Ripuli ja imetys: Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kakkis

Vieras
Hei!

Olin matkalla ja nyt vaivana on ripuli, kakkaa tulee aina kun syön tai juon jotain. Täysimetän nelikuista vaaviamme, joka näyttää voivan ihan hyvin. Mitä teen imetyksen suhteen, tarttuuko ripulini vauvaan vai suojaako imetys vauvaa? Onko jotain ripulilääkettä, jota voi ottaa imettäessä? Auuuuu kun mahassa vääntää! Kiitoksia jos joku neuvoo!

Imettää voit aivan hyvin, sillä ei se ripuli vauvaan tartu. Muista juoda TOSI PALJON! Imodiumia ei ainakaan suositella käytettäväksi imetyksen aikana. Itse tosin sain sen tiedon aikoinani hieman myöhässä. Eli imetin 3kk ikäistä vauvaa turistiripulissa Bulgariassa ja napsin niitä lääkkeitä, kun en bulgariankielisestä tekstistä kieltoa tiennyt eli kuulin vasta jälkeenpäin. Eipä tuosta vauvalle kuitenkaan mitään haittaa ollut (kai? tapauksesta 5 vuotta). Maitohappobakteereja saa ja kannattaakin ottaa! Koitahan jaksaa!

Mulla oli sama ongelma. Apteekista sain maitohappobakteereita ja hiilitabletteja - ovat ainoat ripulilääkkeet joita imettäessä voi käyttää. Yritä juoda paljon, kulje vaikka lasi kädessä koko ajan. Itselläni ripuli aiheutti sen että maidon määrä väheni ja jouduin antamaan korviketta lisäksi. Onneksi maidon määrä palautui ennalleen pian taudin mentyä ohi (kesti viikon!). Jaksamista!

Kiitos! Annoin vauvalle tuttelia, kun tuntui niin kiukkuiselta, ei tosiaan taida maitoa oikein tulla, tissit on tuntuneet tyhjiltä koko päivän. Kakkaa sen sijaan tulee...Onneksi vauva ei ainakaan vielä ole alkanut kakkailemaan yhtä ahkerasti kuin äitinsä! Toivotaan ettei tää ihan viikkoa kestäisi...