Ruokaihmiset auttakaa!! (15 hengen grilli-ilta tulossa!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokkaillen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokkaillen

Vieras
Miten paljon varaan grillattavaa? En haluaisi, että loppuu kesken, mutten halua mitenkään yltiöpäisestikään ostella turhaan...Haluaisin, että olisi erilaista grillailtavaa, mutta kuitenkin maukasta. Ei siis pelkästään niin, että kaikki maistuu samalta valmiiksi marinoidulta... :( Mutta en ole gourmet-kokki-ihmisiä, joten pliiiiis auttakaa mua. Teen vihreän salaatin (jossa esim. fetaa) ja sitten ehkä jonkinlaisen makaronisalaatin (esim. kinkulla). Juomana puna-/valkoviiniä/olutta. Kaikille ei tehdä kerralla valmiiksi, vaan kaikki voivat omaan tahtiinsa grillailla, kun esim. osa saunoo. Lopuksi vielä jälkkäriksi muurinpohjapannulettuja. Kertokaa nyt mitä listaan kauppalistaan! Kiitos...(tykkään itse valkosipulista, maissista...)

Letut on hyviä, mutta mun mielestä aika raskas jälkiruoka grilliaterian jälkeen. Miten olis vaikka mansikoilla täytetyt tuulihatut ja hedelmäsalaatti?

Mitä kaikkia grillijuttuja oot ajatellut tehdä? Ovatko kaikki ruokailijat aikuisia? Keitätkö/grillaatko perunoita ruoan kanssa? Mun mielestä 1 pihvi, 1 makkara, 2-3 pekoniherkkusientä ja 1 kasvisvarras per nenä on riittävä, jos lisäksi tulee salaatit ja vaikka patonkia tai perunaa.

Tuossa on jo aika paljon jo nyt.
Osta niit grilli lautasia vai mitä nyt onkin. Vaikka sitten onkin sitä samaa marinoitua kökköä, mutta noilla salaateilla saa sitä vaihtelua aika paljon.

Voishan jos haluat niin tuohon lisätä vielä sen maissin ja valkosipulin kynsiä. Puolittaisin niitä kaupassa myytäviä maisseja siten että riittä useammalle..

Miettisin vielä minkä verran tulee miehiä ja naisia. Miehet syö enemmän, ainakin sitä makkaraa/lihaa. Varaisin ehkä kaikille yhden grillipihvin ja makkaraa sitten reilummin. Pihveille on helppo tehdä marinadi itse (ohjeita googlettamalla). Lisäksi vaikka sitä grillattua maissia valkosipulivoilla ken haluaa. Jos tulee kasvissyöjiä, niin voisin heille tehdä kasvisvartaita esim. paprika, herkkusieni, minitomaatti, kesäkurpitsa, sipuli tms.

Kiitos neuvoista. Joo, kaikki ovat aikuisia. Perunoita en keittää, koska olemme muualla kuin kotona (saunamökki). Patonkia ja jotain levitettä tarjoan kyllä. Ärsyttää vain se, että tiedän esim. että kaikki naiset eivät ole makkaraihmisiä lainkaan (esim. itse en välttämättä syö, jos on muutakin grillattavaa). Ostanko kuitenkin 4 pakettia makkaraa? No, voihan niitä pakastaa jos jää. Ehkä ostan broileria, possua, kokonaisia maisseja, pekonia, herkkusieniä, sinihomejuustoa...

Tiedän, että letut ovat raskas jälkiruoka grilliruoan jälkeen, mutta se sopisi vaan niin hyvin suomalaiseen alkusuven sauna/grilli-iltaan...Ja järjestän juhlat miehelleni, joka tykkää letuista.

Yhteistyössä