Hae Anna.fi-sivustolta

Ripsien värjääminen kotona

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä Räpsräps, 28.09.2013.

1. Räpsräps Vierailija

Ajattelin kokeilla ripsien värjäämistä kotona. Kysyisinkin teiltä,arvoisat naiset, neuvoja ja vinkkejä miten se tehdään ja ennen kaikkea onnistuuko ripsien kestovärjäys likinäköiseltä yksin?
    En ole itse aikaisemmin värjännyt ripsiäni, kosmetologi on joskus laittanut väriä ja kun sitä meni silmin kirvelsi niinnn....n.

2. njet Vierailija

Ei kannata laittaa, nuo aineet ovat aika haitallisia silmille ja sulla selvästi on herkät silmät.

3. vaimukaei Vierailija

Mun mielestä taas kannattaa. Itselläni on reilusti likinäköä, mutta ripseni näen kyllä oikein hyvin. Herkät silmätkin on, mutta olen tarkkana enkä laita väriä kuin ripsiin. Olen värjännyt itse ripseni teini-iästä lähtien eli aika monta kymmentä kertaa :)

Hyvin onnistuu eikä ole mitenkään vaikeaa. Vähän kuin ripsivärin levitys. En käytä paketissa olevia suojuksia, koska väri ei sotke ihoa. On helpompi ilman. Iholle menevän värin pyyhin heti pois vanupuikolla. Pitää muistaa antaa vaikuttaa riittävän kauan.

4. Räpsräps Vierailija

Kiitos. Voisitko vielä tarkentaa levitystapaa? Laitatko niinkuin mascaraa?
    Jumpassa olen ilman silmämeikkiä, joten olisi kiva, jos ripset olisivat tummemmat.

5. vaimukaei Vierailija

Sunnilleen kuten ripsiväriä. Olen levittänyt kestovärin monin eri tavoin, kaikki hyviä: vanhalla, pestyllä ripsiväriharjalla, jäykällä siveltimellä ja vanupuikolla.

Vanupuikko on ihan hyvä, mutta olen kokeillut muita keinoja muuten vain, kun olen kuullut että toimivat. Miten vain omiin ripsiin värin saa parhaiten, riippuu varmaan ripsistäkin.

6. valkonaama Vierailija

Sain äskettäin tietää, että kampaamosta ostettu RefectoCil-kestoväri on tehokkaampaa kuin marketista ostettu vastaava. No en ole vielä kokeillut, mutta minun marketista ostamani värjää kulmat kehnosti. Ripsien värjääminen kestää ikuisuuden eikä tahdo millään onnistua.
    Seuraavaksi ostan kampaamosta, joka myös värjäyksen ohella myy kestovärejä.

7. Tottahan toki meidän ammattilaisten tuotteet eroavat kuluttajille myytävistä.

8. vaimukaei Vierailija

No minä kuulisin mielelläni tuloksista! Siis jos kokeilee kampaamosta ostettuja värejä.

Minulle ripsien kestovärjäys kotona on helppo juttu. Onko vaikutusaika kampaamossa lyhyempi? Minä pidän ohjeen mukaan, ei ole vaikeaa. Tulos on hyvä, mutta ei tietenkään kestä ikuisuuksia.

9. valkonaama Vierailija

Mitä merkkiä käytät?

10. vaimukaei Vierailija

Marketista ostamaani, Depend lukee paketissa.

Ennen oli Reflectociliä, käytin sitä. En muista onko niissä eroa. Tykkäsin kyllä Reflectocilistä enemmän ennen, kun ne ainesosat sai ostaa erikseen. Nyt on samassa paketissa ja kaikkea ylimääräistä myös. Ei olisi tarvinnut muuttaa vanhaa hyvää. Siksi kokeilin vaihteeksi muuta kuin ennen ja ehkä hintakin oli eri. Mutta voi olla, että Depend on parempikin. Sama pakkaus kestää edelleen kauan, näillä mennään nyt.

11. Räpsräps Vierailija

Kiitos tosi paljon vinkeistä! Ripseni ovat aika pitkät, mutta tuuheammat voisivat olla! :) Vanupuikko kuullostaa lupaavalta. Kosmetologin värjätessä olen ollut silmät kiinni, joten mietin miten värjäys kotona onnistuu, silmä kerrallaanko?!

12. Vaimukaei Vierailija

Ei kun tosiaan kuten ripisväriä, kestoväriä vain sen sijaan. Silmät voi olla koko ajan auki eikä tarvitse istua paikallaan mitään tekemättä vaikutusaikaa. Niin minä siis värjään ripseni, voi se muutenkin hyvin onnistua.

Väri ripsiin, laitan lapselle iltapala, pesen ripset sormin vedellä ja samalla koko kasvot, valmis. Silmät pestessä tarkkaan kiinni, ettei mene väriä silmiin veden mukana. Ei ole vaikeaa.

13. vierailija Vierailija

Voiko reflectooil tai mikä tämä nyt olikaan niin vain ostaa semmoisen väri tuubin ja siitä laittaa ripsiharjaan ja levittää ripsiin?

14. vierailija Vierailija

Pitää tietenkin laittaa vetyperoxidia joukkoon.
    On mukana paketissa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari