Ruoka vinkkejä tarvitaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

marisa

Jäsen
05.06.2005
115
0
16
Antakaa mulle mitä ruokia ja välipaloja voin tehdä pojalle.
Näitä ei voida käyttää allergia takia maito ym. maitoa lisältävät, vehnä,ohra,ruis,kaura,hirssi,sitrushedelmät,soija,vadelma,mango,kananmuna.

Hedelmä/marjakiisseli, murot. Löysin eilen Prismasta meidän tytölle luomu maissihiutaleita jotka ei sisällä muuta kun maissia ja merisuolaa. Tykkää kovasti syödä riisimaidon kanssa tai kiisselin kanssa. Välillä annan myös riisijäätelöä ja marjoja. Farinan täysjyväleipää olen myös joskus antanut mutta en ole ihan varma sen sopivuudesta.

Aloita ensin siitä, että mitä teillä saa lapsi syödä?
Esim muffinsseja, leipiä voi tehdä ilman noita viljoja mitä luettelit, mehujäitä voi ostaa/tehdä, lihasta+kasviksista saa tehtyä esim koko perheelle vartaita kun grillaa, lihasta saa lihapullia, erimallisia pihvejä, riisistä+maissista saa ostettua ihan prismasta erinäköisiä spagetteja+makaroneja.
Kiisselit voi suurustaa maissijauholla tai riisijauholla, saa ostettua maissimuroja.
Valmisruuat on varmasti vaikeaa, mutta tee itse =) Äkkiä sen oppii ja jaksaa kun rytmiin pääsee, alku on aina hankalaa. Vaikka itse olen melkein valmis kokki, alku oli kamalaa kaaosta ja tuntui ettei ole ruokaa, mutta vähitellen on opittu :)

Tarviin mielipiteitä millä lihalla kannattais alottaa poika 5,5kk. Paljon allergioita?? Tattari puuro menee ja bataatti hedelmiä ja marjoja en oo saanu mukaan viä ainootakaan. banaani tuntus sopivan mutta kovettaa vattaa tosi paljon...

Yhteistyössä