Rintasyöpä nuorena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelokas nuori nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelokas nuori nainen

Vieras
Hei! Olen 21-vuotias nuori nainen. Löysin rinnastani kyhmyn muutama vko sitten. Pääsin tutkittavaksi ja ultrassakin todettiin n. 2,5sentin kyhmy. Siitä otettiin ohutneulanäyte ja kauan odotettuani tänään piti saada tulokset. Näyte oli kuitenkin jostain syystä viallinen ja huomiseksi sain nyt yksityiseltä paksuneulanäyteajan. Ja taas saa odotella tulosta toista vkoa..
Kyhmyä vihloo välillä, joskus enemmän, joskus vähemmän. Välillä vihlonta tuntuu koko rinnassa ja jatkuu käteen asti. Lääkäri on sanonnut, että vaikuttaisi hyvälaatuiselle, mutta silti se halutaan tutkia, jotta saataisi varmuus.
Onko teillä kokemusta vastaavasta? Tai no, varmasti on monellakin. Mutta haluaisin tietää, onko täällä nuoria, jotka ovat olleet vastaavassa tilanteessa? Tämä odottaminen on aivan liian tuskallista! Kun ei tiedä, onko se hyvä vai paha. Onko ketään nuorta, jolla olisi ollut rintasyöpä? Miten olet selvinnyt siitä?

moi

Olen nyt jo keski-ikäinen mutta mulla on nuorena tullut useitakin kyhmjä rintoihin. ne on mastopatiaa/fibroadenomaa olleet, joka on melko yleistä. lekuri ei yleensä arvioi hyvänlaatuiseksi, jos yhtään epäilee pahanlaatuista, joten odottle rauhassa tuloksia. Tiedän, että tuntuu kamalalta, mutta ehkä tämä vähän rauhottaa sinua.

Kiitos rauhoitteluista. :) Vaikka uskookin, että kyseessä on hyvälaatuinen, silti kokoajan pelko kalvaa jossain. Varsinkin, kun tulosten saaminen on ollut vaikeaa ja taas joutuu uusiin kokeisiin. Leikattiinko sinulta hyvälaatuiset kyhmyt pois? Itse ainakin mielelläni luopuisin kyhmystäni, vaikka se olisikin hyvälaatuinen.

Yhteistyössä