Rumat rinnat hankaa parisuhteessa

  • Viestiketjun aloittaja döda
  • Ensimmäinen viesti
döda
Argh..pakko nyt avautua johonkin. (joo, hieno otsikointi)

Olen noin 20 vuotias naisen vartalossa asuva (koen olevani enemmän maskuliininen) kaveri ja alkaa pikkuhiljaa puuduttaa tämä "rumuus" jota joudun aina kaikilta peittelemään.

Itsetuntoni on kovin alhainen ja olen erittäin ahdistunut persoona. Olen käynyt usean vuoden ajan psykologilla ja nyt psykologini vaihtui, enkä osaa hänelle puhua laisinkaan yhtään mistään, mikä vain lisää ahdistusta ja huonoa oloa. (jos sanon etten pysty olemaan yleisillä paikoilla kauaa yksin kun alkaa ahdistaa niin paljon että meinaa lähteä järki. vieraat ihmiset ahdistavat minua todella paljon ja sen vuoksi olen ollut kauan työttömänä. noh, hän hymyilee vittumaiseen tapaan ja sanoo "ethän sinä ainakaan nyt ahdistuneelta vaikuta" ... tuon uuden psykologin luona minua aina ahdistaa, mutta kaiketi vedän noita "suojausroolejani" niin taitavasti että muija luulee että kusetan)

Ylipainoahan minulla on aina ollut enkä vain yksinkertaisesti saa laihdutettua mitenkään - paino ei vain tipu. No joo, mutta tämä nyt poikkeaa aiheesta, joten palataan siihen.

Rinnat. Minulla on niin tavattoman rumat rinnat. Tajusin sen todella vasta joskus 13 vuotiaana kun äitini huomautti asiasta ollessamme saunassa ("onpas siulla hassut tissit"). Tuolloin aloin kiinnittää asiaan huomiota, ja tottahan se oli. Kun olin nuorempi niin rintani alkoivat kehittyä täysin eri tavalla kuin kavereillani - minulla rinnat näytti kasvavan vain nännipihan kohalta ulospäin - ja niinhän se jatkui koko teini-ikäni ajan.

Minulla on siis rumat, tubulaariset rinnat, joita häpeän todella paljon. (en edes gynekologilla pysty antaa lääkärin tutkia rintojani kasvainten varalta, koska häpeän niitä niin paljon etten voi ottaa paitaa pois) Nämä on tällaiset kaukana toisistaan olevat putkimaiset löllöt, joissa on vähän yli kymmenen sentin nännipihat ja nännit itsessään on ihan olemattomat ja lähes aina ihan näkymättömissä.

Rintani näyttävät todella paljon näiden kuvien rinnoilta (varsinkin tuo ensimmäinen kuva on aika lähellä, mitä nyt että nännini ovat vielä enemmän "piilossa");
http://www.realself.com/files/IMG_0012---Copy-2-44592.jpg
http://www.channel4embarrassingillnesses.com/mmlib/includes/sendimage.php?path=524.a970d919&width=392&height=294
http://www.theplasticsurgerygroup.net/photo-gallery/gallery/view1307_before.jpg

Olen nyt yli vuoden seurustellut itseäni pari vuotta vanhemman, todella ihanan miehen kanssa ja hän ei oikein ymmärrä miksen voi koskaan ottaa paitaa pois touhutessa. En vain voi, häpeän niin paljon, mutta toisaalta tuntuu että rintojen piilotteleminen ja rintoihin koskemisen torjuminen jollain tavalla loukkaa miesystävääni. Hän ei vain käsitä minkä takia pidän rintojani niin vastenmielisinä. Yleensä noissa tilanteissa menen aika lukkoon ja hymyilen ja hekottelen vain todella hermostuneesti.
Muutaman kerran ollaan käyty yhdessä suihkussa, mutta tuolloinkin olen melkein koko ajan joko niin kiinni hänessä, ettei hän näe rintoihini kunnolla, tai sitten olen selin häneen päin. Harmittaa todella paljon kun en voi olla hänen kanssaan vapaasti. Olen varma ettei hän minua mitenkään tuomitsisi rumista lörppätisseistäni, mutta silti tämä oma häpeä on vain ihan älytön.

Tuntuu tosi pahalta, useasti itkettääkin tämän takia (kuten taas tänäiltana). Toisinaan olen jopa saattanut miesystäväni viereen nukkumaan käydessä pillahtaa itkuun kun mietin asioita. Ja kun tuo kysyy että mikä on niin en saa sanaakaan suustani.
En tiedä mitä tässä voisi tehdä. Miten hakeutua leikkaukseen kun häpeän edes mainita asiasta? Ja vaikka pääsisin leikkaukseen, niin kuka sen maksaisi kun ei minulla ole varaa.
 
Ellu 2
Katsoin kuvan (ensimmäisestä linkistä) ja eivät nuo niin mahdottomilta näytä. Oletko kokeillut eri rintaliivimalleja ? Hyvillä liiveilläkin voi muotoilla rintoja. Mielestäni mitään leikkausta ei tartte ajatella tässä vaiheessa. Pieni vihjeeni on, kun sinulla on mieskaveri, että yritä vahvistaa naisellisia puoliasi. Kaikissa meissä, sekä miehissä että naisissa, on sekä miehekkäitä että naisellisia piirteitä.
 
siis
ensimmäisen kuvan rinnathan ovat täysin normaalit. Olen nähnyt lukemattomia tuollaisia rintoja. Ei sinulla kyllä ole mitään hävettävää. Eivät todellakaan ole yhtään kauheat, epämuodostuneet kuten annoit ymmärtää! Päinvastoin, ihan normaalit rinnat!
 
kg79oh
Jos sinulla on miesystävä, hän pitää sinusta kokonaisuutensa ja on ihastunut sinuun juuri sellaisena kuin olet.
Älä häpeä itseäsi. Paita vain reilusti pois ja usko vaan, kumppanisi on ihastunut sinuun ja hänen silmissään näytät kauniilta.
Kuvissa on aivan normaaleja rintoja.
 
Apua saat
Ymmärrän tuskasi noiden rintojen kanssa. Plastiikkakirurgia antaa Sinulle avun siihen. Olet nuori, mutta lopun ikääsihän nautit kauniista rinnoistasi kirurgian jäljeltä.

Minä kärsin pienistä rinnoistani yli 40-v, sitten otin silikonit. En ole hetkeäkään katunut, olen nyt onnellinen. Käy kirurgilla.
 
ap
Katsoin kuvan (ensimmäisestä linkistä) ja eivät nuo niin mahdottomilta näytä. Oletko kokeillut eri rintaliivimalleja ? Hyvillä liiveilläkin voi muotoilla rintoja. Mielestäni mitään leikkausta ei tartte ajatella tässä vaiheessa. Pieni vihjeeni on, kun sinulla on mieskaveri, että yritä vahvistaa naisellisia puoliasi. Kaikissa meissä, sekä miehissä että naisissa, on sekä miehekkäitä että naisellisia piirteitä.

Ainoat rintaliivit mitkä minulle sopii on urheiluliivit, muut menee ihan tyhmästi rintojeni hölmön muodon takia. :/ Mutta enpä jaksa rintaliivejäkään 24/7 pitää jotta rintani ei näyttäisi törkeiltä..
 
Viimeksi muokattu:
ap
ensimmäisen kuvan rinnathan ovat täysin normaalit. Olen nähnyt lukemattomia tuollaisia rintoja. Ei sinulla kyllä ole mitään hävettävää. Eivät todellakaan ole yhtään kauheat, epämuodostuneet kuten annoit ymmärtää! Päinvastoin, ihan normaalit rinnat!
No kylläpä vain niin siskoillani kuin muillakin kenen kanssa olen saunassa käynyt on ollut _normaalin_ näköiset rinnat eikä tällaiset ihme surulliset, eri suuntiin harottavat, kauas toisistaan kiinnittyneet, muodottomat, nännittömät kumihanskalörväkkeet.

Apua Saat -kaveri, kovasti olisi kirurgilla käyminen unelmissa, mutta valitettavasti taitaa vain olla sen verran hintavaa ettei minulla tuollaiseen rahat omasta pussista riitä. :(
 
Viimeksi muokattu:
Itsekriittinen
Ensimmäiseksi nimimerkille Apua saat, sun kommentti varmaan "auttoi" ketjun aloittavan. Miten voi edes kirjoittaa noin idioottimaisesti.
Oikeastaan rintojen ulkomuodolla ei ole merkittävää vaikutusta parisuhteeseen jos muuten kaikki on hyvin. Itsellä sama ongelma kuin Siis:illä. Hävennyt nuoresta pitäen putkitissejä. Silti olen elänyt kahdessa pitkässä suhteessa (20v) ja (14v) Välillä ollut pieniä harrasteita. Ja joka kerta kuin aloittanut uuden suhteen sama häpeän tunne rinnoista pulpahtaa esiin. Nyt jo siinä iässä että muutkin asiat kuin rinnat hävettää.
Ja muuten uskon että sinulla niinkuin minulla on kyllä nännit kunhan joku vain saa ne kiihoitettua esiin. Luin joskus jostakin että rinnat "tykkää" kuin niitä kähmitään. Ja on se vain niin, taitaa olla samanlainen vaikutus kuin miehen kalulla.
Musta tuntuu että sulla on ihan tarpeeksi muuta käsiteltävää elämässäsi kuin taistelu rintojen häpeämisestä. Rohkeesti kaverin kätöset rinnoille vaikka sitten aluksi vain paidan alta.
 
jemppa
Mul on ihan sama juttu, eli täysin normaalia (kai?) Häpeen varmastikkin yhtäpaljon rintojani kun sinä omiasi. Ilman rintaliivejä tai paitaa en voisi olla kenenkään miehen edessä, itsehän olen siis 18-vuotias. Olen harkinnut kovasti kirurgin veitsen jälkeä mutta hinta kova sana...!
 
tyttö18v
Mulla on suunnilleen samanmalliset rinnat ja samoin nännit useimmiten piilossa. Rinnat vaikuttivat itsetuntooni aluksi heikentävästi ja niiden paljastaminen kumppanille oli erittäin ahdistavaa. Tuntuu kuitenkin, että suurin ongelma oli silloin omien korvieni välissä. Enää ongelmaa ei juurikaan ole, sillä kumppanini on tyytyväinen rintoihini eikä ole kertaakaan sanonut niiden muodosta mitään negatiivista. Luulenpa siis, että tällaiset rinnat ovat aivan normaalit. Median luoman rintaihanteen vuoksi normina pidetään täyteläisiä munkkeja ja jos ei sellaisia omista niin parasta olisi sellaiset hankkia käymällä kirurgin veitsen alla.
 
Hyvin ymmärretty
Mulla on suunnilleen samanmalliset rinnat ja samoin nännit useimmiten piilossa. Rinnat vaikuttivat itsetuntooni aluksi heikentävästi ja niiden paljastaminen kumppanille oli erittäin ahdistavaa. Tuntuu kuitenkin, että suurin ongelma oli silloin omien korvieni välissä. Enää ongelmaa ei juurikaan ole, sillä kumppanini on tyytyväinen rintoihini eikä ole kertaakaan sanonut niiden muodosta mitään negatiivista. Luulenpa siis, että tällaiset rinnat ovat aivan normaalit. Median luoman rintaihanteen vuoksi normina pidetään täyteläisiä munkkeja ja jos ei sellaisia omista niin parasta olisi sellaiset hankkia käymällä kirurgin veitsen alla.
Viisas tyttö. Me olemme yksilöitä, emmekä klooneja. Siksi olemme erinäköisiä jokainen, myös rinnoista. Pitkän elämäni aikana olen nähnyt tuhansia rintoja, eikä niistä ainutkaan pari ole ollut samanlainen kuin toisella.

Kuvamanipulaatiolla tehdään mallikuviin pallukat, joita sitten luullaan "normaaleiksi" ja saadaan tytöt häpeämään omiaan. Tosiasiassa malleillakin on jokaisella pitkulaa, pötkylää, pullukkaa ja roikkuvaa mallia, mutta sopivasti kuvia muokkaamalla näyttää siltä kuin näyttää. Kuviin rintoja tuetaan teippauksin tai liivein sopivasti täytettä lisäillen. Liivejäkin on erimuotoisin täyttein.

Luulen, että ap:n rinnat ovat samaa mallia kuin omanikin nuorena olivat. Voin vakuuttaa, että niillekin ovat omat ihailijansa. Tosin omat kompleksini minäkin niistä alkuun kärsin, mutta huomasin aikanaan, jotta ne ovat osa minua, jota mies rakastaa. Sitä paitsi, vauvalle ne olivat erinomaisen malliset! Omalla äidilläni oli omanlaisensa putkulat, paljon suuremmat kuin minulla ja hänkin erehtyi mainitsemaan ihmettelynsä rinnoistani teininä ollessani. Se ei ole todellakaan viisasta, sillä nuori ottaa noista niin helposti itseensä, saa komplekseja ihan turhaan.

Paita siis pois, kun tilanne niin vaatii ja anna miehesi ihailla ja hyväillä niitä vapaasti. Se vapauttaa sinut nauttimaan itsestäsi ja irti turhista peloista.
 
Viimeksi muokattu:
jojjo
Ymmärrän tuskasi noiden rintojen kanssa. Plastiikkakirurgia antaa Sinulle avun siihen. Olet nuori, mutta lopun ikääsihän nautit kauniista rinnoistasi kirurgian jäljeltä.

Minä kärsin pienistä rinnoistani yli 40-v, sitten otin silikonit. En ole hetkeäkään katunut, olen nyt onnellinen. Käy kirurgilla.

Miten voit kirjoittaa noin idioottimaiaesti!?:mad: Siis eikö sulla oo ollenkaan sydäntä tai aivoja!? Voi ********* sun kanssa. Hänen ei TODELLAKAAN kannata mennä minnekkään kirurgille vaan kerätä itsetuntonsa nippuun ja heittäytyä täysillä elämään!! Ei arastella tai nolostella tai hävetä mitään rintoja! :)Anna miehen tutustua (ja rakastua ;)) rintoihisi!
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Mun rinnat ovat kuin tuossa vikassa kuvassa ja vielä yhdistettynä valtavaan omenavyötäröön
Vihaan tätä kroppaa valtavasti.
Vaikka tästä omenasta pääsenkin eroon mutta rinnat ovat todella rumat ja olen aina vihannut niitä. Täysin hyödyttömät ovat olleet. Näillä ei onnistunut edes imetyskään. Olen jopa ajatellut poistattaa rumilukset kokonaan pois. Mieluummin olisin tissitön kuin pitäisin nämä rumat tissit
 
vierailija
Minunkin rinnat ovat aivan kuin noissa kuvissa, nännipihat ei näy edes noinkaan paljoa. Nännipihat ja itse nännit ovat niin vaaleat ja litteät ettei niitä erota. Rintani myös roikkuvat, vaikka olen vasta 18 vuotias. Olen aika normaalipainoinen, ehkä hiukan ylipainoinen. En muutenkaan ole tyytyväinen vartalooni mutten häpeä sitä, kuten rintojani.

Ymmärrän, että pitäisi olla tyytyväinen siihen mitä on ja muuttaa ajatteluaan ennen kuin kehoonsa. Mutta häpeän rintojani niin paljon etten voi edes läheisimpien ystävieni kanssa mennä saunaan ilman uikkareita vaikka kaikki muut olisivatkin ilman. Kadehdin niin paljon ystävääni, joka Espanjassa ollessamme otti aurinkoa ilman yläosaa, itse en olisi sitä ikinä kehdannut tehdä.
Ja ymmärrän sinua aivan täysin döda tuossa suihkussa käynnissä. "Seurustelin" yhden miehen kanssa vähän aika sitten. Minulle oli todella suuri kynnys olla ilman yläosaa hänen seurassaan. Uskalsin kuitenkin tehdä sen, mutta peittelin aina rintojani parhaani mukaan. Seksiä harrastaessamme olin aina niin kiinni hänessä ettei hän nähnyt rintojani.
Ymmärrän todella hyvin tuskaasi siitä, ettet pysty olemaan hänen kanssaan vapaasti. Joutuu koko ajan peittelemään ja varomaan.

Olen varma, että "exäni" olisi ollut tyytyväinen rintoihini millaisina tahansa, kuten varmasti sinunkin miehesi. Mutta se ei auta. Häpeä rinnoista on niin suuri, ettei sitä kehtaa sanoa edes ääneen. Raskausarvistani, selluliitistani, läskistäni yms kehtaan puhua muille ja olen täysin sinut niiden kanssa. Mutta en kehtaa sanoa rinnoistani kenellekkään, koska en halua näyttää niitä. Häpeä on kamala lääkärissäkin, kun tutkitaan esimerkiksi vain keuhkoja ja joutuu ottamaan rintsikat pois.

En tiedä mitä tehdä, koska "body positive"-ajattelu ei auta. Se on auttanut muun vartaloni kanssa, vaikka olenkin tyytymätön, hyväksyn itseni. Tiedän olevani vielä nuori ja rintani varmasti voivat vielä muuttua, mutta en haluaisi tuhlata nuoruuttani murehtien ja häveten näin kamalasti. Minua pelottaa aloittaa uusia seurustelusuhteita, vaikka muuten voisin kuvata itseäni itsevarmaksi, vaikken täysin olekkaan tyytyväinen itseeni. Kaikki pelko ja ahdistus johtuu rinnoistani.

Leikkaukset maksavat hirveästi, mutta kohta se on pakko ottaa vaihtoehdoksi, koska häpeä on niin kova.
 

Yhteistyössä