Ripuli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lindsay
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lindsay

Uusi jäsen
27.09.2009
2
0
1
Minulla oli tässä muutama yö sitten voimakas ripuli, joka alkoi pahoinvoinnilla. Vatsakipuja ei ollut, mutta ulostetta tuli paljon ja useaan kertaan. Kuumetta ei ole ollut, mutta ripuloinnin aikana palelin ja nousi kylmä hiki. Huonovointisuuskin loppui heti sen jälkeen. Olin ollut päivällä syntymäpäivillä, jossa tuli paljon syötyä kaikkea makeaa, mutta varmistin kyllä että kaikki syötävä oli sellaista mikä sopii raskaana olevalle. Muuten minulla on ollut vatsa kovalla sitten alkuraskauden ja ihmettelenkin miksi yhtäkkiä tällainen. Epäilin jo jonkinlaista ruokamyrkytystä, mutta tämä ripuli kesti siis vain sen yön. Sen jälkeen en ole edes ulostanut (tästä siis muutama päivä aikaa). Luin netistä ohjeita, ettei tarvitse hakeutua lääkäriin jos oireet eivät jatku, ole kuumetta tms. Raskaudesta ei ollut mainintaa. Pitäisiköhän kuitenkin ottaa neuvolaan yhteyttä? Nyt siis 28. rv. Vauva on kyllä potkinut mahassa, ei kovinkaan kovaa mutta kuitenkin..

Hyvillä mielin voit jatkaa kotikonstein! Elimistö huolehtii tärkeimmästä eli vauvan ravinnontarpeesta (tosin sinun elimistön kustannuksella), mut jos ripulointi on helpottanut ja vointi muuten hyvä.. ni jatkat hyvillä mielin eteenpäin! Muistathan juoda!

Yhteistyössä