Rippijuhlista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ansku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ansku

Vieras
Miehen pikkuveljen rippijuhlat pidetään meillä tulevana vkl siitä syystä että anopin mielestä heillä niin pienet tilat(ihan normaali rivarikolmio joten mitenhän paljon vieraita oikein tulee...)No siis anoppi on luvannut jo ajat sitten että auttaa siivouksessa ja pihatöissä(kitkeä pitäs ym)mutta mitään puhetta ei ole ollut että minä päivänä se oikein tulee,lisäksi hänellä ollut aika paljon kaikkea murhetta viime aikoina.Mutta pitäskö teidän mielestä minun käskyttää anoppi auttamaan kerta hänen idea oli pitää juhlat meillä vai annanko vaan olla ja yritän itse tehdä niin paljon kuin pystyn? Kuitenkin tekemistä ois aika paljon kun haluttas saada piha kuntoon viikonlopuksi ja sit vielä talon siivous..Anoppi valitti vasta pari päivää sitten kuinka on väsynyt eikä hänestä taida paljon apua olla..

No kyllä mä patistasin anopin auttamaan, ellei ole just saanu kipsiä jalkaansa tms.

Ja jos ei jaksa (minkä ikäinen ihminen? Onko oikeesti sairas vai vaan lorvikatarri?), ni pitäkööt pippalonsa sitten kotonaan.
Jos se haluaa vaan näytellä vanhemman poikansa taloa kaikille sukulaisille (onko ne ennen käyny teillä ) tai haluaa päästä mahdollisimman helpolla muuten vaan.
Pidä talo perussiistinä ja oo "hoo moilasena" kun rippiväki tulee teille ;) . Anna niiden ymmärtää, ette tiennyt asiasta mitään, et bileet pidetään teillä.

Ikää anopilla 55 eli ei mikään ikäloppu! On sillä kyllä ollut oikeasti aika rankkaa erinäisten tapahtumien vuoksi sekä jotain fyysistäkin remppaa sillä taitaa välillä olla mutta töissä kuitenkin pystyy käymään.En usko että kyse mistää näyttämisen halusta,ihan normaali ok-talo tämä on.Vaikka mistä sen motiivit oikeasti tietää..Meinaa vaan tulla välillä stressi kun mieskin päivät pitkät töissä ja minulla päivisin aikaa vain sen ajan kun tyttö nukkuu.

Meillä anoppi suunnitteli myös pitävänsä rippijuhlat meillä, mut isännän kans ilmoitettiin ettei todellakaan onnistu. Mun harteille olis jääny kuitenkin kaikki siivoukset ja leipomiset. No nyt sit anopin äiti järjestää ne juhlat :o

Meillä anoppi sentään hoitaa itse tarjottavat ja astiastot,taitaa muu jäädä meidän huoleksi.Mutta meidän tehtävähän ei sitten ole juhlapäivänä passata vieraita vaikka juhlat meillä onkin,eihän??

sinuna elelisin normaalia elämää kuten aina muulloinkin. jos anoppi ei tule juhlia teille valmistelemaan niin sittenhän hän luultavasti valmistelee niitä jossain muualla. mut jos hän pitää poikansa juhlat teillä, hän kyl tietää mitkä hommat odottavat tekijäänsä. jos hän ei katso tarpeelliseksi siivouksia ja pihan laittoja, hän ei sit tule niit tekemään.

siis kaiken kaikkiaan mä antasin anopin valmistella tai olla valmistelematta ihan oman halunsa mukaan. lähtisin siitä, et jos mä annan kotini anopin juhlien käyttöön, se ei edellytä et mä myös valmistelen ne juhlat. tai sit anoppui voi tilata multa juhlat käypään hintaan.

Soita ja muistuta anoppia.Jos ei itte pääse tulemaan niin varmasti voi lähettää jonkun toisen auttaman. Vaikka sen kenen rippijuhlat ne on?

Riippuu siitäkin missä kunnossa hän on. Miehesi varmaan tietää m iten äitinsä voi? Jos on huonokuntonen niin tekisin itte sen minkä jaksaisin/kerkeisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä anoppi sentään hoitaa itse tarjottavat ja astiastot,taitaa muu jäädä meidän huoleksi.Mutta meidän tehtävähän ei sitten ole juhlapäivänä passata vieraita vaikka juhlat meillä onkin,eihän??

Ei varmaan. ;) Rentoa istua omassa kodissa vieraiten keskellä. Vaan ehkä sekin voi onnistua.

Mä ehkä kysyisin onko suunnitelmat muuttuneet, vai pidetäänkö juhlat meillä. Samalla sitten kertoisin, etten välttämättä ehdi yksin laittaa pihaa kuntoon siihen mennessä. Jos ei apua olis tarjolla, niin sitten juhlittaisiin keskeneräisellä pihalla. Ja juhlissa minä itse ehdottomasti "palvelisin vieraita" eli kaataisin kahvia ja tiskaisin, koska todellakin mieluummin viettäisin aikani piilossa kuin vieraiden keskellä... Mutta jos sä itse haluat juhlia, niin sano anopille että tarvitsette tarjoilijoita.

fyysisesti ei mikään huonokuntoinen ole,käy tanssimassa ja tanssikurssilla ja on luonteeltaan sellanen "höyrynpieru" ;) Ja tämä juhlakalu on tämän viikkoa rippileirillä eli siitäkään ei apua ole..

Alkuperäinen kirjoittaja miniä:
sinuna elelisin normaalia elämää kuten aina muulloinkin. jos anoppi ei tule juhlia teille valmistelemaan niin sittenhän hän luultavasti valmistelee niitä jossain muualla. mut jos hän pitää poikansa juhlat teillä, hän kyl tietää mitkä hommat odottavat tekijäänsä. jos hän ei katso tarpeelliseksi siivouksia ja pihan laittoja, hän ei sit tule niit tekemään.

siis kaiken kaikkiaan mä antasin anopin valmistella tai olla valmistelematta ihan oman halunsa mukaan. lähtisin siitä, et jos mä annan kotini anopin juhlien käyttöön, se ei edellytä et mä myös valmistelen ne juhlat. tai sit anoppui voi tilata multa juhlat käypään hintaan.

Minusta tämä on oikein hyvä neuvo.

Alkuperäinen kirjoittaja miniä:

Jutusta enenmmän kuultuani, juuri näin.

Yhteistyössä