Ruotsinlaivojen buffettien vapaa viinitarjoilu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko jollain kokemusta millainen meininki siellä on? Voisi nimittäin kuvitella, ettei suomalainen millään pysty hallitsemaan sitä tilannetta, missä viiniä saa vapaasti lorotella hanasta itselleen ja se kuuluu ruokailun hintaan niin kuin limsakin.

Onko siellä sammuneita joka paikassa ja myös alaikäiset tuhannen kännissä, kun kukaan tuskin on viinihanan vieressä kyselemässä henkkaria alle 30-vuotiailta tai vahtimassa ettei pöydissä vaihdeta laseja?

Oliko tämä provo vai onko ap oikeasti noin tietämätön?

Olen ollut useasti laivan buffetissa eikä siellä kyllä ole ikinä sammuneita tai örveltäjiä näkynyt. Rauhallista menoa on ollut aina.

Mulla ei ollut henkkareita viime kesänä laivan buffetissa ja tarjoilija tuli sanomaan että mulla ei sitten saa näkyä alkoholia pöydässä :D olin juuri täyttänyt 29 ja join sitten pelkkää limua koko aterioinnin ajan. Eipä tuo haitannut, sillä en juo viiniä muutenkaan...Kyllä se tarjoilija aika tiukasti piti minua ja vuotta nuorempaa siskoani silmällä xD muistakaa henkat jos mielitte holia ruokajuomaksi.

Siellä saa olla vain kakai tuntia. Ei siinä ajassa ehdi sammua
En tiennyt, että siinä on aikarajoitus.
Istuttiin viime kesänä pidempään ja ihmeteltiin, kun tarjoilijat mulkoilivat :D
Ei kyllä enää syöty/juotu enää parin tunnin jälkeen mitään, mutta jäätiin siihen pöytään juttelemaan.

Jotenkin niin perinteistä, että eivät saaneet suutaan auki, vaan tuhahdellen siinä vieressä pyyhkivät pöytiä.

Mulla ei ollut henkkareita viime kesänä laivan buffetissa ja tarjoilija tuli sanomaan että mulla ei sitten saa näkyä alkoholia pöydässä :D olin juuri täyttänyt 29 ja join sitten pelkkää limua koko aterioinnin ajan. Eipä tuo haitannut, sillä en juo viiniä muutenkaan...Kyllä se tarjoilija aika tiukasti piti minua ja vuotta nuorempaa siskoani silmällä xD muistakaa henkat jos mielitte holia ruokajuomaksi.
Kyllä mulla yleensä on matkoilla henkkarit mukana.
Kuinkas sä jätät henkkarit kotiin jos menet laivalle?
Tai laivalla buffaan mennessäsi lompakko jää hyttiin?

Pitää ehtiä myös syödä

2 tuntia on kyllä helvetin pitkä aika. 19-vuotiaana tuli joskus tuommoiseen mentyä, oikein sillä ajatuksella että syödään ja nimenomaan juodaan hyvin. Heti kärkeen kylmiä alkupaloja ja pari lasia viiniä... Sanoisin, että tuli juotua varmaan litra joka oli mulle ihan hirveesti silloin. Silloinen poikaystäväni veti varmaan tuplat siihen nähden.

Tuli oltua kovassa humalassa, mut ei ihan kaatokännissä. Mut tästä on aikaa se 20 vuotta. Ja todella moni muukin oli kännissä, lähinnä suomalaisia. Toi on kyllä paljon muuttunut 20 vuodessa, erittäin harva siellä enää kiskoo kaksin käsin.

Yhteistyössä