Hae Anna.fi-sivustolta

Rippilahja

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä kummitäti, 06.03.2008.

1. kummitäti Vierailija

Mitä annatte rippilahjaksi kummilapselle tai vastaavasti jos annatte rahaa, kuinka ison summan?

2. sdfsdf Vierailija

Viime vuonna annettiin rippilahjaksi kummilapselle kultainen risti kaulaketjussa, hinta noin 100 euroa. Lahja annettiin yhdessä toisen kummpiperheen kanssa, joten yhden perheen osuus lahjasta oli 50 €. Mielestäni vähempikin riittäisi, varsinkin, jos oma rahatilanne olisi huono.
    Ensi kesänä on toiset rippijuhlat, lapsi ei ole meidän kummilapsi, mutta todella läheinen (kummilapseen verrattava). Hän on poika, joten ajattelin antaa solmioneulan tai kalvosinnapit. Luulen, että tuo 50 euroa on suunnilleen lahjan arvo.
    Jollekin kaukaisemmalle ihmiselle en välttämättä antaisi noin arvokasta lahjaa.

3. veimme... Vierailija

Me annoimme kummipojalle 100 € koska hän säästi rahaa mopoa varten..tiesimme sen, ei hän pyytänyt. Ei kummilapsille, viemme 50 €.

4. vielä lisään Vierailija

Piti vielä sanoa että viime vuonna veimme Kalevalakorun korvakorut,sellaiset riippuvaiset ja hän sai samanlaisen kaulakorun. Ne olivat hänen toivomuksensa, kun kyselin äidiltä,en kyllä muista mitä ne maksoivat.

5. Teneriffalta Vierailija

Itse olen kovasti miettinyt, että mitä ostaisin ensi kesänä ripille pääsevälle siskolleni. Asun itse Teneriffalla, joten nähdään kerran vuodessa tai kahdessa, joten en häntä hyvin tunne. Toisessa rippilahja keskustelussa kirjoiteltiin keittokirjasta ja se kuulosti hyvältä lahjalta, sellaiselta, josta olisin itse tykännyt, itseasiassa sain sellaisen lahjaksi äidiltäni lakkiaislahjaksi ja sitä tulee käytettyä edelleenkin melkein päivittäin. Mutta täytyy kysyä äidiltä, tykkääkö siskoni kokkailla.. Sen lisäksi olen miettinyt esimerkiksi CD:tä tai joitain vaatteita, vaatetyylin suurinpiirtein tiedän, ainakin viimevuotisen ja musiikkimakukin on aika tuttu, mutta mitäs jos annankin sellaisen CD:n joka hänellä jo on? Ja mielestäni rippilahjan tulisi olla sellainen "ikuinen" lahja, joten en oikein tiedä mitä ostaa. Ideoita? Siskoni ei meikkaa, ei käytä hajuvesiä (monta kertaa olen yrittänyt tarjota omiani kun on käynyt lomalla) ja ainakin nuorempana tykkäsi hevosista.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri