Hae Anna.fi-sivustolta

Rumat päivät

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä rumilus, 05.11.2008.

1. rumilus Vierailija

Miten psyykkaatte itseänne niinä päivinä, jolloin teillä on bad hair day kokonaisvaltaisesti? Vai tunnetteko itsenne jatkuvasti yhtä viehättäviksi? Mulla tämä menee selvästikin aaltomaisesti, ja tällä viikolla on näitä pahoja päiviä ollut enemmän kuin hyviä. Tarkoitan sitä, kun ei sängystä nousutaan viitsisi tehdä muuta kuin huuhtaista naamansa kraanavedellä, ja ripsivärinkin levittäminen tuntuu työläältä. Sitten taas joskus meikkaaminen tuottaa iloa, mutta nyt on ihan evvk-fiilis oman lärvinsä ja olemuksensa suhteen. Kunhan kaapista kiskaisee ne vaatteet päälleen, mitkä puhtaita sattuvat olemaan, ihan sama, miltä näyttävät. Hiuksista ja naamataulusta puhumattakaan. Miten pääsette tämän yli, ja saatte taas itsenne vireeseen?

2. Marsu_ Vierailija

Minä olen aina aamuisin niin nukuksissa, etten mitään vireitä tajua miettiä, pistän vain meikit naamaan joka-aamuisen rutiinini tapaan. Yleensä herään kunnolla vasta aamupäivällä töissä, joten vasta silloin edes ymmärrän mistään vireistä mitään :) Toki huono tukkapäivä tai muuten ruma päivä osuu kohdalle monestikin, mutta silloin vain yritän mahdollisuuksien mukaan asiaa töissä korjailla ja kerta kaikkiaan välttää peiliin katsomista ja unohtaa sen, ettei todellakaan ole paras ulkonäköpäiväni :) Vaatteiden osalta olen ratkaissut asian niin, että etsin itselleni sopivat vaatteet illalla valmiiksi. Toimii myös siksi, että minulle tulee jokaikinen aamu niin kiire, että en ehtisi kuitenkaan mitään asukokonaisuuksia miettiä.

3. marjutan (ei kirj) Vierailija

Mullakin noita huonoja päiviä välillä, saattanee mennä ihan kuun kierron mukaan että joskus ihan sama naama tuntuu näyttävän karseammalta kuin toisinaan.. :)

Noh mutta yritän tuolloin huonona päivänä välttää mitään huomiotaherättävää tms. asua tai meikkiä, eli ne vanhat hyväksi havaitut ja toisiinsa sopivat vaatteet päälle, puhdas tukka vaikka ponnarille ja hillitty meikki naamaan. Tuntuu inhottavalta tehdä töitä ja olla ihmisten kanssa tekemisissä kun tuntuu että näyttää ihan sairaan rumalta, mutta yritän olla luonteva ja toivon ettei kukaan oikeasti kiinnitä minun näppyihini / väärin taipuvaan tukkaani / turvonneeseen mahaani tms.tms. erityistä huomiota.

Illalla sitten suihkuun, kunnon peseytyminen, kuorinnat ja naamiot, mahd. jotain itseruskettavaa kasvoille ja kropalle. Tukan laitto jo illalla. Todennäköisesti kaikki on vaan oman pään sisällä, ja ehkä seuraava päivä on jo parempi :)

4. Prumilus Vierailija

Edelliselle; kaikki tosiaan on vaan sun pään sisällä.:) Ei sun työkaverit edes hoksaa, milloin sulla on "ruma" päivä. Vai voitko sinä muka sanoa omista työkavereistasi, milloin heillä on rumat päivät, ja milloin vähemmän rumat...meillä ainakin suurin osa näyttää suhteellisen samalta päivästä toiseen.

5. on on täälläkin Vierailija

No, joskus on sellaisia päiviä että on niiiiin hyvän näköinen hä?

Sitten yh'täkkiä vain esim. parin päivän päästä kun tsiikaa peiliin...
    silmät ovat jotenkin oudot, ihme tuijotus päällä, jopa silmäripset ei istu silleen niin kuin aina, meikki joka sopi pari päivää sitten mainiosti, ei sovi nyt,
    ja hiusten kuntokin on ihan erillainen, katsoo peiliin voit tehdä vaikka mitä mutta, mikään ei oikein auta, kun sitä on taas ihan p***n näköinen!
    Todella sellaisia ' rumia päiviä ' on olemassa! mistäköhän tuollainen muutos johtunee..??

Kyllä sitä ainkakin itse sen huomaa, vaikka toiset ei! =D

6. Orkidea82 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Eilen oli taas niitä päiviä, jolloin kaikki meni pieleen. Yleensä sen huomaa meikissäkin, ei oikeen saa siitäkään hyvää ja näyttää ihan yhtä kalpeelta ja sairaalta kuin ennen sitäkin. Välttelen katsomasta itseäni peilistä esim. kun olen asioita hoitamassa kaupungilla/missä vaan. Onneks tulee niin aikasin pimeetä niin ei kotonakaan sitten säiky itteensä. Nooh, yleensä seuraava päivä on aina parempi. :)

7. Ellien elli Vierailija

Joo joinain päivinä vaan on ruma ja olo sen mukainen!
    Naama tuntuu nahkealta ja meikki ei pysy, silmät turvoksissa, tukka sähköinen ja päätä myöten. Rinnat turvonneet eikä liivit istu, maha ilmaa täynnä ja vaatteet hankaa, puristaa, roikkuu tai nouseee vyötäröltä ylös.
    Joo noita päiviä on ja silloin tekee mieli vaan piiloutua peiton alle.

8. Noh, tänään oon niin kauhean näköinen...on kuumeinen ja huono olo, silmät punottaa ja on ekstra turvonneet silmäluomet. Hiukset on karheat ja takkuiset, otsatukka niin rumasti, ettei mitään rajaa ja ponnari lytyssä.

9. marjutan (ei kirj) Vierailija

Aivan totta - en tosiaan kiinnitä huomiota kuin tosi harvoin siihen onko jollain työkaverilla "ruma päivä". Siis tarkoitan sitä, että esim. kerran kun oli aivan kauhea kiire ja paine töissä, eräs kollega painoi pitkää päivää ja lopulta häneen iski joku silmätulehdus tai vastaava, tukka näytti tosi likaiselta ja lopulta hän saattoi unohtaa vaikka housun vetoketjun auki tai paita napitettu "juopon nappiin".. Menee kai stressin piikkiin.

Mut noin yleensä samaltahan ne näyttävät, enpä niin kiinnitä huomiota.

10. lily l. Vierailija

Siis se on välillä ihan outoakin, miten päivien välillä siinä ulkonäössä onkin niin suuri ero, tai silta se tuntuu.

Kauniina päivänä hiukset on sileät ja kuohkeat, kasvot tuntuu kiinteiltä, silmät avoinaisilta ja kirkkailta, vyötäröä ei kiristä, ja sitten seuraavana punaiset turvonneet silmät, pöhöttynyt iho, hiukset hamput jne.

Minulla todellakin on noita rumia päiviä, erityisesti ennen menkkoja. Ovulaation aikaa olen hehkeimmilläni, eli luonto järjestää? ,-) huomaan myös muissa päiväkohtaisia eroja, omat eroni on mielestäni vain paaljon isommat,-)

11. outoa.. Vierailija

On outoa noi ruma päivät, kun meikki naamassa aivan kuin haihtuu ,silmäripsetkin ihan haaleat parin tunnin sisällä, vaikka laittaisi meikkiä vaikka kuinka paljon, ja oikein mustalla ripset, naamakin pian ihan kalpea taas???
    kaunis päivä: kaikki pysyy kohdallaan ei tarvitse korjaa meikkiäkään ollenkaan, hiukset istuu hyvin jne jne.

12. mutta.. Vierailija

Jos se onkin niin, ettei ne työkaverit huomaa jotain yksittäistä rumaa päivää, kun on niin tottuneita toisen ulkonäköön, mutta joku satunnainen vastaantulija voi huomatakin?

Musta ainakin tuntuu, että sillon, kun tunnen olevani hyvin ei-kaunis ja kaikki on ihan rempallaan, vaikka kuinka yrittäis näyttää siistiltä, niin kaupungilla ei kukaan edes päin vilkaise, korkeintaan pahasti katsoo. Mutta hyvinä päivinä taas tulee katseita (siis miehiltä nyt lähinnä:)) ja jokunen pää voi kääntyä:) Voi tietty olla sitäkin, että rumina päivinä ei ole itsevarma ja jotenkin sen vetäytyneisyys heijastuu muihin. Outo juttu anyway.. Onkohan miehillä tällaisia päiviä..?

13. Todella outo juttu...

Rumat päivät : ei kukaan tuijota ja päät ei käänny, ei kukaan edes pahasti katso :)vaikka olet siisiti ja normaalisti laitettu, eikä silmät loista, silmät näyttää jopa kaksi millimetriä pienemmältä, jopa silmissä on jotakin outoa jos on ruma päivä
    ( siulun peili)

Hyvinä päivinä: melkein kaikki miehet tuijottaa ja miesten päät kääntyy. olet todella hyvännäköinen ja silmätkin ovat loistaa ja ovat avoin.

Ehkä se ei ole edes ulkonäöstä kyse ,vaan just siitä eli miltä tuntuu itsessä?
    jos on hyvä olo, niin se paistaa ulospäin, VARSINKIN silmistä.

Mutta, ei tuokaan stemmaa!
    Kun, vaikka itselläni on ruma päivä tunnen itseni hyvin!
    mutta, kaikki mättää se päivä, kun katson peiliin niin, itse huomaan tuon muutoksen että, ruma päivä tuli taas sanomaan mulle peilistä haloooo ollaan tänään taas rumia! vaikka sulla on hvvä olo...??
    Mikään ei istu, eikä meikki onnistu, hiusten struktuuri tuntuu yht'äkkiä ihan oudolta, ja silmätkin ei näytä samalta kuin hyvinä päivinä, silmät ei loista. Itse huomaan aina silmistäni, että taas ruma päivä on tulossa.. :/

14. viveca v. Vierailija

Haha, mulla kanssa silmät kertovat tuo ruman paivan, itseasiassa iho ja silmat;-)

Rumana päivänä silmät vaan näyttää pienemmiltä, sameemmilta, ehkä luometkin hiukan turvonneilta, ja kauniina päivänä on luomet tiukkana, silmät loistaa, ja sama ihossa rumana veltto ja pullahtanut, ja tekee kasvonpiirteistä rumemmat, kauniina taas iho tiukkana ja sileena, ei turvotuksia ja jo näyttää koko kasvot taas nätimmiltä.

En ihan täysin usko tuohon että kaikki tulisi henkisesti sisältäpäin, sillä ei ne punaiset silmät ja vähän turvahtaneet kasvot vain näytä kauniilta vaikka muuten olisikin ihan jees olo.

Ehkä hormonit, nukkuminen, ravinto, stressi jne vaihtelut juuri tuo tän vaihtelun siihen naamaankin, luonnollista kai...

Ja tuo on tosiaan outoa, tulee ihan fiilis että olenko mä hei ihan eri nainen, kun eilen vielä ns kauniina päivänä tuijotteli pojat pitkään, ja sitten taas rumana kukaan ei todellakaan noteeraa juuri miksikään, eli se siitä pään sisäisestä rumasta päivästä,-)

Ei se naama samana pysy, vaan kaikki vaikuttaa kaikkeen, aika nopeastikin ellei ole super-geeninen, siksi ne kai kauneusekspertit aina siitä terveellisyyedstä jauhaa..

15. pimpelipom123 Vierailija

Että on rumapäivä jollain muullakin kuin itsellä. Eikä se haittaa, mutta joskus katsoo jotain työkaveria vaikka kahvitauolla, että miten se on niin riutuneen näkönen :) siihenhän saattaa olla monta syytä, unettomuus on yksi hyvä, eli jos ei ole nukkunut tarpeeksi viime yönä.
    Ihanaa kuulla että täällä on muillakin ei niin ihania päiviä ja kaikki näyttää ihan kuin pala kauhuleffaa kun katsoo peilistä. Mutta emmä me välitetä niistä päivistä, koitetaan unohtaa ne sitten jälkikäteen!

16. - - - Vierailija

Nostetaas tätäkin ulkonäkömasisketjua, kun tässä on hyvää bad hair day -analyysiä. Voi kun tosiaan saatais selville, mistä tuo hehkeyden puuttuminen joinain päivinä johtuu, onko syypäänä esim. huonot unet tai edellispäivän mausteinen ruoka vai ihan vaan hormonit...

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri