Hae Anna.fi-sivustolta

Ruoka tarttui kurkkuun?!

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä takkukurkku, 24.11.2011.

1. takkukurkku Vierailija

Siis YÖK! Söin tänään päivällä pizzaa ja viimeisen palan nielaistessani tunsin, että taas se tapahtui, ruuanpalanen tarttui kurkkuun! Voi että kuinka vihaan tätä tunnetta!!! Se murunen on kiinni jossain ruokatorven yläpäässä, tuntuisi, että ihan nielun yläosassa. Olen juonut paljon vettä, olen kurlannut, olen kakistellut, olen yökkäillyt ja olen yrittänyt oksentaa (onnistui huonosti). Ainut mitä sain aikaan oli verinen lima. Koska satun olemaan työtön, päätin mennä saman tien terveyskeskukseen, jotta lääkäri voisi poistaa sitkeän ruuan nielustani, mutta eihän ne siellä mitään tehneet. En saanut edes tavata lääkäriä vaan lääkäri oli vastaanoton naiselle antanut ohjeen "syö ja juo, ei voida tehdä mitään". Kiitos.

Siispä kysyn nyt teiltä arvoisa nettiyhteisö, onko teillä konsteja, joilla saan sen helvetin ruuan pois nielustani? On äärimmäisen inhottavaa, kun tunnen joka ikisellä nielaisulla sen murun, joka ärsyttää kurkkua, aiheuttaa oksettavan olon ja sattuu vähän.

Lisäksi, tällaista sattuu minulle aika usein, useita kertoja vuodessa. Mihin se ruoka oikein voi tarttua noin sitkeästi? Tietääkö kukaan? Minusta tämä ei ole normaalia, joten haluaisin lääkärin katsovan nieluuni, jotta selviää, onko siellä jokin epänormaali onkalo, johon ruoka tarttuu...

2. Lapsus Vierailija

tapahtunut minullekkin joskus. Tosi ärsyttävää. Minulle lääkäri sanoi että ei se pala sinne oikeasti tartu mutta on saattanut hiukan vaurioittaa kurkun limakalvoa (tai mitä siellä nyt sitten on) ja aiheuttaa tunteen että on palanen kurkussa niin sanotusti. Sanoi vaan sitten että pureskele kunnolla ja juo.
    Tilaa aika sinne terveyskeskukseen ja pyydä että katsovat kurkkuun onko siellä kaikki kunnossa. Voihan olla että siellä on jokin "uloke" joka saa vähän siipeensä liian isosta ruuanpalasesta.

3. takkukurkku Vierailija

Hmmm... ehkä siellä ei sitten mitään ole, vaikka olen tuntevinani, kuinka muru vähän liikkuu välillä nielaistessa. Oikeastaan olisi huojentavaa tietää, että kurkussa ei mitään ole, vaikka eihän se tätä inhaa tunnetta poista...

4. Seb_The_S Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minusta mahdollinen tapa olisi kaataa pienimäärä vettä henkitorveen, se saattaa huuhdella henkitorvea aiheuttaen hetkistä epämukavuutta, ja jos keuhkoihin vahingossa jää vettä, se haihtuu, toisin kuin pitsapala, minulla on ollut viikon ajan keksinmuru henkitorvessa, joka on aiheuttanut paljon turhaa yskintää.

5. Perkele Vierailija

Olin tänää hammaslääkärissä ja ne otti muotit ylähampaista jollain tarkkuus aineelle ja koska se oli niin valuvaa nii nielaisin osan... Nyt tuntuu että se on jäänyt kurkkuu. Ja vaikka mitä teen ei liiku suuntaan tai toiseen. Otin äsken särkylääkettä muista syistä ja sekin oli jäädä kiinni siihen samaan kohtaan.

6. vierailija Vierailija

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri