ruoka ei maistu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma

Aktiivinen jäsen
22.05.2004
1 736
0
36
Siis meidän neitokainen teki taas sen, ei syö.. Rasittavaa!! Ikää 1v3kk, teki syömislakon jo kerran kun sirasteli kuukauden ja paino tippui melkein kilon silloin.. Ja neiti kun on aika rimppakinttu jo muutenkin. Nyt ei taas ole muutamaan päivään syönyt, ylhäälle on kyllä tulossa hammas, liekö se sitten vaikuttaa. Maitoa kyllä menisi litra tolkulla, mutta olen säännöstellyt sen antamista.
Ollaan ehkä kokeiltu vaikka minkä sortin ruokia, valmista purkkiruokaa, omatekoista, mummon tekemää, mikään ei maistu kuin lusikallisen tai kaksi :headwall:
Mehua neiti ei juo, että se ei ainakaan vie ruokahaluja. Keskiviikkona taas neuvola, ja neiti tietysti laihtunu :'(

Meillä alkoi poika tehdä lakkoa tossa vaiheessa, jos äiti vähänkin koitti auttaa syömisessä. Hyvin maistu, kun sai itse syödä. Osa meni lusikalla ja herneitä ym. oli kiva pyydystää sormin. Juoko vielä tuttipullosta? Mietin kun sanoit et maitoo menis litratolkulla. Jos se on vielä käytös niin siitä kyl kannattaa luopua kokonaan niin ruokahalu kasvaa.

Meillä neuvolas kans neuvottiin vähentään maitoa, et se vie nälkää ja sit ruoka ei mee alas. Oon kans huomannu, et ku lapsi saa murustella leipää syödessä tai lusikalla sohia ruokaa suuhun sekä lattialle, niin ruoka menee ales paremmin. Myös raejuusto on hyvä pitää esillä, tosin ei meinaa silloin saada lusikkaa suuhun, kun raejuustoo laitetaan pienillä kätösillä suuhun tiuhaan tahtiin. Mutta voi olla myös ohimenevääkin tuo ruokahaluttomuus, eihän sitä itselläkään aina oo nälkä..

Meillä pojalla on ollut ihan vakio että kun hampaita on tullut niin ruokahalut häipyvät ! Eli ihan sama kuin teillä - maitoa menee ja ehkä pari lusikallista ruokaa, ja jugurttia. Ja aina kun on hampi puhjennut niin ruokahalu on palannut takaisin joskus jopa parempana ! Olen antanut enemmän maitoa, koska eihän lasta voi pakottaakaan syömâän, ja hyvin on aina selvitty ! =)