Rippilahjaksi kultainen vai hopeinen risti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kummitus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kummitus"

Vieras
Onko "noloa" viedä kummilapselle rippilahjaksi hopeinen risti? Siis kaulakoru?

Itse en tykkää yhtään keltakullasta, ja siksi toisekseen, kultakorut on ihan sikakalliita, ostanko siis jonkun suht halvan (ja ruman) kultaristin vai sievän hopeisen?

[QUOTE="kummitus";29971443]Itse en tykkää yhtään keltakullasta...[/QUOTE]

Ostetaanko lahja sen mukaan mistä antaja pitää?

Riippuu vähän rippilapsesta, kumman valitsisin.

[QUOTE="kummitus";29971467]Kyseessä siis poika ja vain hopeisia koruja olen hälä nähnyt, ja epäilen ettei kauaa edes risti tallessa pysy...[/QUOTE]

Varsinkin kun pojasta on kyse niin epäilen et pitäis hopeista mieluummin..

[QUOTE="kummitus";29971467]Kyseessä siis poika ja vain hopeisia koruja olen hälä nähnyt, ja epäilen ettei kauaa edes risti tallessa pysy...[/QUOTE]

Teräsristiin kallistuisin silloin. Ei tummu ja etenkin pojille löytyy teräksisiä ristejä paljon. Ovat myös edullisia pääsääntöisesti.

Tarvitseeko hän ristiä? Itse olin todella tyytyväinen kun sain muita koruja lahjaksi enkä ollenkaan rumaa ristiä.. Enkä nyt koe kristinuskoa niin tärkeäksi että korua pitäisi joka päivä kaulassa pitää.

meillä poika sai puisen ristin, ja tyttö pronssisen, ja molemmille erittäin mieluisat korut.

itse ostin kummitytölle samanlaisen pronssisen kalevalakorun ristin kuin tuolla omalla on.

eli siis mun mielestä materiaali ei ole tärkeintä,vaan et on saajan "näköinen" risti

Tarvitseeko hän ristiä? Itse olin todella tyytyväinen kun sain muita koruja lahjaksi enkä ollenkaan rumaa ristiä.. Enkä nyt koe kristinuskoa niin tärkeäksi että korua pitäisi joka päivä kaulassa pitää.

Tarviiko kukaan ristiä? Meidän suvussa on aina ollut tapana että kummi ostaa ristin lahjaksi ja sitä perinnettä ei tulla tässäkään tapauksessa katkaisemaan... Ja nuo teräsristit näkyy olevan edullisia, laitan siihen lisäksi vielä rahaa niin eiköhän ihan tyytyväinen poika ole.

Ööö... miksi sitten risti lahjaksi? ...halvan (hopeaa tai vaikka terästä) varmasti veisin tuossa tapauksessa jos risti tuntuu pakolliselta, ja jos tuntuisi että lahja liian arvoton sitten lisäksi lahja jota rippilapsi arvostaisi niin paljon että se pysyisi tallella tai tulisi käytettyä.

Ööö... miksi sitten risti lahjaksi? ...halvan (hopeaa tai vaikka terästä) varmasti veisin tuossa tapauksessa jos risti tuntuu pakolliselta, ja jos tuntuisi että lahja liian arvoton sitten lisäksi lahja jota rippilapsi arvostaisi niin paljon että se pysyisi tallella tai tulisi käytettyä.

Niin kuin aiemmmin kirjoitin niin on meidän suvussa tapana. Ja ko. poika on sen verran huoleton tavaroidensa suhteen että epäilyttää että ristikin katoaa.

[QUOTE="kummitus";29971492]Tarviiko kukaan ristiä? Meidän suvussa on aina ollut tapana että kummi ostaa ristin lahjaksi ja sitä perinnettä ei tulla tässäkään tapauksessa katkaisemaan... Ja nuo teräsristit näkyy olevan edullisia, laitan siihen lisäksi vielä rahaa niin eiköhän ihan tyytyväinen poika ole.[/QUOTE]

ja täällähän siis tiedetään teidän perheen tavat tottakai.

Minä ajattelin ostaa nomination-rannekkeeseen ristin. On ainoa koru jota käyttää, joten minusta hyvä ratkaisu. Mutta mistä sellaisen saa? En halua roikkuvaa, saisi olla myös "vähän arvokkaampi".

Yhteistyössä