Hae Anna.fi-sivustolta

rippilahja

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä asteri, 14.06.2006.

1. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Missä alakoulussa eikös rippikoulussa?

2. tässä Vierailija

Jx neuvoo elämänsä tärkeimmässä asiassa eli ruskean soossin teossa!!

3. voi pyhä sylvi Vierailija

että keittokirja rippilahjaksi pojalle! tai tytölle! Ei karmeampaa ehdotusta. kummin kuuluu ostaa risti mutta muut voivat taas miettiä vähän vapaammin.
    Itse olen hankkinut taannoin nätin Kalevala-riipuksen tytölle, oli siitä tosi iloinen.
    Pojalle olen kyllä antanut lahjakortin ja jollekin ristin.
    keittokirja ei ole edes käväissyt mielessä kun lahjaa olen hankkinut.

4. sinähän Vierailija

olet tässä asiassa ulkopuolinen kun et kuulu kirkkoon eli olet ateisti.

5. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Olen rippikoulun käynyt, jotan kyllä satun tietämään mitä sieltä saa tai ei saanut. Ateistiksi minua ei voi luokitella vaikken enää kirkkoon kuulukan.

6. greta Vierailija

Agnostikkoko olet?

7. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    En edes sitä.

8. Kyllä Vierailija

Ainakin joissain Suomen peruskouluissa jaetaan oppilaille Uusi testamentti.

9. greta Vierailija

Ehkä olet sitten deisti?

10. medlem Vierailija

Kirkkoon kuulumaton sijoitetaan kyllä määrättyyn "kastiin". Ei ole kanttia arvostella kirkkoa jos ei ole sen jäsen. Ei tiedä myöskään sen instituution asioista, ihmettelen miksi edes kysyy. No, meitä on moneksi.

11. -- Vierailija

Itseä ärsyttää tosi paljon. sain lahjaksi tosi paljon tosi kalliita koruja, joita olen kyllä käyttänyt, mutta en olisi tarvinnut. Olen jo alakoulusta asti halunnut avoimesti vaihto-oppilasvuotta ja säästänyt siihen. kaikki joulu ja synttärilahjat olivat jotain turhaa, ja olin painottanut erityisesti, että älkää haaskatko vähistä rahoistanne turhuuksiin, kun tarvitsisin oikeasti rahaa hyvään asiaan! mutta ei. jää nähtäväksi, onko minulla koskaan yli viiden vuoden säästämisen jälkeen varaa siihen vaihtovuoteen.

mutta onhan se hauska muisto sitten vanhempana tuijotella niitä koruja ja ajatella, kuinka paljon onnea ja iloa ne ovat aikaansaaneet

12. mägnus Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä olen kolmelle kummilapselle ostanut jonkun ihanan tuotteen täältä: Kristillinen kirjakauppa - Tervetuloa ostoksille Kotimaa-yhtiöiden nettikauppaan! ja sitten lisäksi antanut pienen summan rahaa. Kaikki ovat olleet tosi kiitollisia. Mielestäni ehdottomasti joku muisto pitää jäädä ja rahallehan aina on tarvetta tuon ikäisillä :)

Last edited: 11.04.2012
  13. PKP Vierailija

Mie oon seittemäntoista kesänen, eikä miun rahat ole ikinä menny viinaan, tupakkaan tai törkyihin. Paperiliiman jou uin ostamaan, ko lukiota käyn ja monisteita tulee pirusti silmille...

Mutta rippilahjoista... Ite sain ompelukoneen, olen tykänny ja kovasti käyttäny. Suvussa perinteenä että rippilahjaksi on ostettu kamera, joko digi-, video- tms. Niistäkin on tykätty. Pyyhkeet ja lakanatki tulee käytettyä, vaikka ovatki lahjoina vähä tylsiä.

14. eikai Vierailija

Puhut ilmeisesti omista sukulaisistasi?
    Mun siskonlikka säästi kaikki synttäri-joulu-rippi-valmistumislajoiksi saamansa rahat ja osti auton (käytetyn, edullisen) sinä päivänä kun täytti 18 v.

15. vierailija Vierailija

Moikka vaan! Täällä 15-vuotias tyttö joka ei koskaan ole käyttänyt/ostanut tupakkaa, alkoholia yms. Lähellekään kaikki eivät tee sellaista!

Itse käytän tulevat rippilahja rahani erilisiin sisustuselemennteihin, järjestelmäkameraan ja ulkomaanmatkaan

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri