ruokaidis-apuja kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
eli sataa kaatamalla vettä ja auto miehellä, ruuan oltava illan aikataulujen takia valmiina neljän jälkeen enkä halua lähteä kävellen tuonne kaatosateeseen...seliselijuu, mutta siis kaapista löytyy tonnikalaa, riisiä, munia, spagettia (muttei tavallista makaronia) joten ystävällisesti kertokaa mitä minä noista saisin kyhättyä. maitoa,tom.murskaa jne. löytyy mutta itse en yhtään älyä mitä tuosta tonnikalasta voisi tehdä...

Minä tein pikkupitsoja, täytteenä, tomaattimurskaa, tonnikalaa ja ananasmurskaa säilyketölkistä - samasta sateisesta syystä päädyin tähän helppoon mutta niin hyvään ratkaisuun.

majoneesia ei löydy, juustoa pikkuisen, mutta tuo pitsa-idea on kiva, pienimmille teen makaronia ja tonnikalaa :)
pitäisi opetella riisin käyttöä, meillä se on vähän turhan vähäisellä käytöllä ja pääasiallisesti vain lisuke kanan kanssa...

Mä tykkään tonnikalasalaatista. Keitän riisin ja sit siivilässä huuhtelen kylmällä vedellä että jäähtyy ja on irtonaista ja valutan kuivaksi. Sekaan tonnikalaa, tomaattia, sipulia, herneitä, kurkkua, paprikaa, jäävuorisalaattia, mitä ikinä kaapeista löytyykään ja kastikkeeksi öljy+valkoviinietikka ja mausteita.

Yhteistyössä