Hae Anna.fi-sivustolta

Runsas ylipaino - miten aloittaa laihdutus?

Viestiketju osiossa 'Kuntoklubilaiset' , käynnistäjänä Hipshupshei, 11.08.2008.

  1. Hipshupshei Vierailija

    Hei!

    Haluaisin kysyä teiltä kokeneemmilta, miten aloittaisit runsaan ylipainon pudottamisen? Aerobicilla vai salilla?

     
  2. Ei kummallakaaan Vierailija

    Kävelylenkillä, vesijuoksulla, fillaroinnilla.
     
  3. nyt norm.painoinen Vierailija

    balanssiin syöminen ja liikunta, eli vähennä ja kevennä syömistä ja lisää runsaasti liikuntaa, kävele ja kävele jo 3km lenkki joka päivä pudottaa painoa vuodessa 20 kg. onnea päämäärällesi
     
  4. Drucilla Vierailija

    Jos on runsaasti ylipainoa ei ole hyvä aloittaa aerobicilla, sillä nilkat ja polvet joutuvat siinä liian kovalle koetukselle. Kävelyllä on hyvä aloittaa, matkalla ei ole alussa niin väliä, liikunnan kestolla enemmänkin. Pyri kävelemään vähintään 45 minuuttia kerrallaan 4-5 kertaa viikossa. Jos olet todella huonokuntoinen, aloita ensin vaikka 30 minuutista.
    Uiminen on myös ylipainoiselle hyvä liikuntamuoto, sillä vesi kannattaa, jolloin nivelet eivät rasitu.
     
  5. Minä ohjaisin ylipainoisen mieluummin pyöräilyn tai uinnin pariin. Ei rasita niveliä.

    Ja tosiaankin, ruokavalio pitää pistää kuntoon, pelkällä liikunnalla ei laihdu. Itse olen taistellut useamman vuoden ylimääräisen kympin kanssa. Liikun todella paljon (harrastan pitkiä kestävyyttä vaativia lajeja), mutta liika on ja pysyy niin kauan, kun syön täysin väärin.
     
  6. Minälin Vierailija

    Uinti tai vesijumppa.


    http://www.luontaistuote.info/
     
  7. aloita varovasti Vierailija

    Kannattaa aloittaa varovasti eli mieluiten reipasta kävelyä kolme kertaa viikossa noin 30 minuuttia.

    Sitten aikaisintaan noin 3-4 viikon jälkeen voi aloittaa painoharjoittelun 3 kertaa viikossa noin tunnin verran ja pitää tuo kuntokävely siinä sivussa samoina päivinä esim. treenin jälkeen tai välipäivinä. Treenaat alussa koko kehon kolme kertaa viikossa. Sellainen systeemi kuin Weiderin menetelmä on hyvä aloittelijan ohjelma, ja oppaan + harjoitetaulut joissa liikkeiden kuvat voit tilata Wrangelta. Oppaassa on myös edellisen jatkoksi sopiva kaksijakoinen ohjelma jossa puolet kropasta treenataan kerralla ja loput toisella kertaa molemmat 2 x viikossa eli neljänä päivänä. Näitä noudattamalla ja aerobista lisäksi tehden saat kropan takuulla kuntoon, voimaa ja lihasta roppakaupalla.
    Älä hosu vaan tee säännöllisesti ohjelman mukaan niin ensi kesänä olet aivan toisessa kunnossa ja näköinen.
     
  8. vinkkaaja Vierailija

    Aloita ruokapäiväkirjan pito, viikon kahden jälkeen sinulla on hyvä käsitys siitä, mitä oikeasti syöt. Vähennä riisi, pasta ja peruna sekä sokeri ja vehnäjauho ruokavaliosta, lisää vihannesten ja hedelmien määrä. Syö 2-3 tunnin välein jotain, muista juoda 1.5 -2 litraa vettä päivän aikana kahvin/teen/mehun lisäksi.

    Ja sitten lisätään liikuntaa eli aloita kävelyliikunnalla ja lisää hyötyliikunta (portaat, kävellen/pyöräillen työmatkat ja kauppamatkat), vedessä tapahtuva liikunta on myös loistovalinta alkuun. Ajanmyötä sitten salitreeniä tms liikuntaa.

    Ja koko projektia voi tehostaa / auttaa lisäravinteilla sekä ateriakorvikkeilla, niistä saat lisätietoja http://www.51010569.well24.com - suosittelen Restoratea (palautumiseen, kehon PH:n tasaamiseen laihtumista ajatellen), Lady fit Tee sekä CC Cell kapseli+voide (liikunnan yhteydessä), choco slim ateriakorvauspatukat sekä gourmet shaket. Kannattaa tutustua tuotteisiin, ovat auttaneet monia pääsemään tavoitteisiinsa yhdistettynä liikuntaan ja oikeaan ruokavalioon.
     
  9. edellinen Vierailija

    Tuli sitten nopeasti kirjoitettua väärä osoite: http://www.5101569.well24.com


     
  10. big girl Vierailija

    aloita ruokavalion tarkkailulla ja muuttamisella.mahdollisimman vähän hiilihydraatteja ja rasvaa sekä juo tosi paljon vettä vaikka aina ei ois janokaan,se on tosi tärkeetä täs.alkuun oli ainakin mun vaikeeta muuttaa piintyneitä tapojani mutta itsekuri on nyt pitänyt.lähtöpainoni oli 118kg ,169cm mutta nyt on lähtenyt jo -24kg:)alle puoli vuotta kulunut.jatkan ainakin itse tätä ja toivon että painoa putoaa kesään mennessä reilut 10kg.liikuntaa en ole lisännyt yhtään vaan liikun sen hyötyliikuntani verran ja painotan ruokavaliota ja veden juomista.tsemppiä!
     
  11. Laskuri Vierailija

    Itse olen vastikään aloittanut Kalorilaskuri-palvelun käyttämisen ja täytyy sanoa, että kyllä siinä on silmät auenneet. Liikun paljon ja monipuolisesti ja olen aina syönyt terveellisesti. Silti ylipaino on pysynyt tiukasti, noin kymmenen kiloa. Olen myös kuvitellut ymmärtäväni eri ruoka-aineiden ravintoarvot ja osaavani suhteuttaa ravinnon liikkumiseni kanssa. Ainoastaan tuo sitkeä ylipaino on väittänyt vastaan :) Nyt todella tiedän tuota ruokapäiväkirjaa pitäessäni, että milloin on tasapaino kulutuksen ja syömisen kanssa sekä sen, että mikä on ravintoaineiden jakauma. Että sitä voin suositella. Karkeasti sanottunahan on niin, että rasvakilon polttamiseen vaikuttaa 70 % ravinto ja 30 % liikunta eli ravinnon merkitys painon pudottamisessa on isompi kuin liikunnan. Tietysti liikkumalla saa sitten säästettyä lihaksia ja hankittua lisääkin lihasmassaa, joka sitten polttaa levossakin enemmän rasvaa :)
     
  12. K........ Vierailija

    Aikamoinen nälkäkuuri, jos syöt mahdollisimman vähän hiilareita ja rasvaa. Jompaa kumpaa pitää syödä sen proteiinin lisäksi, ja rasvan valitseminen auttaa painonhallinnassa. Rasva nimittäin vie nälän tunteen, vaikka kalorimäärät olisivatkin suht pieniä (tai yhtä isoja kuin mitä hiilareista tulee). Itselleni hiilihydraattien ahtamisesta tulee vain ja ainoastaan nälkä, vaikka just oisinkin syöny. Hiilihydraatit kertyvät joka tapauksessa vain varastorasvoiksi, jos niitä turhaan puputetaan esim. aterialisukkeena perunan, pastan ja riisin muodossa. Tilalle kasviksia ja rasvaa! Toki hiilihydraattejakin pitää olla, mutta ei niin paljoa kuin mihin ihmiset yleensä ovat tottuneet.

    Liikuntaa kannattaa harrastaa esim. 130-150 syk/min, sellasta reipasta kävelyä/cross traineriä tms. esim 45-60min/päivässä. Siihen tottuu nopeasti, ja tuloksiakin tulee. Rasva palaa paremmin alemmilla kuin kovemmilla sykkeillä, joka on musta aika turhaa rehkimistä laihdutusvaiheessa - varsinkin jos on vielä huono kunto ja hikoilu tuntuu inhottavalta. Mutta kukin tyylillään tietty.
     
  13. Ateriankorvikkeet ovat sitten sairas keksintö. Ylipainoinen ihminen sitä paitsi yleensä tykkää ruuasta ja ottaa ne vitamiininsa ja proteiininsa paljon mielummin kunnon ruuasta kuin pahvisen makuisesta energiapatukasta. Jos kaipaa nopeita välipaloja, niin banaanit, rusinat tai pähkinät ovat hyvä vaihtoehto. Proteiinikin on maistuvimmassa muodossa esimerkiksi kalassa, lihassa tai jopa raejuustossa.
     
  14. himoliikkuja Vierailija

    En malta olla pistämättä väliin: Tavallinen harrastelija-kuntoilija ei tarvitse lisäravinteita, palautusjuomia yms yhtään mihinkään. "Urheilujuomia" (Gatorade yms) taasen tarvitaan ainoastaan yli tunnin kestävissä rankoissa suorituksissa (juoksulenkki tms) ja/tai kovalla helteellä. Lihaskasvua tavoittelevat punttaajat ilmeisesti hyötyvät lisäproteiineista, mutta heidänkään ei kannata tuhlata rahojaan jauheisiin ja patukoihin ennen kuin perusruokavalio on viilattu vimpan päälle ja keskustellaan rasvaprosenteista sekä laihdutus- ja bulkkaussykleistä.
     
  15. nainen53 Vierailija

    Olen alkanut uida pari kertaa viikossa ja huomannut, että paino alkaa laskea.Hartiatkin voivat paljon aiempaa paremmin.
     
  16. Jenna Vierailija

    Itse olen 15 vuotias tyttö, joka painoi jotain 80kiloa. Sitten yhtenä päivänä mä tajusin, että kuinka paljon mä oon lihonnu. Mä aattelin että asialle on pakko tehdä jotain. Mä olin 13 vuotias ku aloin laihduttaa. Aluksi mä alotin vaan kävelemällä useita kilometrejä. Sitten kun alkoi kunto paranemaan niin aloin käymään lenkillä. Kyllä mä ruokavalionkin paransin aika paljon. Siitä oli kulunu sitte vuosi ku mä alotin mun laihduttamisen, niin mä alon käymään salilla 4 viikossa. Mä tosissani laihdun aika paljon! Kun olin jatkanut salilla käymistä ja terveellisen ruokavalion syömistä mä laihduin kolmessa vuodessa yhteensä 40kiloa! Ja nyt mä olen terve ja tuosta treenaamisesta on tullu elämäntyyli.
     
  17. hyvinvointiopas Vierailija


    Moi, minulta voisi löytyä vastaus kysymykseesi, käy katsomassa kotisivujani hyvinvointiopas ja saatat löytää sieltä vastauksia, jos haluat enemmän tietoa niin ota vaikka yhteyttä.
     
  18. hyvinvointiopas Vierailija

    hyvinvointiopas käväise sivuilla katsomassa
     
  19. väärin Vierailija

    Ei kummallakaan vaan syömisen rajoittamisella. Ylensyönti, roskaruoka eli valmisruoka pois. mutta jos on koko elämänsä ajan syönyt väärin, eipä taida olla helppoa päästä normaalipainoon.
     
  20. Neitonen Vierailija

    Aloitin tänään laihduttamisen...Kävin 30min kävelyllä ja söin hyvin ja terveellisesti on uuvuttavaa!
     
  21. ota Vierailija

    vielä uminen ohjelmaan, tai vesijumppa jos mahdollista. ei rasita niveliä.
     
  22. Laihtunut Vierailija

    Voithan alkaa käydä kuntosalilla vaikka kolmesti viikossa. Lihastesi kasvaessa, myös lepokulutus kasvaa. Sen lisäksi olen itse huomannut, että kuntoilun jälkeen, ei samana päivänä enää tee mieli herkkuja.
     
  23. alussa Vierailija

    se varmaan onkin uuvuttavaa jos on runsaasti ylipainoa, mutta jatka samaan malliin ja lisää liikuntamuotoja, vaikka uiminen, keväällä pyöräily jne. lisäksi jos mahdollista, niin huomaat nopeasti sisukkuutesi kantavan hedelmää.
     
  24. Arska Vierailija

    En tiedä mitä sieniä te muut olette popsineet, mutta minä ainakin aloittaisin ruokavalion muutoksella, suoraan lenkille vain pahentaa asiaa ja rasittuu kaikki ja palaa puhki lähes samantien..

    Vettä juomisena, mutta pääruoka pitää pysyä samana mitä oot popsinut vuosia! joka viikko voit pudottaa ruoka-annosta ja lisätä vihanneksia yms.. suola pois niin muu kehokin tykkää ja sitten vaikka 1-2 kertaa viikossa käyt kävelylenkin, vaikka 2km ja sitten nostat 2-3 kertaan viikossa, pitää olla väh. 2 palautumispäivää viikossa ylipainoiselle, muuten menee vatsa sekaisin ja tulee muutenkin hömppä olo.

    Ja kun aloittaa Kävelyn niin vaikka heti kun herää, muutama vesilasillinen tai kahvikuppi ja kävelylle! Siitä se pitäs lähteä
     
  25. varmasti putoaa Vierailija

    Kyllä se on ensin ruokavalio pantava täysin uusiksi. Pois rasvainen ja makea. Säännöllinen terveellinen ruokailu, ei koko ajan jotain syömässä, toiset vielä syövät yölläkin. Alkoholipitoiset ja kaikki makeat juomat ihan minimiin tai ei ollenkaan. Vettä n. pari litraa päivässä, sitäkään ei liikaa.
    Kun nämä on haskassa niin liikuntaa, liikuntaa ja liikuntaa, vaikkakin ensin hillitysti, kävelyä, pyöräilyä, uintia, sellaista mikä ei rasita alkuvaiheessa niveliä. Liikunnan raskautta voi lisätä vähitellen kun kroppa alkaa kestämään.
     
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti