Hae Anna.fi-sivustolta

Rodos

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä 1Xliikaa, 04.11.2005.

1. 1Xliikaa Vierailija

Toisen kerran Rodoksella ja petyin. Katso erään vastatulleen kommentteja Rodokselta: Suomi24 /matkailu/keskustelu, Rantalomat ""Tuoreet Terveiset Rodokselta -plääh. nimim.Dirlandaa j..
    Yhdyn 100% hänen kommentteihin, paikka muuttunut pirusti ja huonompaan suuntaan.Rahat pois meininkiä.

2. Tigana Vierailija

Näin on, että kerta Rodoksella riittää. Ja jos oikein tarkasti miettii; kannattaako mennä sitä ensimmäistäkään kertaa... En menisi, jos tietäisin sen, minkä nyt tiedän :D

3. Ei ole totta Vierailija

Minä olen käynyt viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana monta kertaa Rodoksella ja minun mielestäni se on monessa asiassa muuttunut parempaan suuntaan. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta siistiytynyt (kaupungissa muutamia hotellinrötisköjä jotka vois purkaa pois). Euron ja muutenkin EU:n ansiosta elämä Kreikassa on kallistunut, ja täytyyhän heidänkin tienata jokapäiväinen elantonsa ! Ei se Rodos mikään poikkeus ole, on ne muutkin kohteet kallistuneet.

4. totta Vierailija

Ei ole kyse hintojen noususta vaan Rodoksen kaupungissa huijataan ihmisiä menen tullen. Vävypojan viinakauppa-instituutiosta nyt puhumattakaan... mutta huijatut eivät varmaan edes tiedä kun eivät muualla käy.
    Itse olen ollut 3 ker Rodokdella, ei kertaakaan kaupungissa vaan muualla. Olen ollut niihin matkoihin tyytyväinen ja varmaan taas yksi matka sinne ensi vuonna syksypuolella.
    Kyllä Rodokselle menen mieluummin kuin esim. Kreetalle.

5. Minä en huijauksista tiedä mitään, kun en turistikaupoista ostele, en viinaksia enkä muitakaan tavaroita, en myöskään syö turistiravintoloissa.
    En minäkään asustele kaupungissa matkoillani, viime vuonna Paradississa tänä vuonna Koskinoussa.
    Hinnoista puheen ollen, me syötiin elokuussa Koskinoussa (2 aikuista ja 2 teiniä) 44 eurolla, ateriaan sisältyi salaattia, tsatsikia, perunoita, saganakia, juustopyöryköitä, lammasta, maalaismakkaraa ja aikuisille viiniä (en muista oliko muutakin, saattoi olla). Ei mitenkään kallista, toisin kuin kaupungissa olisi ollut.
    Jos ei jumiudu sinne keskikaupungin + vanhankaupungin turistirysiin + Falirakiin niin Rodoksella on tosi mukava olla.
    :)

6. rodos on rodos Vierailija

Tuo Dirlandaan kertomus on ihan realistinen kuvaus Rodoksesta. Epärealista siinä on se että hän odottaa paikan olevan paratiisi. Sellaista lomakohdetta ei ole ollut tarjolla muutamaan tuhanteen vuoteen. Pettymykset matkoihin johtuvat aina liian suurista odotuksista. Ei ole paikan vika jos jää jotain paitsi. Enkä viitsi mainita mitä.

7. rodostelija Vierailija

Menin ensimmäisen kerran Rodokselle 20 vuotta sitten. Silloin ihmiset olivat aivan erilaisia. Kauppiaat ja ravintolaoitsijat tukivat toisiaan, kaikille riitti asiakkaita. Palvelu ja ihmiset olivat ystävällisiä.
    Ja kaikenikäiset ihmiset lomailivat Rodoksella. Itse oleilin siellä pitkiä aikoja.

10 vuoden tauon jälkeen palasin saarelle ja mikään ei ollut kuin ennen. Riitelyä vähistä asiakkaista, kamalat hinnannousut, huijausta.. Ja suurin osa turisteista oli yli 50-vuotiaita. Kilpailu yrittäjien kesken oli selkeää, johtuen vähenevästä turismista. Jopa paikalliset kokivat tilanteensa hirveäksi.

Vanhojen muistojen takia käyn siellä edelleen silloin tällöin.

8. pappara Vierailija

Odota vielä niin olet itsekin 50-vuotias. Kummallista muuten että 10 vuotta sitten mikään ei ollut kuin ennen mutta nyt taas on ainakin minun silmilläni katsottuna.

9. toinen papparainen Vierailija

Yhdysvaltojen Floridasta ja Islannista matkailuvauhtia ottaneena olen huomannut, että Rhodokselle menee kuin kotiinsa. On lyhyt lento, pääsee myös maakunnista. Välillä käy jossain Välimeren saaressa ja palaa jälleen tuttuun Rhodokseen.

10. KonstaS Vierailija

Rodos mahtava paikka!

- videopätkä reissusta:)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy