Ruoskikaa nyt oikein kunnolla, huono ihminen ilmoittautuu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ellu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"ellu"

Vieras
Sen lisäksi, että lapseni ajavat pyörällä ilman kypärää, he jättävät pyöränsä lukitsematta koulun pihalla, hyppivät trampoliinilla ilman suojaverkkoa, kiipeilevät puihin, kulkevat yksin metsässä marjastamassa, lähtevät tyhjästä kodista kouluun ja palaavat tyhjään kotiin. He syövät roskaruokaa, tänäänkin ollaan menty hodarilinjalla. He kulkevat liian vähillä vaatteilla ihmisten ilmoilla ja ovat useaan kertaan vilustuttaneet itsensä. Eilen ärjyin lasten kavereille, kun väsähdin siihen että muiden kavereiden lisäksi he olivat olleet meillä tämän viikon jokainen päivä vähintään neljä tuntia. Edellisellä viikonloppuna en ilkeyttäni päästänyt ketään kaveria lapsille yökylään vaan pakotin heidät menemään omille kavereilleen, jotta saisin olla rauhassa.

Eikä riitä, että olen vain huono äiti, olen myös huono naapuri. Minulle riittää lyhyt tervehdys naapureilta, en jaksa jäädä juttelemaan heidän kanssaan tyhjänpäiväisistä aiheista. En tiedä kuin yhden naapurin etunimen ja hänenkin vain koska hänen vaimonsa kutsuu häntä usein etunimellä. Nurmikkoni on ollut leikkaamatta jo kaksi viikkoa, mikä ärsyttänee takapihan naapurin silmiä kamalasti. Sen lisäksi olen kasannut takapihan perälle roskapuukasan, josta armas naapurini kävi jo kerran huomauttamassa. En kuitenkaan jaksa alkaa siirtämään sitä etupihan puolelle, koska siellä se ärsyttäisi muiden naapureiden lisäksi vielä ohikulkijoitakin. Taloni näyttää ulospäin (no, myönnettäköön tässä että ehkä vähän sisältäkin) kauhealta. Maalia puuttuu sieltä ja täältä ja talo on muutenkin keskeneräisen näköinen.

Olen kauhea vaimo. Kymmenen vuoden ajan olen nalkuttanut miehelleni säännöllisesti, riidellyt ja pitänyt mykkäkouluja. Olen haukkunut häntä. Olen vaatinut häneltä liikaa antamatta itse mitään vastapainoksi. Olen passauttanut, teettänyt ja juoksuttanut. Olen pihdannut seksiä. Olen lihonnut raskauksien aikana, laihtunut ja lihonut taas. Pilaan mieheni päivän joka aamu näyttämällä aamuisin hirveältä, koska en jaksa pestä illalla meikkejä pois ja ne leviävät yöllä pitkin naamaa. Olen harvinaisen laiska ja itsekäs ihminen. Teen mitä haluan silloin kun minua huvittaa.

Kaiken kukkuraksi olen myös huono sukulainen. Minua paheksutaan usealta eri taholta, koska ajattelen asiat väärin. Minä myös toteutan asiat monella tavalla, aina väärin. Olen huono työkaveri, huono asiakas, huono potilas ja huono hoitaja. Jos kysyt minulta, mitä tarkoittaa lähimmäinen, minä en tiedä vastausta.

Kaikista huonointa minussa on se, että elän rauhassa onnellista pikkuelämääni tajuamatta itse kuinka huono oikestaan olenkaan. Vielä surullisempaa tästä tekee se, että ilmeisesti lapseni ja mieheni eivät myöskään tajua asiaa.

Jos jotain positiivista täytyy hakea niin tuosta nyt ei ole kun matka ylöspäin. Siis mun ei yarvi ruoskia ainut mitä ihmettelen on toi trampoliinin suojaverkon puuttuminen. Kuitenkin asia jossa voi vaikuttaa ettei vammaudu esim. pysyvästi.

Kun luen tällaista, ajattelen että ihanaa minä en ole epänormaali!Muutkin ovat sotkuisia jne. Olet varmasti hauskaa seuraa kun et ajattele mitä muut ajattelevat :) Ja minusta kertoo todella paljon se, että ensinnäkin lapsillasi on paljon kavereita ja toisekseen ne kaverit viihtyvät teillä :)

Voi ellu ellu, hyvä yritys mutta jos haluat olla oikeasti huono niin paras alkaa "kehittää" itseään huonompaan suuntaan. Nyt tuotat tuskaa vain pienelle piirille, yritäs saada yhteiskunnallista vaikuttavuutta.

Minä, 30 -vuotta täyttänyt olen näin alkuun täydellisen huono nainen, sillä minulla ei ole edes niitä lapsia. Ei ole, kun ei ole kiinnostusta eikä jaksamista sellaisista huolehtimiseen. Tästä syystä olen varmasti maailman kammottavin puoliso, sillä nyt miesraukkani jää lapsettomaksi minun takiani. Isovanhemmat jäävät ilman lapsenlapsia, sisarusten pennut ilman serkkuja ja varmaan joku kersa joutuu kasvamaan yksinäiseksi aikuiseksi ja jäämään lapsettomaksi, sillä hänelle ei riitä puolisoa ratkaisuni vuoksi :)

Mutta eihän tässä vielä kaikki. Paitsi, että pilaan yhteiskunnan jättämällä lapset tekemättä, hoidan muutenkin oman leiviskäni toispuolisesti. Käyn töissä vain pakosta. En jaksa kurotella korkeampaa asemaa, mistä saisin parempaa palkkaa, minkä myötä maksaisin enemmän veroja. En tee vapaaehtoistyötä tai harrasta hyväntekeväisyysjuttuja muutenkaan. Yhteisöllisyyttä en jaksa. Omia sukulaisiakaan en jaksa. En edes auta parasta ystävääni taloudellisessa ahdingossa.

Mutta vaikka lapset ovat tekemättä, olen silti muistanut kupata ahkerasti yhteiskunnan varoja. Olen hankkinut opiskelupaikan kolmesta eri paikasta, tosin enää yhdestä tiedekunnasta on tutkinto kesken. Olen siis tehokkaasti estänyt muita pääsemästä haluttuihin opinahjoihin. Vaikka olen käynyt töissä, olen hankkinut lukuvuositarrat ja ajellut julkisilla alennettuun hintaan. Muistan mainita opiskelijastatukseni myös lipputiskeillä. Palkkapussista huolimatta olen käyttänyt julkisen sektorin terveyspalveluita enkä edes osta kirjoja kotiini vaan luen ne kirjastossa.

Ja ei, minäkään en osaa hävetä.

Se koira älähtää jne. Kieltämättä peesaan muita ja ihmettelen, että mistä moinen välinpitämättömyys oman perheen suhteen? Hauskaa muuten, että vaikka minä olen nipo turvallisuusasioissa niin meidänkin lapsella on paljon kavereita ja yökyläilijöitä tosi usein ja otan ne mielelläni vastaan. Jos siis luulit, että meillä nipottajilla ei vieraat viihdy :)

itse aivovammaisten kanssa työskennelleenä pidän tiukasti kiinni kypärän käytöstä ja trampan turvaverkosta. muuten en sitten kovinkaan täydellinen ihminen olekkaan.

Eilen huononsin vielä vähän itseäni. Tein tyttärieni kanssa saunassa hodareita. Paistoin nakit kiukaalla ja kuumesin sämpylät ikkunalaudalla muovipussissa. Sen lisäksi, että nakeissa taisi olla natriumglutamaattia ja sämpylät olivat ulkomaalaista hiiva-hiilarihöttöä, käpälöin nakkeja ja sämpylöitä ilman että pesin käsiäni, joten lapseni saivat todennäköisesti ällöttäviä bakteereja elimistöönsä.

Alakouluikäiset lapseni valvoivat puoleenyöhön ennen kuin huomasin omalta nettisurffailultani, että heidän nukkumaanmenoaikansa oli mennyt jo useita tunteja sitten. Siitä huolimatta en jaksanut alkaa taistelemaan iltapalasta ja hampaidenpesuista saati muista iltarutiineista, vaan leikkasin iltapalaksi kokonaisen vesimelonin ja vein heidät parvekkeelle istumaan iltaa. Koska minua taas laiskotti niin paljon, huijasin heidät nukkumaan kanssani parvekkeelle, vaikka ulkona oli vain 7 astetta lämmintä. Luultavasti sen vuoksi ainakin osa heistä on viimeistään huomenna taas flunssassa.

Kun itse heräsin jonkin ajan kuluttua huomasin, että olin jättänyt kynttilät palamaan alakertaan ilman valvontaa. Kiitän onneani, ettei koko koti palanut tällä kertaa.

Melkoisella veitsenterällä tässä näköjään eletään.

Kaikista saa tehtyä kurjia ihmisiä, kun kaivaa esiin ne huonot puolet, joita jokaisessa meissä on. Lasten turvallisuudesta pitää kuitenkin AINA huolehtia! Sen kanssa ei saa olla välinpitämätön. Toivottavasti ap:n lasten kavereiden vanhemmat tietävät tuon trampoliinin turvaverkon puuttumisen ja kieltävät lapsiaan menemästä kyläilemään ennen kuin asianmukainen verkko on hankittuna ja paikoillaan.

• Tykkää
Reactions: mars bébé
Kaikista saa tehtyä kurjia ihmisiä, kun kaivaa esiin ne huonot puolet, joita jokaisessa meissä on. Lasten turvallisuudesta pitää kuitenkin AINA huolehtia! Sen kanssa ei saa olla välinpitämätön. Toivottavasti ap:n lasten kavereiden vanhemmat tietävät tuon trampoliinin turvaverkon puuttumisen ja kieltävät lapsiaan menemästä kyläilemään ennen kuin asianmukainen verkko on hankittuna ja paikoillaan.

Lasten kavereiden vanhemmat tietävät ja 'tietävät' turvaverkon puuttumisen. Suurin osa heistä tuomitsee minut sen takia, mutta antavat silti omien lastensa tulla hyppimään meidän trampoliinille.

Jos heitän villin arvauksen, niin meidän trampoliinilla on käynyt hyppimässä noin 50 perheen lapset, joista kenenkään vanhemmat eivät ole ikinä olleet vahtimassa lapsiaan meidän trampalla. Itse vaadin lasten kavereilta, että kotoa pitää olla lupa meidän trampalla hyppimiseen. En kuitenkaan voi sitäkään vaatimusta vahtia 100%, mikä myös tekee minusta huonon esikuvan uudelle sukupuolvelle.

Meidän tramppa on muuten ostettu joskus silloin kun turvaverkoista ei ollut tietoakaan. Eli vuonna 2000tms. Tähän mennessä ei onneksi kukaan ole vielä loukkaantunut siinä.

[QUOTE="ellu";28959247]Lasten kavereiden vanhemmat tietävät ja 'tietävät' turvaverkon puuttumisen. Suurin osa heistä tuomitsee minut sen takia, mutta antavat silti omien lastensa tulla hyppimään meidän trampoliinille.

Jos heitän villin arvauksen, niin meidän trampoliinilla on käynyt hyppimässä noin 50 perheen lapset, joista kenenkään vanhemmat eivät ole ikinä olleet vahtimassa lapsiaan meidän trampalla. Itse vaadin lasten kavereilta, että kotoa pitää olla lupa meidän trampalla hyppimiseen. En kuitenkaan voi sitäkään vaatimusta vahtia 100%, mikä myös tekee minusta huonon esikuvan uudelle sukupuolvelle.

Meidän tramppa on muuten ostettu joskus silloin kun turvaverkoista ei ollut tietoakaan. Eli vuonna 2000tms. Tähän mennessä ei onneksi kukaan ole vielä loukkaantunut siinä.[/QUOTE]

Eipä ne kavereiden vanhemmatkaan näytä lastensa turvallisuudesta sitten välittävän, surullista. Pystyisitkö koskaan antaa anteeksi itsellesi, jos oma lapsesi tai joku heidän kavereistaan loukkaisi itsensä vakavasti tai kuolisi sen takia, että trampoliinista puuttuu verkko? Samaa voisin kysyä pyöräilykypärän osalta koskien tietysti vain omia lapsiasi.

• Tykkää
Reactions: astrolabe