Rintojen arkuus raskauden alussa erilaista, kuin ennen kuukautisia?

  • Viestiketjun aloittaja Ihmeissään...
  • Ensimmäinen viesti
Ihmeissään...
Onko rintojenne arkuus ollut raskauden alussa erilaista, kuin ennen kuukautisia? Itselläni on nyt alkanut rinnat muuttua kipeäksi jo tavallista aiemmin, kuin normaalisti ja lisäksi on ollut erilaista vihlontaa ja pistelyä nänneissä. Raskauden mahdollisuus on olemassa, joten jäin miettimään, että voisiko tämä rintojen erilainen arkuus ja kivut johtua siitä. Kuinka nopeasti rintanne kipeytyivät raskauden alussa ja ennen kuukautisia? Itselläni ennen kuukautisia ovat normaalisti muuttuneet aremmiksi viikkoa ennen ja nyt muuttuivat jo melkein heti ovulation jälkeen.
 
Näin minulla
Meikäläisellä on tullut rinnat kipeäksi aina ennen kuukautisia, n. viikko ennen menkkojen alkamista ne alkoivat turvota, tulivat kosketusaroiksi ja ikään kuin tunsin niiden olemassaolon... No, kierto josta raskauduin rinnat tulivat TODELLA aroiksi jo silloin kun oletettu hedelmöitys tapahtui! Niin uskomatonta kuin se onkin niin raskausoireet tulivat meikäläiselle jo hedelmöityksestä, tämä ei ole vain kuvitelmaa... Koskaan aikaisemmin eivät rintani olleet tulleet kipeiksi näin aikaisessa vaiheessa kiertoa, joten vähän epäuskoisena mietin että voiko tämä tarkoittaa sitä mitä ajattelen ( 1. yrityskerta ) ja niin se vaan testi näytti 2.5 viikkoa rintojen kipeytymisen jälkeen plussaa. Eli ainakin minun kohdalla rintojen kipu ja turpoaminen tavallista aikaisemmin oli merkki plussaamisesta.
 
Ihmeissään...
Kiinnostavaa.. Huomasitko muuta erilaista rintojen arkuudessa tai kivuissa? Itselläni yleensä ennen kuukautisia rinnat ovat kauttaaltaan kosketusarat, mutta nyt on tullut lisäksi yksittäisiä kivuliaita vihlaisuja sinne tänne ja myös nännien alueelle. Ikään kuin veitsellä viillettäisiin nopeasti ja sitten se menee nopeasti ohi. Näitä yksittäisiä vihlaisuja tulee muutaman kerran päivässä, ehkä enemmän iltaisin.. Ja sitten muuten on vaan tasaisen arat rinnat koko ajan.. Toivon tietysti, että tämä olisi nyt sitten sitä raskauden aiheuttamaa rintojen kipuilua, eikä mitään pahenevia pms-oireita vaan...
 
Näin minulla
No, minulla ei kyllä ollut mitään vihlaisuja tai muuta erikoista verrattuna normaaliin ennen menkkoja alkavaan kipuun. Ehkä nyt jälkeenpäin kun mietin ( rv 15 menossa ) niin rinnat olivat kyllä ehkä vielä tavallistakin raskaamman, aremman ja turvonneemman tuntuiset. toivottavasti sinullakin tuo rintojen kipuilu on merkkinä raskaudesta eikä pahenevista pms-oireista!
 
Ihmettelen itsekkin
Olen tottunut siihen, että rintojen kipeytymisestä kuukautiset alkaa minulla muutaman päivän kuluttua. Nyt ihmettelen, kun rinnat kipeytyivät jo 16 kiertopäivänä ja sitä on kestänyt yli viikon... Vielä n. 5 päivää kuukautisten odotettuun alkuun.

Lapsi olisi niiin toivottu, mutta olen jo pettynyt monta kertaa oletettuihin raskausoireisiin...
 
Sari_80
Rinnat voivat kipeytyä ja turvota myös ovulaation takia, joka on sen kaksi viikkoa ennen kuukautisia. Näin minulla ainakin. Tietääkseni raskausoireet eivät ala silloin, kun munasolu hedelmöittyy vaan vasta sitten, kun se kiinnittyy eli n. viikko ovulaatiosta...

Ennen kuukautisia (muutama päivä ennen) mun tissit turpoo ja nännipihat kasvavat, mutta tissit eivät ole arat. Molemmissa kesken menneissä raskauksissa tissit ovat olleet kipeät, josta olen johtopäätöksen tehnyt. Ensimmäisessä kesken menneessä raskaudessa ne olivat vielä tosi isot ja raskaat. Jälkimmäinen menikin aiemmin kesken, joten kaipa kroppa viestii sitten jollain tasolla onko hedelmöittyminen ja kiinnittyminen onnistunut kunnolla.
 

Yhteistyössä