Rkv 32 ja synnytys pelottaa...!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla menossa 32.viikko ja synnytys on alkanut pelottamaan. Kävin pelkopolillakin juttelemassa, ehkä se vähän auttoi, mutta silti synnytys joka päivä mielessä monta kertaa. Aiemmat synnytykset ovat olleet nopeita ja menneet ihan hyvin, mutta silti koko touhu pelottaa! Ponnistusvaihe ollut aina todella kivulias, koska en ole ehtinyt mitään kivunlievityksiä saamaan. Nyt pelkopolilla kätilö sanoi että laittaa papereihin merkinnän että toivoisin jotain helpotusta ponnistusvaiheeseen. Mutta jos kaikki menee taas yhtä nopeasti kuin aiemminkin, niin enhän minä mitään ehdi saamaan... Mun unetkin ovat melkein pelkkää synnytystä..

Kaksi lasta synnyttäneenä pelkällä petidiinipuuutuksella alun avautumisvaiheessa (jotta saanut hieman levättyä) niin pakko kyllä sanoa että koko synnytyksessä kauheinta on se kun alkaa ponnistuttaa muttei saa ponnistaa. Kyllä supistuksetkin ovat todella kipeitä ja tekee tuskaa mut ei ne niin kauheita oo etteikl kestäis. Ja ponnistaminen ei ollut yhtään niin kamalaa vaikka se sattui ja tuntui tuntui se helpottavalta/hyvältä kun sai tehdä työtä sen eteen et lapsi saatiin maailmaan. Ja vei kivun siit supistuksesta. Ja ajatukset muutenkin pois kaikesta muusta kun vaan keskittyi työntämään.

Mulla kyllä synnytkset olleer nopeita. Eka kesti 6h 20min ja toinen 3h 36min eli helpolla siinä mielessä päässyt. Vaikka ilokaasun ja sen puudutuksen avulla vaan mennyt.

Mulla ollut kaikissa raskauksissa kohdunkaulapuudute ja on ollut tosi hyvä.
Se nopeuttanut avautumista,puudutteen laiton jälkeen,20-30 min on auennut loppu 6-7 cm.Ja puudute on mielestäni vaikuttanut myös ponnistusvaiheessa,sillä se on mielestäni helpoin vaihe synnytyksessä kun saa itse tehdä aktiivisesti jotain.