Hae Anna.fi-sivustolta

Runsas ylipaino - miten aloittaa laihdutus?

Viestiketju osiossa 'Kuntoklubilaiset' , käynnistäjänä Hipshupshei, 11.08.2008.

1. kiloklubilainen Vierailija

Rasvaa ei pidä jättää kokonaan pois, kuten moni laihdutusta aloittava tekee. Ruokavalion rasva on edellytys sille, että rasva palaa elimistöstä. Terveellinen ruokavalio ei tarkoita rasvatonta, vaan esimerkiksi öljyjä, pähkinöitä tai rasvaista kalaa pitäisi jokaisen syödä, jotain näistä joka päivä. Yleisten ravitsemussuositusten mukainen 30 prosenttia kaloreista rasvasta sopii myös laihduttajalle.

Juomien ja makean osalta olen kanssasi lähes samaa mieltä, tosin makeaakaan ei tarvitse kokonaan jättää kunhan kerta-annos on riittävän pieni. Kiloklubin ohjeiden mukaan sen ei pitäisi ylittää 10 prosenttia kaloreista.

Ateriarytmeistä useimmille sopiva on normaali kolmen pääaterian, yhden välipalan sekä iltapalan rytmi. Moni aiemmin laihduttanut ajattelee, että nälän sietäminen kuuluu olennaisesti laihduttamiseen. Aterioilla ja välipaloillakin pitäisi kuitenkin uskaltaa syödä itsensä kylläiseksi, muuten riski palata takaisin vanhoihin, kiloja kerryttäneisiin tapoihin on suuri.

2. hassu86 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Samaa mieltä tämän kanssa. Kaikista tärkeintä on ruokavalion ja syömistottumusten muutos.

Sen jälkeen ei muuta kuin liikkumaan. On tosiaankin hyvä aloittaa kevyemmillä liikuntamuodoilla ja vasta sitten kun tuntee että kroppa kestää, voi siirtyä raskaampiin.

Ei kannata myöskään liikaa kiirehtiä laihduttamisen kanssa, tärkeämpäähän on se, että onnistuu tavoitteessaan, kuin se kuinka nopeasti. Liikaa kiirehtimällä ja hötkyilemällä on usein negatiivinen vaikutus.

3. ana Vierailija

4. ana Vierailija

Moikka jos ei syö 3 tunnin välein jos menee yli 3 tuntia ettei syö laihtuuko silti

5. duhoven Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Garcinia Laihdutuslääke - http://shytobuy.fi Olen syönyt garcinia cambogia plussaa kaksi kuukautta, ja täytyy sanoa, että olen enemmän kuin tyytyväinen tuloksiin. Olen pudottanut yli 5 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää. Ihana ravintolisä!!!! Oloni on mitä mahtavin :)

Last edited: 26.01.2018
  6. painonvartija Vierailija

1500 kaloria/pv, varmasti putoaa paino.
    Kilpirauhasen toiminta kannattaa tutkituttaa,
    jos kilot ei lähde vaikka kuinka laihduttaisi.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri