Rintojen kasvu 40+

  • Viestiketjun aloittaja Joko lopultakin saan olla nainen
  • Ensimmäinen viesti
Joko lopultakin saan olla nainen
Olen vähän yli 40 nainen. Rintani ovat liki koko ikäni olleet kokoa 70AA tai alle. Nyt olen kuukauden ajan huomannut, että rinnat ikäänkuin lopulta kasvaisivat. Koko alkaa olla jo reilu 70A.

Raskaana en ole, pillereitä käytän. Painokin on laskemaan päin, laihduttelen tässä hieman, joten lihomistakaan se ei ole.

Asiahan on itetenkin tosi ihanaa kannaltani. Koko ajan kuitenkin pelkään, että kaikki palautuu taas ennelleen.

Onko todella mahdollista, että rinnat kasvavat vielä 40 paremmalla puolella?
 
Tiinuliini
Varmaan johtuu pillereistä tai muista hormooneistasi. Oletko vaihtanut pillerimerkkiä tai juuri aloittanut ne. Eikös 4-kymppisille ole ihan oma pilleri, joka sisältää luonnollista estrogeenia? Saanko kysyä mitä merkkiä pillereitä syöt?
 
Hormonit
Ekana minäkin mietin pillereitä. Ilman niitäkin hormonitoiminnassa saattaa tulla erilaisia juttuja. Minun tissini kasvatti aikanaan pulleiksi ja kipeiksi luonnonlääkkeet, jokin naisille tarkoitettu jutska. Nakkasin ne roskiin, sillä ei semmoinen mastopatia (nesterakkula) rinnoissa ole mukavaa eikä vaaratontakaan. Mieluummin ilman tissejä.

Sittemmin kyllä yli nelikymppisenä sain ne kaivatut daisarit lisääntyvien kilojen myötä. Rasva kertyy tyhjiin pusseihin ja kas, komiat tuli! Vaan on niistä riesansakin, raskaat ovat ja haitaksi reippaassa menossa.

Ihan huolettomana ja tutkimatta en kyllä uskaltaisi iloita hiipuvista kiloista ja kasvavista tisseistä, vaan tutkituttaisin ne ja katsottaisin tuon hormonipuolen kanssa. Siellä jossain se selitys lienee.
 
ap kommentoi
Pillerit ovat Femilar. Ainoa ikäisilleni käypä. Olen syönyt niitä nyt 2 v. Sitä ennen oli hormoonikerukka 11 v. Siis ei johdu pillereistäkään.

Alentuva paino on tarkoituksellista, hiukan vielä laihdutan. Minua ei hormoonien heilahtelu haittaa, jos vain rinnat pysyisivät tälläisenä. Koko iän kun on ollut lähes rinnaton, niin sitä jaksaa nauttia nyt tästäkin vähästä.
 
Hormonit
Vaan menethän tutkimuksiin, joss rinnat alkavat aristaa tai niissä on muita tuntemuksia? Sinun ilosi on tuttu kokemus, mutta terveys on kuitenkin tärkein. Rinnoista ei naisellisuus ole kiinni, kyllä kokonaisuus luonteineen kaikkineen sen muodostaa.
 
Hormonit
Vaan menethän tutkimuksiin, joss rinnat alkavat aristaa tai niissä on muita tuntemuksia? Sinun ilosi on tuttu kokemus, mutta terveys on kuitenkin tärkein. Rinnoista ei naisellisuus ole kiinni, kyllä kokonaisuus luonteineen kaikkineen sen muodostaa.
 
ihan tavallista
Tuttavani on rintaliiviliikkeen omistaja. Monen vuoden kokemuksella hän on todennut, että ilman kilojen lisäystä monen naisen rinnat kasvavat keski-iässä yllättäen. Et ole ainoa.l
 
Vihdoinkinko ?
Olen myös reilu 40 nainen. Samaa olen huomannut minäkin. Femilaria olen syönyt monia vuosia, joten miten se yhtäkkiä rintoja kasvattaisi ? Entäs sitten kun 50 tulee täyteen ?

Miten runsasta on normaali rintojen kasvu yli 40 ? Ja onko se pysyvää ilman lisäkiloja ? Tosin lisäkilot eivät minulla ainakaan koskaan ole rintojen puutteeseen auttaneet, enkä aio lisäkiloja hankkia muutenkaan.

Mies on minullakin rintojen kasvusta innoissaan. Tykkää kamalasti kun käytän tiukkoja paitoja. Voisiko tää muutos olla siis pysyvä ? Saisinko vihdoinkin rinnat näin kypsällä iällä ? Koko ajan rinnat tuntuu vähän pingottavan ja ikään kuin kasvavan vielä. Kipeät ne eivät ole eikä aratkaan.

Kyllä minusta naiseuteen kuuluu rinnat. Kärsinyt olen koko ikäni rinnattomuudesta. En ole tuntent itseäni täysillä naiseksi vasta kun nyt.
 
On se mahdollista
Muistan kun äitini ihmetteli, että nyt vasta rinnat kasvavat ja hän oli silloin yli nelikymppinen, ollut aina hoikka ja melkein rinnaton. Ei syönyt siihen aikaan (60-luvulla) mitään hormoneja tai muitakaan lääkkeitä. Hän on kuollut jo aikaa sitten ja nyt minä viittäkymmentä lähestyessäni olen saanut rintoihini lisäystä pari kuppikoon verran enkä minäkään ole käyttänyt hormoneja.

Eivät ne äidilläni mihinkään pienentyneet vanhempanakaan ja uskon, että olen samaa sorttia, onneksi. Hormonitoiminta muuttuu jotenkin tuossa neljänkympin paikkeilla ja näin voin käydä pienirintaisille.
 

Yhteistyössä