Hae Anna.fi-sivustolta

Rodoksen Ixias

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä yxsatunnainen, 29.03.2008.

1. yxsatunnainen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei vaan! Mietimme matkaa Kreikan Ixiakseen ja olisi kiva saada tietoa minkälainen paikka se on?
    Matka-ajankohta olisi toukokuussa, onko silloin siellä "mitään" ja minkälaiset säät ovat olleet tuohon ajankohtaan?
    Nähtävyydet kiinnostaa, uiminen/auringon-otto sekä minkälaiset ostosmahdolisuuset ovat? Onko "mitään" ostettavaa ja mitä kannattaa ostaa sekä mihin kannattaa suunnistaa ostokia tekemän.
    Matkaa suunnittelevat äiti ja lähes täysi-ikäinen tytär. Etukäteen kiitoskia tiedoistanne
    !

2. rodotar Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Toukokuussa sää voi olla jo tosi lämmin, mutta voi olla myös vain parikymmentä astetta. Merivesi on vielä kylmää (ainakin mun mielestä).
    Ixia on oikeastaan lähes pelkästään hotellialuetta, eli lähes kaikki palvelut turisteille suunnattuja. Nähtävyyksiä ei siellä ole, eikä kunnon kauppoja (vain turistikrääsää) . Ostosten kannalta pitää suunnata Rodoksen kaupunkiin, ja siellä ne lähimmät nähtävyydetkin ovat kuten esim. vanha kaupunki. Jos ei vuokraa autoa niin retket on ainoa mahdollisuus tutustua muihin nähtävyyksiin (esim. Lindos).
    Minä kyllä valitsisin hotellin Rodoksen kaupungista Ixian sijaan, varsinkin kun tytärkin on lähes aikuinen. Rodoksen kaupungissa on kansainvälisten ketjujen liikkeitä, kuten esim. Marks & Spencer, Zara, Terranova, Pull and Bear joista ainakin mun tytär oli aivan innoissaan (pari vuotta sun tytärtä vanhempi).

3. opaste Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Millaiset mahdollisuudet on Ixiasta vuokrata auto tai skootteri? Niin ja jotain hinnan suuntaa tietty kans.

4. Mitzi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Rodoksella kulkee kyllä bussitkin. Kannattaa kysyä hotellin infosta. Ixia on tosiaan pelkkää hotellia, mutta Rodoksen kaupunki on lähellä, ja Lindokseenkin pääsee bussilla ainakin Rodoksesta (kaupungista) ellei Ixiastakin. Ei Rodos mikään iso saari ole.

Ja bussit on aika halpoja.

5. rodotar Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Oletko matkustanut keskikesällä Lindokseen täpötäydessä vuorobussissa? Minä olen (kaiken kukkuraksi seisomapaikalla) enkä suosittele. Siitä on muutama vuosi aikaa, ja bussit on siitä vähän parantuneet, mutta ne ei ole sitten sitä luokkaa kuin turistibussit.

Yleensäkin itärannan (Falirakin) suuntaan menevät bussit on aina täydempiä kuin Ixian suuntaan. Siinä olet oikeassa, että bussilla matkustaminen on vielä halpaa.

6. Mitzi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Totta kai olen. Minusta se oli kivaa, mutta en kyllä odottanutkaan mitään ilmastoitua retkibussia.

Sitäpaitsi, tässähän ollaan menossa Rodokselle toukokuulla, eikä silloin ole vielä jumalattoman kuuma eikä turisteja niin paljon.

7. Mitzi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Ai joo, niistä ostoksista, sateenvarjoja ;)

8. opaste Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kauhea taistelu linja-autoista etc. mutta siis kysyn skootterien ja vuokra autoista Ixiassa.
    Kiitos etukäteen tiedoista.

9. yxsatunnainen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei vaan ja kiitoksia vastauksistanne. Luulen, että kun rodos on aika pieni paikka kaikenkaikkiaan niin "kestämme" bussimatkat paikasta toiseen, rodoksen kaupunkiin ei ole pitkä matka niin tulemme kyllä käymään siellä moneen otteeseen sieltä Ixiaksesta. Itsekkin ajattelin, että toukokuu kun ei taida vielä olla sesonki-aikaa niin ehkä niihin busseihin mahtuu kohtuullisen hyvin.
    Mitzi vastasi ostoksiin "steenvarjot", kuin?
    Ai niin, mihin kannattaa suunnitaa kun rannalle menee? Olisi kiva käydä jossain "kauniilla rannalla", missä kenties valkoista hienoa hiekkaa ym.
    Oletteko käyneet omatoimisesti Turkissa? Minkähintaiseta sinne meno on ja mitä kannattaa ottaa huomioon? Miten "helppoa" siellä on suunnistaa ostoksille, nahka-jutut kiinnostavat sekä kenties jaksaisi tuoda jonkun pienen aidon maton =). Kiitos taas vastauksistanne!

10. Mitzi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    No, ekaa kertaa kun olimme menossa Rodokselle meille virnuiltiin sateenvarjoista. Ja kyllähän minä suuresti hämmennyin kun näin kaupan jossa myytiin pelkkiä sateenvarjoja. Siltä reissulta mulla on vieläkin yksi kullanvärinen. Ja muita myöhemmältä, hinta ei nimittäin ole paha. Hotellin respa varmaan osaa neuvoa tännekin, minä kun en muista katua.

11. rodotar Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  12. Nukkis Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Rodoksen sateenvarjot ovat ihania! Minullakin käytössä yksi kissinkuvainen, eipä ole toista tullut vastaan... :-D. Sateenvarjokauppoja löytyy useita saman kadun varrelta, kadun nimeä vaan en muista, mutta kuitenkin mielestäni lähellä Pappous-tavarataloa...

13. yxsatunnainen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    No, täytyy meidänkin ostaa sateenvarjot, niitä kun nykyään tarvii ympäri vuoden =(.
    Tiedättekö, kulkeeko alukset toukokuussa Turkkiin? Olen lukenut, että sieltä saa nahkatuotteita edullisesti, kannattaako sinne mennä sen takia, siis ovatko esim. nahkatakit "moderneja" ja oletteko ostaneet mattoa? Itseäni kiinnostaisi pieni aito matto, mikä mahtuisi matkalaukkuun.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri