rotavirus rokotteesta oireita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rota
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rota

Vieras
onko teidän vauvat saaneet rotavirus rokotteesta oireita? onko tullut kuumetta tai mitä siitä yleensä voi tulla? eka annos olis 2kk iässä vauvalle.

mitä jos kuumetta niin pienelle tullut niin pitääkö viedä lääkäriin vai voiko antaa lääkettä?

Ei tullu kuumetta meiän vaavalle. Oli sen päivän ja illan ehkä vähän väsyneempi kun yleensä,mutta oli sitä välillä muutenkin "erikoisen" päivän jälkeen. Eli jos oltiin vaikka normaalia enemmän menossa,niin illalla oli väsyneempi. Joten en osaa sanoa oliko oikeesti mikään "oire" rokotuksesta vai vaan neuvolakäynnistä..

Kuumeeseen voi antaa supon. En veisi lääkärille jos ei mitään hälyyttävää ilmene, kuume laskee lääkitessä ja vauva saa riittävästi nestettä.

Meidän poju ei saanut rota-rokotetta kuin kaksi ekaa annosta. Kolmatta ei annettu ilmenneiden sivuvaikutusten vuoksi. Ensin meni 2-3 päivää ummettaessa, jonka jälkeen nousi kuume ja alkoi todella paha ripulointi (vihreää vaahtoa) ja oksentelu. Itkua riitti.
Kolmannen annoksen kohdalla neuvolassa päätettiin ettei sitä anneta. Olin kylläkin itse samaa mieltä että ei enää, sillä oli kova helle ja pelkäsin lapsen terveyden (nestehukka) puolesta.

Ei kuumetta, mutta puklaili normaalia enemmän. Perheessä isommat lapset sairastuivat muutaman viikon päästä rotaripuliin ja kaksi oli tiputuksessa mutta vauvalle ei tullut paljon mitään. Olin tosi hyvilläni että rotarokote on keksitty.

Yhteistyössä