Hae Anna.fi-sivustolta

Ruotsin 22 probleema asuinaluetta

Viestiketju osiossa 'Ajankohtaista' , käynnistäjänä amanda, 12.06.2019.

1. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    292
    Ruotsissa on tällä hetkellä 22 probleema asuinaluetta.

Ulkomailla jokunen vuosi sitten keksivät nimen, "no go zon" ja levittävät edelleenkin valhetta että poliisi ei uskalla mennä alueisiin ilman tukea ja avustusta ja panssareita :)

Huhu liikkuu edelleenkin ja ulkomailla huhu elää omaa elämäänsä kun eräät ulkolaiset luulee tietävänsä asiasta jotain mitä täällä Ruotsissa ei tiedetä ;)

Joka tapauksessa asia on niin että poliisi uskaltaa mennä paikkaan kuin paikkaan. Huhut on vain huhuja joita muukalaisvihamieliset ulkomailla levittää.

Poliisit on joka päivä noissa problem asuinalueilla, ajelevat autoilla ja katselevat, sekä öisin ja päivin.
    Ja päivisin on käveleviä poliiseja.
    Ja asukkaat tietenkin tykkää että se on hyvä asia, sillä sehän on vain muutama rikollinen joka tekee noista alueista probleema alueita.
    Asukkaat ei tee aluetta huonoksi. Useimmat asukkaista viihtyvät siellä ja eräät on jopa ylpeitä alueesta ja ei tykkää hyvää kun ulkomaita myöten levittellään huhuja heidän asuin alueista.

Muutaman kerran on poliisi vastannut noihin huhuihin ja kertonut työstään probleema alueilla, mutta huhujen levittäjät ulkomailla ei siitä välitä.
    Negatiivisiä huhuja levittelevä ulkomailla haluaa pitää elossa ajatusta että Ruotsi on hirveä valtio ja ulkolaiset on roistoja ja poliisit on arkalasta kotoisin.
    Haluavat lai esittää Ruotsin esimerkkinä, huonona esimerkkinä, jotta heidän oma kansa alkaisi entistä enemmän vihaamaan ja sortamaan ulkolaisia.

Toisin sanoen, ulkomailla liiotellaan, riippuu huhun levittäjästä millainen agenda hänellä on ja mitä hän ajaa takaa.

Tuossa minun asuinalueen vieressä on probleema alue, mutta se ei ole listalla mukana ja amonet nyt ihmettelee että miksi ei ole mukana. En tiedä miksi ei ole mukana.
    Minä käyn usein siellä ruokaostoksilla, siellä on iso ruokakauppa, ihan ruotsalainen vaan, siellä käyn lääkärissäkin vuosittaisissa terveystarkastuksissa ja siellä on se suuri sairaalakin ja korkeakoulu.
    Ehkä paikkaa ei laitettu listalle korkeakoulun takia. Kouluu tulee oppilaita ympäri Ruotsia ja siellä on suuri, entinen hotelli asuntolana oppilaille ja tässä minun vieressä on kaksi korkeaa taloa jotla on oppilaille vain.

No jaa, kaikki ei siis ole sellaista mitä ulkomailla huhutaan.

Tietenkin Ruotsissa tapahtuu paljon ja naapurimaissa joissa tapahtuu vähemmän, niin totta kai se kiinnostaa ja huhut lähtee helposti liikkeelle, etenkin jos he lukee muukalaisvihamielisten sivustoja. Ja usein lehdissäkin journalistit liioittelee, sillä se liioitteluhan on tapa millä saada alehdille enemmän lukijoita.
    Valitettavasti media ei kerro vain tosiasioita tapahtumista, ne on värjääntynyt journalistien omista mielipiteistä ja spekuloinnista ja kun ulkomailla niitä luetaan niin eivät osaa erottaa tosi-asiaa spekuloinnista ja mielipiteestä. Mutta ok. se on kai ymmärrettävää että kaikkeen uskovat sokeasti ;)
    Jos kotimaassa on hiljaista niin ottavat aina Ruotsin esille ja Ruotsista on tullut heille eräänlainen pakkomielle negatiivisessä merkityksessä, huhuineen päivineen.

Ruotsissa vuosikymmeniä asuneena, voin sanoa että ei täällä mitään hätää ole, täällä on paljon hyvää ja ihmiset viihtyy Ruotsissa, ainakin he jotka tuntevat kuuluvansa Ruotsiin ja ovat hyväksyttyjä ja kaiken on itse saavuttaneet.
    Jos ei itse jaksa tai ole mahdollisuutta parantaa elämäänsä, niin se on heistä kun yleensä tulee ligistejä ja rikollisisia ja terroristejakin. Kaikilla kun ei ole omaa sitä omaa vastuuta itsestään, he elää kuin viimeistä päivää.

Tuossa sadan metrin päässä paloi autoja muutama päivä sitten. Ei hätkähdyttänyt, ei pelottanut, pikku ipanat kai teki tihutekojaan. Se on kurjaa kun penskat uskaltaa tehdä mitä vaan, niin kuin viimeksi kun oli nyt ne helteet taas ja oli rutikuivaa ja metsäpalo tuossa lähellä, niin ipanat, nuoret ne oli sytyttäneet palamaan aspista tulevaa leijuvaa vaaleaa joka on kuin lumi. Kiinni poliisi otti mukulan kuitenkin.

Hyvää keskiviikko aamua toivotan lukijoille kuin lukijoille.

Täällä linnut laulaa ja aurinko pilkistää pienten pilvien takaa esille. Nyt on hieman vilpoisampaa ja tuulettimet on kiinni ja ikkunasta virtaa raikas ilma sisään.

Hyvää huomenta täältä Ruotsista sinne Suomeen :)
    -
    PS:
    Niin ja tietenkin minunkin kirjoitus on värjääntynyt minun mielipiteillä, mutta minä en ole journalisti ja en kirjoita artikkelia lehteen. Kerron tässä siis avoimesti omista mielipåiteistäni ja tunteistani ja miltä tuntuu elää täällä.
    -

Last edited: 12.06.2019
  2. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    292
    Kirjoitukseeni jo reagoidaan täällä :) muissa avauksissa.

Ruotsissa on 22 probleema aluetta, ne on ne kaikkiein eniten probleema alueet.

Onhan niitä probleema alueita muitakin, mutta ne ei ole samassa mitassa mitä nuo 22.
    Kerroin siis vain niistä suurimmista probleema alueista.
    En laittanut linkkiä mukaan kun journalisti väritti olilla mielipiteillää koko artikkelin

ja on niitä probleema alueita siellä Suomessakin aivan varmasti, riippuu millaisia probleemeja on ja mitä pitää probleemana, eikös vain.

Tässä linkki SVTstä, se näkyy olevan asiallinen, ilman väritystä ja pysyy siis asiassa.
    Siinä on listattu alueita kolmeen eri ryhmään ja se ensimmäinen on se joista minä puhuin avauksessani ja avaukseni otsikossa.

OBS: svenska nyheter

- https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sveriges-utsatta-omraden
    -

Last edited: 12.06.2019
  3. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    292
    Minä siis kirjoitin alueista joita täällä kutsutaan, "särskilt utsatta områden".
    Noilla kolmella ryhmällä on siis suuria eroja. Lukekaa miten ne alueet voi eroittaa toisistaan.
    SVT artikkelin mukaan niitä on 23 :)

Olen päättänyt että en enää yritä suomestaa eräitä sanoja, en siis enää etsi niille suomalaista vastinetta. sillä tuolla toisaalla kielipoliisit häääri ympärilläni kun en löytänyt oikeaa sanaa ja kun kerroin tämän he kimpaantui tosissaan kun en myönnä olevai mukamas väärässä.

OBS: svenska nyheter

• Särskilt utsatt område (23) – kännetecknas av en social problematik och kriminell närvaro som lett till en utbredd obenägenhet att delta i rättsprocessen och svårigheter för polisen att fullgöra sitt uppdrag. Läget anses vara akut.
    • Utsatt område (32) – är geografiskt avgränsat och karaktäriseras av en låg socioekonomisk status där de kriminella har en inverkan på lokalsamhället. Inverkan är snarare knutet till den sociala kontexten i området än de kriminellas utstuderade vilja att ta makten och kontrollera lokalsamhället. Läget anses allvarligt.
    • Riskområde (6) – kännetecknas av att det befinner sig i riskzonen att bli ett särskilt utsatt område. Något eller några av de fastställda kriterierna saknas. Läget anses alarmerande.
    - https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sveriges-utsatta-omraden
    -

Last edited: 16.06.2019
  4. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    292
    Se että journalistit ei pysy pelkässä totuudessa, johtuu siitä että he myös kirjoittaa omia mielipiteitään ja spekuloivat ja se on se joka antaa lisää lukijoita lehdille.
    Vain pelkkä kylmä pieni notiisi tapahtumasta, asiasta, ei kerää kokoon suurta lukijamäärää, jopa ulkomailta asti. Expressen ja Aftonbladet on etunenässä tietenkin :)
    Kuitenkin voi sanoa että esim. Expressen tekee erikoisen hyvää ja tehokasta "undersökande journalistik", kun he kaivaa asioita esille päivän valoon, milloin mistäkin.
    Nyt viimeksi kun Sabuni oli haastattelussa radiossa ja teeveessä, niin expressenin artikkeli oli paljon spekulointia Sabunin sanomisista ja kritisointia. Sabuni sanoi että hän seisoo expressenissä olevien citaattien takana, siis citaattien mitä hän itse sanoi, mutta Sabuni ei seiso journalistin spekuloinnin ja akritiikin takana sillä ne ei ollut Sabunin sanoja, ne oli journalaistin mielipiteitä joilla journalisti väitti Saninin olevan sellainen ja tällainen.
    -
    Sama pätee esim. kirjoituksiin noista "utsatta områden". Journalkistit värjää artikkelia spekuloinnillaan ja omilla mielipteillään.
    Nykyään täytyy olla varovainen ja miettiä mitä lukee ja mikä siinä kirjoituksessa on totta ja mikä on vain pelkkää spekulointia.
    -

5. vierailija Vierailija

Tarkoitat varmaankin tuota Kristallipallon Valo-olento -keskustelua. Sinä OLIT väärässä eikä sillä ei ollut mitään tekemistä kielitaitosi kanssa. Et vain voinut myöntää virheitäsi. Kaikki täällä näkevät, että pystyt kirjoittamaan suomeksi ihan hyvin. Käytät kielitaitoa tekosyynä, kun mokaat.
    Ihan turhaan selittelet, nolaat vain itsesi joka kerran.

6. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    292
    Kristallipallolla trollit mokaa itse itsensä, en minä ;)
    Kuten nyt sinä, trollailet.
    _

7. vierailija Vierailija

a) Tosiasioiden toteaminen ei ole trollausta.

b) Sinä itse olet vastuussa omista tekemisistäsi eli itse nolaat itsesi valehtelullasi ja epätoivoisilla, läpinäkyvillä pelastautumisyrityksilläsi.

Hei, kirjoita tästä lähtien vain ruotsiksi, sittenhän ei tarvitse murehtia kielitaidon puutetta eikä siihen voi myöskään naurettavasti vedota.

8. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    292
    Minua ei häiritse suuriakaan kiihkeytenne minua kohtaan, se huvittaa minua suuresti että tuolla tavalla näytätte oman huonon vointinne,
    Katson tuon riidanhalunne kuin terapiaksi teille ja sen takia annan anteeksi teille.
    Rakkaudella. Amanda

-

Last edited: 15.06.2019
  9. vierailija Vierailija

Älä selitä. Väitit, että massa on sama kuin materia ja ihan itse sanoit puhuvasi fysiikasta. Massa ei ole materiaa, taisi olla Wink joka tämän sinulle selitti ja tämä selitettiin myös linkeissä, jotka itse kirjoitukseesi liitit (huom. ruotsinkielisissä linkeissä).
    Ei kukaan sinua piikitellyt kielitaidon puutteestasi vaan sinulle sanottiin, että olit väärässä. Sinä vain et koskaan sitä pysty myöntämään.
    Ihmettelen miksi, vain täydellinen ihminen ei koskaan ole väärässä ja et kai kuvittele, että kukaan uskoisi sinun sellainen olevan?
    Ei ole häpeä olla väärässä ja se myöntää ja kenties oppia jotain erehdyksistään, mutta on häpeä se aina kieltää ja jatkaa samaan vanhaan malliin.
    Ja tämähän onkin ongelmasi. Kas kummaa, kun olet ainoa, joka sitä ei tajua.

Kuvittelet myös olevasi "jotakin" tällä palstalla. Pyh. Sinä nyt vain kirjoittelet paljon ja suurimmaksi osaksi sontaa.

Nyt olet sitten jämähtänyt tuohon trolliksi syyttelyyn, jokainen, joka osoittaa sinulle virheesi ja puutteesi, on trolli...

Tiedoksesi: minä en ole trolli enkä todellakaan kaipaa anteeksiantoasi. En ole sitä pyytänyt eikä minun tarvitsekaan. Minulla ei myöskään ole paha olla, olen tyytyväinen elämääni, voisin jopa sanoa, että olen onnellinen. En vain voi sietää kaltaisiasi tekopyhiä, typeriä, itserakkaita ihmisiä.

10. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    292
    OT:
    Jos voi hyvin ei ole tarvetta kritisoida muita :) miksi juosta ympäri foorumia perässäni ? Pallolta löydät kaipaamaasi tilannetta, mene sinne.
    Rakkaudella, Amanda
    -

Last edited: 15.06.2019
  11. vierailija Vierailija

Eikö tämä ole yleinen keskustelupalsta vai aloittajan yksityinen monologi?

12. vierailijatoinen Vierailija

varmaan samasta syystä miksi sinä juokset ympäri foorumia pillittämässä muiden palstojen trolleista, joista suurin osa edes ei ole trolleja - sinulla vain tuntuu olevan tarve uskotella sellaista ja leikkiä uhria vaikka itse aiheutat arviolta 90% kaikesta paskasta, jonka niskaasi saat. Saat syyttää vain itseäsi.

13. vierailija Vierailija

Sinun perässäsi? Voi hyvä tavaton, minä luen palstaa ihan muista syistä kuin sinun vuoksesi. Mikä sinä olet minulle sanomaan, mitä osiota lukea??? Jopas on naisella suuret luulot itsestään.
    Kritisointi on aiheellista, kun siihen annetaan aihetta. Ja sitähän sinä teet, joka kerta. Etvain itse sitä näe etkä koskaan tule näkemäänkään. Säälin sinua.

14. Elaine Vierailija

Sinä mokaat koko ajan mutta syyttelet siitä muita ja teeskentelet muka huonoa kielitaitoa. Sinun lävitsesi on nähty täällä joka paikassa jo. Olet lähinnä naurettava. Kaikissa muissa on vika, ei sinussa ikinä.

Sinuna minua hävettäisi olla täällä. Mutta sinä kuulutkin niihin jotka voi sanoa mitä vain eivätkä koskaan häpeä. Olet pilannut maineesi täällä.

15. Elaine Vierailija

Riidanhaluinen ja huonovointinen olet. Missä Amanda, siellä riita.

Luoja kuinka tästäkin näkyy miten itseäsi täynnä olet.

16. Elaine Vierailija

Voi luoja tätä itseänsä täynnä olemisen määrää... Joka kerta nykyisin kun jotakin kirjoitat häpäiset vain itseäsi koko ajan. Ja akka luulee hallitsevansa jonkun universaalin rakkauden...Anteeksi mutta nimenomaan sen puutos näkyy.

Ja hei massa ei todellakaan ole sama kuin materia, linkeissäsikin sanottiin niin. Mutta TÄYDELLINEN AMANDA ei KOSKAAN voi myöntää olevansa väärässä.

En ole koskaan nähnyt typerämpää käytöstä.

17. Elaine Vierailija

Aloittaja on sekopää.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus