Hae Anna.fi-sivustolta

Roskapostia?

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Öiset kuviot, 22.08.2005.

1. Öiset kuviot Vierailija

Tällä palstalla on aiemmin ollut kirjoituksia vieraista kasvoista joita ilmestyy mielikuvina ""silmien"" eteen, kun menee nukkumaan. Itsekin olen näitä kasvoja nähnyt. Joskus niitä voi tarkastella ihan rauhassa, joskus häilyvät pois. Nykyisin ""näen"" myös erilaisia symboleita: käsi, jossa on avain, pyramidikolmio, apina pussissa, lintu paperiarkin päällä... Ei tuossa muu ihmetytä, kuin se, että kuviot ovat minulle merkityksettömiä, en osaa niitä omaan elämääni soveltaa. En osaa yhdistää myöskään lukemaani, tai tv-ohjelmiin. Toisin oli mm. opiskeluaikana, jolloin yöllä jostain syystä herätessä huomasi pään olevan täynnä ajankohtaisia opiskeluun liittyviä asioita yhtenä mylläkkänä. Ikäänkuin sammumassa oleva tajuntani antaisi tilaisuuden roskapostille läpi virustorjunnan...Mistä merkillisestä tässä mahtaa olla kysymys?

2. Everett Vierailija

Sinä olet valtavan paljon laajempi kokonaisuus, kuin mitä päivätajunnassasi käsität.

Mielen ollessa ei-kohdistetussa tilassa on mahdollista kääntää huomio ""sisäänpäin"" ja havainnoida laajempaa minää. Tähän laajempaan minään sisältyy toiset elämämme.

Tuo analogia roskapostin läpipääsemisestä on huono. On kylläkin niin, että kyse on eräänlaisesta viestinvälityskanavan hetkittäisestä avautumisesta sisäisen minän ja päivätajunnan välillä. Mutta ottaen huomioon, että viestien lähde on luojasi, en välttämättä puhuisi ""roskasta"".

Oman laajemman minän kokemisessa ei ole kysymys siitä, että vastaanottaisit jotain konkreettisiä ""ohjeita"" arkielämääsi varten, vaan siitä, että tulet tietoisemmaksi itsestäsi.

3. selvis Vierailija

kuulostavat mediaalisilta symboleilta.

4. mökö Vierailija

Mitähän mahdat tarkoittaa sammumassa olevalla tajunnalla?

Unessa ei tajunta suinkaan saammu vaan aivot siirtyvät valvomattomaan kontroloimattomaan tilaan. Unet ovat nukkumisen aikaista ajattelua. Aivojen tila muuttuu jo vähän ennen unen tuloa, kysymyksessä on aivotoiminnan siirtyminen alfataajuudelle.

Kolmio on todella mediaalinen kuvio ja edustaa lisääntynyttä tasapainoa.

5. Nakke Vierailija

Kuulostaa siltä, että teet paljon adrenaliinitasoa nostavia asioita juuri ennen nukkumaanmenoa; katsot televisiosta toiminta-, jännitys- tai kauhuelokuvia, pelaat tietokoneella, suoritat raskaita aivotoimintaa vaativia tehtäviä. Tämän jälkeen painelet pehkuihin ja ihmettelet, miksi näet asioita. Aivosi käyvät ylikierroksilla vielä kauan sen jälkeenkin kun suljet silmäsi. Tähän viittaa myös opiskeluaikaiset kokemuksesi; pää oli täynnä asioita esimerkiksi päivää ennen tenttiä, jolloin aivot pyörittivät rattaita läpi yön. Opiskellessasi hankittu tapa keskittyä asioihin passiivisesti nukkuessasi on ikäänkuin jäänyt päälle, vaikka et niitä aktiivisesti pystykään välttämättä yhdistelemään juuri tiettyihin kokemiisi tai näkemiisi asioihin.

Ota rauhallisesti ennen nukkumaanmenoa. Katsele tähtiä, lue Aku Ankkaa tai hidastempoista kirjaa, juo kaakaota, käy kevyellä iltakävelyllä. Tyhjennä pääsi turhista ajatuksista, jonka jälkeen unikin maittaa paremmin ja roskapostit jäävät virustorjunnan haaviin. Ja mikä tärkeintä: kerro sitten meille, miten onnistuit.

Mitään yliluonnollista tässä ei sen sijaan valitettavasti taida olla.

6. Öiset kuviot Vierailija

Kiitos vastauksista Everett, selvis, mökö ja Nakke. Mikä on mediaalinen symboli? Mistä näistä mediaalisista kuvioista voi lukea lisää? Sammumassa olevalla tajunnalla tarkoitan sitä olotilaa, kun en ole enää ihan skarppina, mutta hereillä kumminkin, ""seula alkaa vuotaa"", kun en keskity mihinkään. Totta on, että kuviot tulevat vähän ennen unen tuloa. Yleensä katson tv:a hyvin vähän, en malta. Sehän tässä kummaa on, kun olen sellainen maatiaisrotuinen ja arkipäiväinen ihminen, että mieluummin kaivan pihalla kaksin kourin multaa, kudon sukkaa ja teen jokapäiväisiä asioita. Niimpä vieraat kasvot ja kummalliset symbolit herättävät kummastusta. En minä tuota tässä tapauksessa allekijoita, että rattaat pyörisivät rankan aivotoimintaillan jälkeen ylikierroksilla, siitä johtuva pörinä on erilaista, tämä on seesteisempää ja vähemmän hektistä. Kasvotkin ovat yleensä levollisia ja myönteisiä. Minusta ei ole ollenkaan valitettavaa että asiassa ei ole yliuonnollista, ymmärrän paremmin maatiaisjärjellä, mutta jokin ""vieraus"" noissa kuvioissa on.

7. selvis Vierailija

olen selvänäkijä. ajattelen eritavalla kuin everett. everet uskoo, että kaikki tieto on ihmisen sisällä. näkijänä tiedän, että mediaalinen saa itsensä ulkopuolelta tietoa.
    symboleita oppii analysoimaan. ne ovat usein universaaleja.
    uskon, että muut näkijät yhtyvät näkemyksiini.
    uskoisin, että olet mediaalinen. se tilasi, mistä puhuit kuulostaa tutulta. tämä on alkua sinulla. joskus se voi jäadä siihen vaiheeseen ja siitä ei ole paljon apua. monet kehittyvät.
    jos et ole henkisellä tiellä et kehity. ei kannata nyt innostua liikaa mutta kuulostaa ihan hyvältä. nyt ehkä tärkeintä lukea paljon. ja kuunnella valikoivasti. jos et tykkää tästä kyvystä. rukoile, että se poistuu. jos pidät siitä kuuntele sisintäsi.

8. selvis Vierailija

älkää nyt sitten kaikki kuvitelko olevanne näkijöitä, vaikka näkisitte mitä. ottakaa selvää kyvysitänne ennen kuin innostutte. mediaalisen saattaa sekoittaa muihin ilmiöihin, jollei tunne. mediaalisella on myös yleensä kaikenlaisia erikoisia kokemuksia. ottakaa selvää ennen kuin alatte kuvitella itseänne näkijöiksi. ettei tule kamala pettymys kun ei sitten olekaan kykyä ja on jo kertonut kaikille osaavansa vaikka mitä. tai voi olla että kyky ehtyy jos menee väärään suuntaan.

9. Öiset kuviot Vierailija

Kiitos selvis. Kuten sanoin olen perin arkipäiväinen joten: mikä se mediaalinen on? Mistä tietää olevansa henkisellä tiellä? Jos käy niin että tämä hyvä alku ei jää tähän, mihin tarkoitukseen on tarkoitettu apu josta puhuit? Kuuntelun suhteen olen kyllä aika suurikorvainen enkä valikoi, jokaisen kertomahan on hänen totuuttaan. Siksi minä tänne kirjoitinkin, kun ei sitä tiedä vaikka täällä joku kertoisi jotain selventävää. Monestihan jokin satunnainen lausekin voi sisältää aarteen. Ei todella käy mielessäkään että alkaisin kertoa kenellekkään ""osaavani vaikka mitä"", minun työnikin on pysyä realiteeteissa ja pitää jalat jämäkästi maassa. No, minä luotan siihen että asioilla on taipumus järjestyä.

10. selvis Vierailija

kysypä kristallipallon puolelta kirjallisuutta. on joku perusopas, jonka nimeä en muista enkä ole sitä myöskään lukenut.
    en tarkoittanut sinua siinä jalat maassa -kesustelussa, vaan yleensä monia, jotka innostuu liikaa.
    kiinnostaako henkisyys? oletko lempeä kanssaihmisillesi? jos niin ehkä olet henkisellä tiellä. sinun täytyy itse ottaa selvää.
    jos sinulla on näkökykyä oikeasti, niin saatat voida auttaa ihmisiä. en tarkoita sellaisessa, että kerrot ihmisille onko poikaystävää tiedossa tai muuta pinnallista, vaan todellista apua.

onnea matkallesi :)

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri