rintojen lopullinen koko/muoto.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 12-vuotiaan tasolla...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

12-vuotiaan tasolla...

Vieras
olen 17-vuotias ja rintojen kasvu mietityttää... nimittäin kuukautisten alkamisesta on kuitenkin aikaa reilu 5 vuotta ja pituuskasvukin ohi, mutta tuntuu että rinnat ei ole oikeen kehittynyt vuosiin... tai no vuosi sitten kesällä ne kasvoivat (en tiedä olisiko se ollut e-pillereistä johtuvaa turvotusta tai sitten ne vaan kasvoivat), mutta melkeimpä samantien kun ne olivat kasvanut kivaan kokoon, ne vain pienenivät B-kuppikoosta A-kuppikokoon. laihduin kyllä tuona aikana kun rinnat kutistuivat n. 6 kiloa ja se tietenkin oli osasyy tähän ilmiöön... mutta nyt taas on mennyt siis yli vuosi eikä ole tapahtunut mitään - eikö tässä iässä rintojen pitäisi vielä kasvaa eikä vain pienetä? olen lihonut viime aikoina noin 2 kiloa, mutta rinnoissa se ei ole näkynyt yhtään - melkeimpä vaan päinvastoin... olen normaalipainoinen ja elämäntapani ovat suht.terveelliset, mutta miksi rinnat eivät kehity? äidillä rintojen koko on jotain b-kuppi, isosiskollani taitaa jopa olla c tai d-kuppi... mihin ikään asti rinnat kehittyvät ja kasvavat? en millään haluaisi että rintani jäävät tämänkokoisiksi, kuin ne olivat jo 12-vuotiaana...

Ikävä kyllä, kaikille ei tule isoja (tai edes keskikokoisia) rintoja koskaan. Muistan odottaneeni murrosiässä rintojen kasvua, kun kuvittelin saavani vähän isommat juuri siksi kun suvussa ei ollut ketään pienirintaista. Kasvu loppui melkein kokonaan 14-vuotiaana ja sain juuri ja juuri A-kupit. Nuorena olin vielä tosi hoikka (alle 60kg) ja pienet rinnat harmitti.

Enää kolmekymppisenä tuo asia ei juuri haittaa. Ehkä rinnat ovat hieman muuttaneet muotoa täyteläisempään suuntaan, mutta koko ei suhteessa muuhun kroppaan ole juuri kasvanut. Painoa on tullut lisää yli 10kg, joten se kyllä vaikuttaa hieman muotoihinkin. Mutta käytän edelleen pääasiassa A-kupin liivejä. Hyvin istuvien topattujen liivien /bikinien kanssa pienetkin rinnat näyttävät ihan hyvältä.

Että näinkin voi käydä, mutta älä tee asiasta stressiä elämääsi. Pukeutumisella saa ihmeitä aikaan.

Toisaalta, voihan olla että ne sulla vielä kasvaakin... :)

Älä ole vielä ollenkaan huolissasi :) Esimerkiksi minulla rintojen koko vakiintui nykyiseksi B-kupiksi vasta joskus parikymppisenä. Jotkut vain kehittyvät myöhemmin kuin toiset.

NO, älä kuitenkaan lihota itseäsi! Olet normaalipainoinen ja se on tärkeintä.

Naiseus ei ole rintojen koosta kiinni. Nuorena se vain saattaa tulla elämää suuremmaksi kysymykseksi, kuten mikä tahansa muu "puute" itse kussakin. Minulla oli niitä iässäsi vaikka miten monta, tissien lisäksi. Nyt aikuisena kuiviani katsellessa näen, etä olin varsin sievä nuori nainen, jonka olisi sopinut olla täysin tyytytäinen siihen, mitä Luoja antoi. Terveen ruumiin ja hyvän terveyden nätissä paketissa.

Saian lapsenikin nuorena, vähäön päälle parikymppisenä ja arvaahan sen, miltä ne pienet pussukat sitten näytti, kun olivat imetysaikana olleet täynnä maitoa ja reippaastikin d-kokoa! Mutta erinomaisesti ne toimivat siinä tehtävässä, mihin ne oli tarkoitettu: jälkeläisten elämänalun turvaamiseen.

Keski-iässä aloin vasta täyttyä kropaltani joka puolelta sillä rasvalla ja tulihan sitä rintoihinkin. Olen isohkorintainen, enkä tykkää näistä yhtään niin paljon, kuin pienistä. Isot rinnat haittaavat niin monta asiaa, varsinkin reipasta liikkumista. Ei puhettakaan, että hyppisin, loikkisin ja urheilisin samoin kuin ennen. Reippaana ihmisenä tämä on iso riesa, mutta kun kokoa ei ole niin paljon, että vähentämiseen olisi järkevää syytä tai perustetta, täytyy satsata tukeviin liiveihin. Helteellä se on tosi inhottavaa!!

Noh, kaikilla eivät kasva täyttämään edes a-kuppia, joten ole siinä mielessä "tyytyväinen". Eipä sillä, itse pienirintaisena olen kyllä nykyään aivan sujut varustukseni kanssa, vaikka nuorempana niiden kasvamista hartaasti odottelinkin. Rasva tietysti kertyy rintoihin, mutta sen takia nyt ei kannata itseään lihottaa. Kaiken kaikkiaan, saattavat rintasi tietysti vielä kasvaakin, mutta jos eivät, älä murehdi. Kaikki ne ovat yhtä hyviä koosta riippumatta :)

Maitorasva ja muutenkin riittävä rasvojen saati lisää estrogeenin eli naishormoonin tuotantoa naisilla. Nuoret naiset ovat usein niin huolissaan lihomisesta ja yrittävät välttää kaikkea rasvaa mikä ei ole hyvä. Juuri luin myös arkikkelin missä sanottiin että esim.raskautta yrittäville tulisi suositella rasvaisia maitotuotteita kuten kermajäätelöä jne.

Juu mutta estrogeenin määrä nuorella naisella on varmaankin ihan normaali jos muutoin hormonitoiminta pelaa eli kuukautiset tulevat normaalisti, karvoitus kasvaa, lantio levenee ynnä muuta... Eihän se estrogeeni pelkästään rintoihin vaikuta!

olen 36-v yhden 3-v lapsen äiti.
rinnat on olleet n 16-v alkaen B-kuppia, hiukan täyttyi noin 25-v asti.
lapsen synnyttyä hiukan vielä isoni (en imettänyt paria viikkoa enempää), nyt muutaman viime kuukauden aikana rintani ovat tosiaan kasvaneet. kuppi on vieläkin B, mutta koska rintsikat ei aina kokomerkinnältään pidä paikkaansa, isompi B-kuppi pitää olla!
olen kyllä muutenkin lihonut jonkusen kilon viime vuosina. lapsen syntymään asti olin alipainoinen, nyt painoindeksi on normaali.

Onneksi kaikenkokoisille rinnoille löytyy omat ihailijansa, niiden takia ei omassa elämässäni ole jäänyt mitään puuttumaan. En tunne ketään toistakaan naista, jolle ei se oma rakas kumppani olisi löytynyt pienirintaisuuden takia tai elämä muutoin olisi ollut vajavaista.

Kokonaisuus ratkaisee. Ystäväni on erittäin naisellinen nainen, rintoja oli nuorenakin vain nännin verran. Niin vain on tehnyt 3 lasta ja imettänyt kaikkia monta kuukautta. Imetyksen jälkeen rintansa kutistuivat tietysti taas, mutta enpä ole koskaan nähnyt tai kuullut mitään sellaista hänen miehensä käytöksessä, että vaimossa olisi jotain puutetta! Päinvastoin.

Oma varustus oli pikkuisen runsaampi, mutta pieni sekin. Rintsikoita on tarvinnut vasta imetysaikana ja sen jälkeen ne on taas hylätty epämukavina.

Tärkeintä on hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Jokainen on omanlaisensa luojanluoma, kloonina olisi kenkku elää!

Yhteistyössä