Hae Anna.fi-sivustolta

Rippijuhlat

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä Elli, 10.06.2005.

1. Elli Vierailija

Hei! Auttakaa vähän ummikkoa.... Siitä on aikaa kun olen rippijuhlissa ollut. MIkä on nykyään käytäntö? Viedäänkö lahjan lisäksi ruusu?
    Kiitosta vaan jo etukäteen!!

2. Iida Vierailija

Kyllä se taitaa nykyään olla tapana.. Lahja ja onnittelukukka viedään.

3. peikko Vierailija

No pöh. Itse jätän ainakin kummipojalle ruusun viemättä. Eipä taitaisi paljon arvostaa..

Ihme tapoja nykyään. Ennen vietiin ylioppilaille ruusu. En o kyllä kuullutkaan että rippilapsillekin...Taitaa olla kukkakauppiaiden hömpötystä.

4. m Vierailija

..miten niin ihmetapoja....kyllä rippilapselle on aina kukkia annettu....täällä meilläpäin jo 60 luvulla kun itse pääsin ripille ja viime kesänä tyttäreni ja todella....ruusuja tuli paljon.

5. Aikoinaan Vierailija

Aikoinaan, kun itse 70-luvulla pääsin ripiltä, sain paljonkin kukkia ja useamman maljakonkin. Olin vaan itse ihan puulla päähän lyöty ja se tuntui lähes nololta, en ollut yhtään odottanut sellaista muistamisen määrää puolitutuilta ihmisiltä. Odotin ristiä kummitädiltä ja jotain lahjaa vanhemmilta, en muuta.

Tykkään kyllä leikkokukista, mutta usein juhlissa niitä on niin paljon, että ne menevät tavallaan hukkaan. Jos viet lahjan, voit ihan hyvin jättää ruusun pois.

6. cc Vierailija

Tämän saapi Elli itse päättää:)

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri