Rokotusvastustaja; MIKSI vastustat rokotuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiitu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiitu"

Vieras
Kiinnostaisi tietää ihmisten syyt vastustaa näitä ylimääräisiä rokotuksia. Itsekin heihin kuulun, tässä oma syyni.
Meidän perhe on aina ollut tervettä, ei kummankaan suvuissakaan ole rasitteita. Esikoinen 7v on sairastanut elämänsä aikana perus nuhien lisäksi ehkä kolme, neljä pahempaa tautia ja niistä pahin on tainnut olla joku suht harmiton ripulitauti.
Mutta sitten kuopus. Otin hänelle influenssarokotteen 6kk iässä kun sen ilmaiseksi sai ja sitä suositeltiin. Iso virhe.
Tuon jälkeen viikon päästä kuopus sairastui influenssa a:han ja tauti oli tosi paha. Jouduimme käymään osastolla hengittämässä spriiraa kun lapsi oli niin tukossa.
Ja tuo tauti jätti jälkensä kuopukseen.
Hän on meistä se, joka sairastuu aina pahiten ja kaikki taudit menevät keuhkoihin. Kuumeet kestävät pitkään ja korkeana ja yskä ja hinkuna on ihan kamalan kuuloista.
En tietenkään voi olla 100% varma mutta olen silti, siitä että tuon rokotteen vuoksi kuopus sairastui ja että keuhkoissa tapahtui jotain, että taudit tulevat nykyään hänelle niin pahoina.
Harmittaa ihan suunnattomasti että menin tuon piikin häneen pistämään.

En ole 'rokotusvastustaja' mutta joitakin rokotteita ihmiskeho nyt ei vaan välttämättä tarvitse, minusta on aivan normaalia sairastaa esim kausi-influenssa, se kun tulee -ylläri ylläri- kausittain. (riskiryhmät eri asia)
Ja vesirokko, täysin normaali lastentauti jolle tullaan immuuniksi sen sairastettuaan.(esikoiselle tosin se sattui tulemaan kaksi kertaa:D)

Eli ihan omaa maalaisjärkeni käytän noissa, rokotusohjelman mukaiset piikit lapset kyllä saavat.

Otsikko on ehkä vähän harhaanjohtava, tarkoitinkin näitä ylimääräisiä rokotuksia. Kyllä meilläkin rokotetaan rokotusohjelman mukaisesti, mutta mitään ylimääräisä ei enää oteta ilman perusteellista harkintaa

Itse annoin jonkin aikaa laittaa rokotteet lapsilleni, mutta sitten aloin lukemaan enemmän ja enemmän.. ehkä esikoisen saama raju rokotusreaktio vaikutti asiaan. Sen jälkeen ei ole otettu rokotusohjelman mukaisia rokotteita sen enempää kuin ylimääräisiäkään. Kuopus ei ole saanut yhtään rokotetta (on muuten lapsista kaikista tervein). Esikoinen, joka ehti MPR:ää lukuunottamatta saada kaikki, sairastaa myös astmaa, allergioita ja atooppista ihottumaa. On varmaan ihan sattuma, mutta en voi olla miettimättä, kuinka paljon asioilla lopulta onkaan tekemistä toistensa kanssa.

En ole vastustaja, mutta antamatta on rota, vesirokko, influenssa jne...rokotusohjelman mukaset on saanut. Lapsella on hyvä perusterveys eikä ole sukurasitteita. Minusta kaikkea vastaan ei tarvi rokotella.

En välttämättä vastusta itse rokotteita jos ne on testattu kunnolla, mutta vastustan sitä että ne olisi pian lain mukaan PAKKO ottaa. Mun mielestä ihmisillä pitää olla oikeus kieltäytyä mistä vain ilman että laki tulee vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;22563084:
En ole 'rokotusvastustaja' mutta joitakin rokotteita ihmiskeho nyt ei vaan välttämättä tarvitse, minusta on aivan normaalia sairastaa esim kausi-influenssa, se kun tulee -ylläri ylläri- kausittain. (riskiryhmät eri asia)
Ja vesirokko, täysin normaali lastentauti jolle tullaan immuuniksi sen sairastettuaan.(esikoiselle tosin se sattui tulemaan kaksi kertaa:D)

Eli ihan omaa maalaisjärkeni käytän noissa, rokotusohjelman mukaiset piikit lapset kyllä saavat.

Samaa mieltä kausi-influenssasta, vesirokkorokote meille otettiin koska perheessä on kaksi pientä lasta, eikä tukiverkkoa. Vesirokon sairastaminen kestää kauan, ja rokote ei suhteessa siihen ollut kovin kallis. Jos edes joltain taudilta välttyisi.

Sikainfluenssarokotetta meille ei otettu koska sitä ei oltu riittävästi tutkittu. Ja mitä nyt itse havainnoin, ei sikainfluenssaan sairastunut juuri tavallisat kausi-influenssaa enempää määrää ihmisiä. Eikä niitä raskaana oleviakaan tainnut Suomessa kuolla niinkuin piti.

[QUOTE="tiitu";22563064]Kiinnostaisi tietää ihmisten syyt vastustaa näitä ylimääräisiä rokotuksia. Itsekin heihin kuulun, tässä oma syyni.
Meidän perhe on aina ollut tervettä, ei kummankaan suvuissakaan ole rasitteita. Esikoinen 7v on sairastanut elämänsä aikana perus nuhien lisäksi ehkä kolme, neljä pahempaa tautia ja niistä pahin on tainnut olla joku suht harmiton ripulitauti.
Mutta sitten kuopus. Otin hänelle influenssarokotteen 6kk iässä kun sen ilmaiseksi sai ja sitä suositeltiin. Iso virhe.
Tuon jälkeen viikon päästä kuopus sairastui influenssa a:han ja tauti oli tosi paha. Jouduimme käymään osastolla hengittämässä spriiraa kun lapsi oli niin tukossa.
Ja tuo tauti jätti jälkensä kuopukseen.
Hän on meistä se, joka sairastuu aina pahiten ja kaikki taudit menevät keuhkoihin. Kuumeet kestävät pitkään ja korkeana ja yskä ja hinkuna on ihan kamalan kuuloista.
En tietenkään voi olla 100% varma mutta olen silti, siitä että tuon rokotteen vuoksi kuopus sairastui ja että keuhkoissa tapahtui jotain, että taudit tulevat nykyään hänelle niin pahoina.
Harmittaa ihan suunnattomasti että menin tuon piikin häneen pistämään.[/QUOTE]
Kai tiedät, että influenssarokote suojaa vasta kahden viikon päästä rokotuksesta. Noin pienellä vaatii vielä uusintarokotuksen, ennen kuin suoja on hyvä. Influenssarokotustahan tarjotaan pienille juuri sen vuoksi, että se aiheuttaa noita mainitsemiasi ongelmia jatkossa ja altistaa astmalle. Syytät ongelmista rokotusta, joka ajoissa otettuna olisi voinut suojata lapsesi ongelmilta, joista syytät rokotusta. Influenssaa kun ei voi saada rokotuksesta mitenkään.

Mun mielestä moniakaan rokotusten mahdollisia pitkäaikaisia vaikutuksia EI ole kunnolla tutkittu (mm.sikaflunssa rokotteet) edellä mainittukkin oli ihan täysin lapsen kengissä ja lääkefirmat käytti ihmisiä koekaniineina. Mä en ota koskaan yhtäkään ylimääräistä rokotetta enkä anna lapsillekkaan laittaa.. Kaiken maailman vesirokkorokotteet pyh pah, sitten se tulee vanhemmalla iällä ja ollaan ihan rikki ja mahdollisesti sairaalassa... Karkea mielipiteeni ole hyvä :)

Yhteistyössä