N
nyt pelottaa
Vieras
Vauva on 4 kk ja täysimetän. Tänään aamulla mulla tuli toinen rinta painavaksi, punoittaa yhdestä kohdasta ja on kipeä. Olen koko päivän tyhjentänyt rintaa hyvin ja hieronut sitä punaista kohtaa, siinä on patti, jonka luulen olevan tukkeutunut maitotiehyt. Huomenna menen lääkäriin jos ei helpota, mutta parempaan päin menossa.
Anoppi kävi tässä iltasella itsenäisyyspäiväkahvilla ja kysyi mikä on kun näytin kuulemma kipeältä. Meillä on mutkattomat välit joten kerroin epäileväni rintatulehdusta. Anoppi sanoi että hänellä oli joskus, mutta ei rinnassa mitään paisetta ollut eikä punoitusta, vaan tuli nännistä verta. Se sanoi että voisko olla kuitenkin rintasyöpä kun on kipeä patti, anopin joku tuttava oli sairastunut imettäessään rintasyöpään, rinta leikattu pois mutta etäpesäke ollut ja lapsi jäi ilman äitiä 2-vuotiaana, äiti siihen syöpään menehtyi.
Nyt mä en saa unta kun mietin tätä.
Ei mulla oo varaa kuolla nyt, mulla on kolme pientä lasta. Anoppi oikeen vakuutteli ettei oo rintatulehduksen oire tuollainen paukama rinnassa vaan syöpään viittaa selvästi.
Anoppi kävi tässä iltasella itsenäisyyspäiväkahvilla ja kysyi mikä on kun näytin kuulemma kipeältä. Meillä on mutkattomat välit joten kerroin epäileväni rintatulehdusta. Anoppi sanoi että hänellä oli joskus, mutta ei rinnassa mitään paisetta ollut eikä punoitusta, vaan tuli nännistä verta. Se sanoi että voisko olla kuitenkin rintasyöpä kun on kipeä patti, anopin joku tuttava oli sairastunut imettäessään rintasyöpään, rinta leikattu pois mutta etäpesäke ollut ja lapsi jäi ilman äitiä 2-vuotiaana, äiti siihen syöpään menehtyi.
Nyt mä en saa unta kun mietin tätä.