Ripsiseerumi ja raskaus - apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 7 + 0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
7

7 + 0

Vieras
Apua apua apua!

Olen käyttänyt onnessani ripsiä pidentävää ripsiseerumia, ja nyt luin ko tuotteen kotisivuilta, ettei sitä missään nimessä pitäisi käyttää raskaana. Tietääkö joku, olenko pilannut nyt lopullisesti vauvani elämän vai mitä? Voi saatana sentään, mitä on tullut tehtyä!

Heti tuli mieleen, kun tuo on kielletty, että tuleekohan vauvasta nyt epämuodostunut vai mitä? Olen käyttänyt tuota jo pari viikkoa ennen positiivisen testin tekemistä.

Luultavasti tuotteen käyttö on kielletty sen vuoksi, ettei sen vaikutuksia sikiöön ole tutkittu ja lisäksi kyseessä on sellainen tuote, ettei sen poisjättämisestä ole mitään haittaa, joten ei ole mitään syytä ottaa pienintäkään riskiä (vrt. tärkeät lääkkeet). Joten älä nyt panikoidu, lopetat nyt tuotteen käyttämisen ja sillä hyvä. :) Voithan vaikka soittaa teratologiseen tietopalveluun ja kysyä, onko tuotteen ainesosilla tunnettuja vaikutuksia. Onko seerumissasi bimatoprostia? Sitä on myös glaukoomalääkkeissä, ja ymmärtääkseni sitä sisältäviä lääkkeiden käyttöä ei ole ehdottoman pakko lopettaa raskauden ajaksi (vaan asia katsotaan tapauskohtaisesti lääkärin kanssa), joten luulisin, että bimatoprostilla ei ole tunnettuja haittavaikutuksia sikiöön.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="vieras";27912846]No se aina nyt on ihan täyttä huuhaata muutenkin, ei sillä ainakaan ripsiä saa kasvatettua[/QUOTE]

No todellakin saa. Siinä on sellaista "hormoonia" joka kyllä kasvattaa. Olen itse kokeillut. En halunnut jatkaa, koska siinä on riskinsä. Silmätkin voivat vaihtaa väriä. Kaihilääkkeissä samaa hormoonia ja kaihilääkkeiden käyttäjillä kasvaa ripset ja siitä sivuvaikutus huomattu.

[QUOTE="vieras";27912846]No se aina nyt on ihan täyttä huuhaata muutenkin, ei sillä ainakaan ripsiä saa kasvatettua[/QUOTE]

Itsellä löytyy ainakin yhdestä ripsiseerumista positiiviä kokemuksia.

Jos kyseessä on revit***** niin se sisältää samaa hormonia, jolla esim. Tehdään lääkkeellinen abortti tai käynnistetään synnytys. Määrä on varmasti kovin pieni. En usko että mitään haittaa on aiheutunut, mutta älä enää jatkossa käytä sitä seerumia.

Äitini on farmaseutti ja järkyttynyt, että porukka käyttää kyseistä tuotetta ripsien kasvatukseen. Kyllähän se ripsiä kasvattaa (ja samalla muitakin kehon karvoja, naiselle voi vaikka alkaa kasvamaan paksuja ja tummia ihokarvoja kasvoihin, niitä on kiva sitten yrittää sheivailla). Kyseistä tuotetta käytetään esimerkiksi silmänpainelääkkeenä ja jos sinulla ei ole kyseistä sairautta, ei seerumia saa käyttää, aiheuttaa juurikin silmien värin vaihtumista sekä pysyvää sokeutta. Voi vaikuttaa sikiöön samalla tavalla... Kiva varmaan olisi saada sokea apinankarvainen lapsi.

Se ripsiseerumi on itseasiassa lääkeaine.
http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=8945/type=1

EU on just kieltämässä tuosta bitomaprositia kiellettyjen listalle.

Haittavaikutuksia esim: trichiasis

https://www.google.fi/search?hl=fi&q=trichiasis&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41248874,d.bGE&biw=1362&bih=515&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=Zj38UPqtGYGn4gTO3oDADA

Kyllä Revitalash todellakin toimii! Itse lopetin äskettäin ko. tuotteen käytön, eli heti kun tulin raskaaksi. Itseänikin mietityttää, vaikka en kerennytkään käyttää seerumia kuin kaksi vk hedelmöittymisestä. Itse aion keskustella asiasta lääkärin kanssa, vaikka en usko että syytä huoleen onkaan...

Yhteistyössä