Ruokaa pakkaseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan:
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vaan:

Vieras
Hei, nyt voi olla vähän tyhmä kysymys mutta kysynpä kuitenkin ;) voiko pastaa tms pakastaa? Kun siis aattelin ensin että teen jauhelihakastiketta ja pakastan pilttipurkeissa ja sitten aina keitän pastaa joukkoon. mutta sitten aloin miettimään että helpompihan ois tehdä sekä kastike että pasta valmiiksi, sekoittaa ja pakastaa. ootteko tehneet näin? miten muuten perunan pakastus, onko säilynyt ihan hyvänä? esikoisen kanssa ei oikein näitä asioita tiedä ;)

Olen pakastanut melkein kaikkia ruokia ja hyvin ovat säilyneet.Myös makaroni kestää hyvin jos se on vaikka kastikkeen joukossa.Myös mä tein paljon ruokia pakkaseen,pakastin pikkuannoksia.Lihapullat,paistinpalat ja kypsä broileri myös helppoja pakastettavia,sitten ottaa palan ja keittää pottua/vihanneksia.

Perunan rakenne kärsii pakastettaessa joidenkin mielestä. Itse en juurikaan pakasta, koska en tykkää syödä pakasteesta otettua ruokaa.Lapselle pakastan liha- ja kalapalasia, joihin keitän aina kasvikset/riisin/pastan. Mutta joskus on pakko kiireen vuoksi syödä pakasteestakin. Pakastaisin kyllä kastikkeen+pastan eli valmiin annoksen.

Olen monesta paikasta lukenut, että perunan rakenne muuttuu rakeiseksi tms pakastaessa. Itse pakastin vauvalle aina soseutettua perunaa, eikä ikinä muuttunut mitenkään toisenlaiseksi. Ja varmaan se vauva huomaa, että nyt tämän ruuan rakenne on erilaista kuin tuoreeltaan. Meillä ainakin perunaa meni niin paljon, ettei sitä viitsinyt joka päivä keittää. Hyvä vinkki on laittaa pakastuspussi leikkuulaudan päälle, jos ei mahdu, niin leikkaa auki ja teippaa alapinnalta, ettei luiskahda pois, ja siihen sopivan kokoisia sosenyyttejä lusikalla. On kätevämpi kun jääpalalokero, mitä moni käyttää, ja mahtuu isompia paloja isommalle vauvalle.

Yhteistyössä