Rippijuhlatarjoilut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

millinen

Jäsen
28.06.2006
96
0
6
Ruoka siis laitetaan, tulee pitkä päivä kaikille. :)

Mitä itse lisäisitte, ottaisitte pois?

Näitä ajattelin tarjota (osa päivänsankarin omia toiveita)

Uudet perunat

Pasta

Kermaperunat

Lihapullat

Kokoliha kastike

Uunilohi

Vihreä salaatti

Kanasalaatti

Kinkkusalaatti

Patonki

Juusto

Voi

Maito Vesi (myös kivennäis) Mehu

Mansikkakakku

Pikkuleivät

Kahvi Tee Mehu Vesi

80 henkeä kutsumme ja kahdessa erässä ruokailu, yhden maissa ja viiden jälkeen kattaukset ja juhlat niihin aikoihin kesällä, että saadaan uudet perunat ja mansikat edullisesti ja kotimaisia.
Teen itse kaikki ruuat ja apulaisia on vain juhlapäivänä, jolloin he laittavat valmiit (valmiiksi laitetut) ruuat lämpiään/kypsymään sillä aikaa kun olemme kirkossa. :)
Neljännet rippijuhlat meillä tulossa jo, joten uskon että menevät ihan hyvin. Ekoissa olin keittiössä koko ajan, en uskaltanut antaa vastuuta, mutta toisissa olin jo rennommin :)

Viimeksi muokattu:
Hyvän kotimaisen uuden perunan aikaan, mihin ihmeeseen tarvitaan makaroonia ja kermaperunoita???
Tee kermaperunoiden sijaan mielummin vaikka joku kasvisgratiini.
Muuten näyttää hyvältä.
Isot rippijuhlat teillä on tiedossa, mutta mikäs siinä.
Ja minustakin kunnon ruokajuhlat on parempi, kuin joku pelkkä kahvipöytä.

Vaikuttaa hienolle - ja täyttävälle - menyylle.

Meillä on myös tulossa rippijuhlat kesäkuussa, mutta ajattelin mennä paljon simppelimmällä menyyllä kuin teillä; yksi kattaus seisovaan pöytään, jota toki sitten täydennetään päivän mittaan. Vieraita odotan sadan pintaan.

Kreikkalainen salaatti
Kanasalaatti
Focacciaa
Yrttivoita
Sushia - paljon.

Juustokakkua
Mansikkakakkua
Suklaamuffinseja
Paria sorttia pikkuleipää

Juomana kahvia, vesiä, mehua ja kuohuviiniä.

:)

Osaat varmaan laskea/arvioida ruokamäärän suht kohdilleen? Itseä hirvittäisi moinen urakka,mutta taidat olla tottunut juhlienjärjestäjä.

Jos jotain pitäis karsia pois niin toinen "ruokasalaatti" ja joko pasta tai kermaperunat. Kahvipöytään lisäisin ehkä jonkun makean piiraan/minimuffinseja/toisenlaisen kakun tms ns kolmannen sortin.

Meillä on myös tulossa rippijuhlat kesäkuussa, mutta ajattelin mennä paljon simppelimmällä menyyllä kuin teillä; yksi kattaus seisovaan pöytään, jota toki sitten täydennetään päivän mittaan. Vieraita odotan sadan pintaan.

Kreikkalainen salaatti
Kanasalaatti
Focacciaa
Yrttivoita
Sushia - paljon.

Juustokakkua
Mansikkakakkua
Suklaamuffinseja

kuulostaa hyvàltà: mità enemmàn voi tehdà "kylmià" ruokalajeja valmiikisi, sen enemmàn voi keskittyà juhlimiseen ;)

Pidämme isot rippijuhlat, kun nuo lapsoset eivät ole kovin innoikkaita lukioon menemään ja siis sitä kautta eivät isoja juhlia tule viettämään. Valmistujaisiin (kahdet pidetty) ei oikein tule kuin ihan lähisuku, joten menemme tällä samalla kaavalla edelleen. Nuori saa ainakin yhdet isohkot juhlat jokainen, toki ne valmistujaiset pidetään kaikille myös ja jos joku ylioppilaaksi lukee juhlitaan sitä sitten myös. Pidän kovasti juhlista :)
Minulla vihkossa ylhäällä, kolmen jo juhlitun osalta, mitä oli juhlissa tarpeeksi, mitä liian vähän, mikä onnistui, mitä pitää tehdä toisin, kauppalistakin löytyy ja koko juhlien budjetti, kiva verrata :)

Minulla vihkossa ylhäällä, kolmen jo juhlitun osalta, mitä oli juhlissa tarpeeksi, mitä liian vähän, mikä onnistui, mitä pitää tehdä toisin, kauppalistakin löytyy ja koko juhlien budjetti, kiva verrata :)

wow ! :O todella organisoitua ! olen todella kade kaltaisillesi ihmisille ,en itse oikein osaa mitään pitää "järjestyksessä" saati ajatella kuitteja sun muita talteen ..jne.
edellwwn VAU!! :)

Kreikkalainen salaatti
Kanasalaatti
Focacciaa
Yrttivoita
Sushia - paljon.

Juustokakkua
Mansikkakakkua
Suklaamuffinseja

Nam! :) Hyvältä näyttää teidänkin tarjottavat :)

wow ! :O todella organisoitua ! olen todella kade kaltaisillesi ihmisille ,en itse oikein osaa mitään pitää "järjestyksessä" saati ajatella kuitteja sun muita talteen ..jne.
edellwwn VAU!! :)

Kuitteja ei ole enää tallella, mutta ne tiedot on mitä vihkoon olen merkannut :)

Kirjoitan kymmeniä listoja ja budjettiehdotelmia, joten tää voisi olla ennenmin sairaus kuin hyvä ominaisuus...
;)

Yhteistyössä