Hae Anna.fi-sivustolta

Ristiäisistä

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä hemuli83, 20.05.2009.

1. hemuli83 Vierailija

hei

meillä ei ole vielä esikoinen syntynyt mutta olen jo hieman ehtinyt miettimään tulevia ristiäisiä. ymmärtääkseni tavallisesti vieraita on noin max 20 henkilöä (lähipiiri), mutta haluaisin kovasti järjestää hieman isommat ristiäiset, joilloin ne olisivat samalla vauvan ensimmäiset juhlat. vieraita olisi max n. 40-50. meillä on kuitenkin melko tiivis suku joten siksi minusta olisi ihana kutsua kaikki, myös senkin takia että harvemmin kuitenkaan saadaan koko porukka koolle. kuulostaako tämä idea ihan tyhmältä? voiko järjestää isommat ristiäiset kuin "normaalisti"?

2. tottakai voit Vierailija

Ristiäiset ovat lapsen ensimmäinen juhla, josta lapsi itse ei muista yhtään mitään.

Perheelle tapahtuma voi olla suuri. Osa vanhemmista menee naimisiinkin samassa yhteydessä.

Ristiäisten kutsuvierasjoukon päättävät lapsen vanhemmat. Pienimmillään ristiäisissä ovat vanhemmat, kummit ja pappi. Mitään ylärajaa kutsuvierasjoukolle ei ole.

3. gxsd Vierailija

Jos haluatte pitää "isot ristiäiset" niin sitten pidätte. Ehkä ristiäisten pienuus johtuu monesti ihan käytännön asioista. Tuon kokoiset ristiäiset olisi mielestäni kätevintä järjestää esim. seurakuntakeskuksessa tai itse kaste kirkossa, sillä vauva voi valvottaa sinua ym. ym. Isommassa tilassa myös kaikki vieraat näkevät tapahtuman.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri