Ruokavinkkejä

terapian tarpeessa

Aktiivinen jäsen
22.02.2008
3 243
0
36
Antakaas jotain hyviä ruokavinkkejä seuraavista aineista:

Perusaineet on kaapissa, mutta lisäksi:

Sipuli
Kevätsipuli
Punainen paprika
Porkkana
Vihreä oliivi
Valkosipuli
Kukkakaali
Pepperoni
Graavilohi
Kananmuna
Riisi
Sämpyläjauho
Ananas
Lihasuikaleet
Kapris
Aurinkokuivattu tomaatti
Punainen pesto

No itse pidän erityisesti uunitomaateista. Eli tomaatit koverretaan tyhjiksi. Tomaatin sisälmykset nakataan pannulle kera sipulin, paprikakuutioiden ja irtomaissin. Paistetaan kehyesti ja pistetään tomaattien täytteeksi. Päällimmäiseksi pistetään itselle mieluisinta tuorejuustoa. Paistetaan uunissa (200 astetta) niin kauan, et tomaatinkuori halkeilee (n. 10-15 minuuttia, riippuen siitä miten "vetisistä" tomaateista pitää).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No itse pidän erityisesti uunitomaateista. Eli tomaatit koverretaan tyhjiksi. Tomaatin sisälmykset nakataan pannulle kera sipulin, paprikakuutioiden ja irtomaissin. Paistetaan kehyesti ja pistetään tomaattien täytteeksi. Päällimmäiseksi pistetään itselle mieluisinta tuorejuustoa. Paistetaan uunissa (200 astetta) niin kauan, et tomaatinkuori halkeilee (n. 10-15 minuuttia, riippuen siitä miten "vetisistä" tomaateista pitää).

Ylläolevista ruoka-aineista....aurinkokuivatut tomaatit eivät ole kokonaisia..

EIkä mainituissa ruuissa ollut maissia, eikä tuorejuustoa...

Siis muuten kyllä kuulostaa hyvältä! Varmasti tulen koittamaan tuotakin reseptiä.

Tekisin minestronekeiton johon pistäisin seuraavat aineet, Punainen paprika, Porkkana, Valkosipuli, Kukkakaali, Riisi, Lihasuikaleet, Aurinkokuivattu tomaatti, Punainen pesto. Paras maku tulee mun mielestä kun aineksia keittää tunnin verran. Ja kaikki aineet pistetään kerralla kattilaan. Mausteiksi sitten yrttejä ja loraus kermaa jos löytyy.