Ruoanlaitosta ymmärtävät, voiko tämä resepti onnistua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ok
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ok

Vieras
"Perunoita
Porkkanoita (saman verran tai 3/4 perunoiden määrästä)
Pekonia
Suolaa, pippuria, voita

Kuori ja lohko perunat. Tee sama porkkanoille (saavat olla isohkoja paloja). Levitä perunat ja porkkanat uunipataan. Ripottele päälle suolaa ja pippuria (myös tilli voi olla hyvä lisä) ja voinokareita sinne tänne. Lopuksi levitä pekonit vuuan päälle ja tyrkkää uuniin. 180 astetta, ainakin tunti tai niin kauan kunnes perunat ovat kypsyneet."

Eikö vettä tarvita ollenkaan, että perunat ja porkkanat tulevat hyviksi?

Itse laittaisin vähän oliiviöljyä perunoiden ja porkkanoiden päällä ja uuniin vähäksi aikaa yksinään. Ja vähän myöhemmin lisäisin tuon pekonin.

Perunoista ja kasviksista tulee tuolla tyylillä oikein maukkaita (ei tarvitse vettä) mutta itse pelkäisin, että pekonit palaa ennen kuin kasvikset on kypsiä (varsinkin jos on isoina paloina)

En ole koskaan kuullut että perunoita kypsytetään mikrossa :D

Olen tumpelo.

en minäkään ollut ennekuin kävin yhdessä perhekerhossa missä oli äidit ja lapset,tehtiin ruokaa
ja siellä näytettiin kuinka helposti mikrossa äiti saa perunat tehtyä..olihan ne sillee ihan syötäviä.
en tosin koskaa ole sinne mikroon niitä perunoita tunkenut vaan kattilassa keittänyt:D

Paahdetut kasviksethan on aivan ihania. Yleensä niihin laitetaan vain oliiviöljyä ja suolaa ja uuniin.
Pekoni ja voi saattaa tuoda hyvää lisää makuun. Harmi, että omat lapset ei tykkää pekonista yhtään. Muuten testaisin itsekin heti.

Yhteistyössä