Ristiäiskakusta, sen maksamisesta ja anopista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tod harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tod harmaana

Vieras
Eli pähkäilen täälä kun esikoisen ristiäisiin teki anoppi kakun omasta tahdostaan, siis ite ehdotti et hän tekee tarjoilut (voileipäkakun ja täytekakun) ja ristiäisten jälkeen rupes sit puhumaan miehelle et hän ottaa tarvikkeista rahan mut ei ota työstä mitään et mites mä nyt miehelle asian sanon että tällä kertaa ei tartte kakkua tehä. Tällä hetkellä tosi tulehtuneet välit anopin kanssa (kiitos hänen kännijuttujensa kun juhannuksena haukku mut ihmisenä ja äitinä eikä o sen jälkeen nähty... miehelle sanoin ettei oo meille mitään asiaa ennen kun osaa pyytää anteeks) ja must on muutenkin vähän outoa et ite tarjoutuu tekemään ja sit kehtaa viel pyytää rahat tarvikkeista. Eri asia jos oisin pyytäny tekemään niin sillon tottakai maksaisin mut en haluu maksaa kakusta mikä ei oo edes mitenkään erikoisen hyvää ja minkä toinen on tarjoutunu tekemään. Sit viel sekin et anoppi teki tyttärensä lapsen ristiäisiin kaikki tarjoilut, siivos ym niin ei niist ottanu tietenkään mitään rahaa kun oma tytär kyseessä mut meille oli heti käsi ojossa...
Mun oma äiti totes ton rahahomman kuuullessaan et hänellä ei tulis edes mieleen pyytää rahaa ja samaa on ihmetellyt moni ystävänikin.
Oonko mä nyt siis vaan tosi moukka ja kiittämätön kun en oo heti rahaa työntämässä hirveiden kiitosten kera?

Et ole velvollinen maksamaan kakusta - hän itse tarjoutui sen tekemään. Anoppi olisi voinut ilmoittaa ennen tekemistä haluavansa korvauksen tarvikkeista, ei jälkikäteen...

No sano miehellesi että maksaa äidilleen. En minäkään ymmärrä tuollaista että ensin tarjoudutaan tekemään ja sitten pyydetään rahaa. Olisi anoppi voinut heti kärkeen sanoa että haluaa tarvikkeista rahan.

Maksatte mitä anoppi on tarvikkeisiin tarvinnut ja sanotte suoraan, että tällä kertaa kakut tekee joku toinen. Kehutte, että se tekee kyllä niin hyviä kakkuja ja todella edullisesti ;)

ehkä siks, ettei mulla anoppia ole ;) Tai on, mutta asuu tuhansien km päässä niinkuin miehen muukin suku kun ei ole suomalainen :) Siis en tajua, että ei voi oman lapsenlapsensa ristiäisiin tehdä ilman että pitää olla rahaa kärttämässä? Ja oliko vielä teidän esikoinen ;(... Meillä kyllä omalle äidilleni ei tulisi kuuloonkaan pyytää rahaa, itse omasta mielestään itsestään selvänä tekee kakut sun muut ja muutenkin ois aina rahaa jakelemassa vaikka eivät mitään huipputuloisia olekkaan. Aina ovat vanhempani valmiita auttamaan minua ja sisaruksiani, ottavat lapsia hoitoon ym.ym...

minusta aineet tulisi maksaa vaik toinen tarjoutuukin tekemään. mutta näistä pitäisi sopia etukäteen eikä olettaa. sä olet olettanut että ei maksa mitään ja anoppi että te maksatte ne aineet ja sit on sotku valmis.

Niin siis tarkennuksena vielä et mietin tätä syystä et meille on syntymässä toinen lapsi ja ristiäistarjoiluja mietin ja oon tullu siihehn tulokseen et maksan mielummin siit kakusta johki leipomoon ja saan semmosen kakun kun ite haluan ja luultavasti paremman kun minkä anoppi teki kun et maksan anopille kakusta mistä en edes tykkää. Ja sekin et laittto täytteeks omenahilloa vaik tietää poikansa olevan allerginen omenalle...

Kuullostaa aika hävyttömältä, olisin varmaan niin sika miniä et jättäisin anopin kutsumatta koko ristiäisiin. Ihan tuon juhannuksen johdosta!!
Mut ei mun anoppi tai äitee pyytäs kakku-aineista rahaa, jos itse tarjoutuisivat tekemään ne!!
JA TODELLAKIN tekisivät sellaisen mikä sopii mein perheelle!!

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja sekin et laittto täytteeks omenahilloa vaik tietää poikansa olevan allerginen omenalle...

:o
uskomatonta :headwall:

Tai sitten vaan vähän mennyt vanhaksi tuo anoppi... Tiedän useita 60+ naisimmeisiä, joille ei mene tieto toteutukseen asti. Joka kerran asiasta puhutaan, mutta se vain ei mene perille.

Vaikka mä olisin kuinka persaukinen mummo niin vannon kautta kiven ja kannon että ihan ilmaiseksi leivon lapsenlapseni ristiäisiin, ennemmin keräisin vaikka pulloja (tai menisin töihin
:D ) kun vaatisin lasteni perheiltä rahaa jostain helkkarin kakusta.

Ihan uskomaton anoppi sulla. Jätä se kutsumatta näihin seuraaviin ristiäisiin.
Tai jos tällä kertaa tarjoutuu auttamaan kakun kanssa ni vastailet jotain ympäripyöreetä vaan ja tilaat ne silti sieltä leipomosta. Ja sit jos urputtaa jotain ni sanot, ettet ole hänen kanssaan mitään sopinut mistään OMENAHILLOkakusta.

Kieltämättä ei kyl hirveesti tee mieli nähä koko ihmistä ja syynä juurikin se paskaryöppy minkä niskaani jussina häneltä sain. Varmaan miehelle sanonkin ettei tarvii ristiäisiinkään tulla ellei opi käyttäytymään sitä ennen... ei tartte tulla meiän kotiin arvostelemaan mun tapojani hoitaa lastani kun kuitenkin teen kaikkeni hänen parhaakseen ja anoppi kun ei tunnu tajuuvan et kaikille lapsille ei toimi samat jutut ja et me halutaan lapsemme oppivan kunnioittamaan toisia ja toisten omaisuutta ja saavan jonkunlaiset käytöstavat. Anoppi vaan tuntuu ajattelevan et tottakai hän tietää paremmin kun on vanhempi! Ihmettelen vaan suuresti et kenen lapsi toi mun mies on kun se sentään osaa sanoa kiitos ja anteeksi, toisin kuin äitinsä vielä vajaa 60v:nä.

Uusimmat

Yhteistyössä