Hae Anna.fi-sivustolta

Ruotsissa 180 menehtynyt

Viestiketju osiossa 'Ajankohtaista' , käynnistäjänä vierailija, 31.03.2020.

1. vierailija Vierailija

Ruotsissa wuhanvirukseen on kuollut 180 ihmistä, kertoo Anders Wallensten. Heistä miehiä 105 ja naisia 75.

2. Kompiainen. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    3
  3. vierailija Vierailija

Kirjoittaako se Italiasta samalla tavalla?

4. Kompiainen. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    3
    On hiirenhiljaa Italiasta, jossa wuhanvirus alkoi levitä, kun kiinalaisia ilmestyi taas työpaikoilleen lomiltaan. Onneksi Mellin ei kirjoittanut tämän päivän lehdessä, sillä siinä tapauksessa kaikki olisivat ymmärtäneet sen aprillipilaksi.

5. vierailija Vierailija

Iltalehdessä oli haettu vanhoja aprillipiloja, koska kukaan ei julkaise niitä tänä vuonna. Jutun mukaan Taiwanissa väärien huhujen levittämisestä voi saada kolmen vuoden kakun. -Voimme käyttää huumorintajua aprillipäivänä, mutta emme saa vitsailla pandemiasta ja rikkoa lakia, presidentti Tsai Ing-wen viestitti Facebook-sivuillaan.

Niinpä Iltalehti kertoi BBC:n aprillipilan vuodelta 1957. Kerrottiin, että sveitsiläisellä maatilalla oli istutettu spagettipuu, joka oli tuottanut poikkeukssellisen runsaan sadon. Britit innostuivat uutisesta niin, että moni kotipuutarhuri soitti toimitukseen kysellen mahdollisuutta istuttaa oma spagettipuu takapihalleen. BBC:n neuvo oli: Laita yksi spagetti tomaattikastiketölkkiin ja toivo parasta.

Aiheen aprillipilan levitykseen antoi:

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/40a1b5b2-c702-49f9-a184-ebf5a72d16f3

6. Kompiainen. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    3
    Ruotsissa kaikki on toisin, sillä siellä on mediassa havaittu, että Växjön kunnan on suljettava osa katuvalaistuksesta, koska ne häiritsevät lepakoiden öisiä lentomatkoja. Eläin pelkää ylittää tien, joten tielaitos jättää huhtikuun ensimmäisestä alkaen valot kytkemättä. Kysymys on eläinsuojelyyhdistyksen mukaan uhanalaisesta lajista, jota ei saa vangita, tappaa tai siirtää.

https://www.expressen.se/kvallsposten/fladdermoss-tvingar-kommunen-att-slacka/

7. koronasairas? Vierailija

Mulla on vissiin korona. Jo viides päivä petipotilaana. Alkoi siten, että olin yli viikon todella väsynyt ja niveliä särki, mutta en ollut niin sairas että olisin halunnut olla töistä poissa.

Viime viikonloppuna alkoi huonompi olo. Olin kuumeisen väsynyt, mutta ei kuumetta. Päänsärkyä ja niskasärkyä, kuivaa ärsytysyskää, mutta ei ysköksiä, ei nuhaa, välillä vaan vuotaa jotain kirkasta. Välillä sattuu rintaan, sydän hakkaa ja pulssi nousee ja sitten se menee ohi. Ilmatiehyissä jotain kummaa, kuin esteitä, röhisen kun yskin. Olo vaihtelee koko ajan, välillä helpottaa ja sitten pahenee. Tuntuu influenssalta, mutta ei tavalliselta, missä taudin kulun tuntee. Tämä on kierompi, on tosi vaihteleva olo paremmasta huononpaan. Jaksan vain makailla, joskus pumppu alkaa hakkaamaan vain jos menee vessaan.

Luin netistä kirjoituksia siitä, miltä korona tuntuu. Monella on samanlaisia oireita, miedompia ja pitkaaikaisia kuten minulla. Toistet sairastuu rajummin, mutta tauti vaikuttaa menevän nopeampaa ohi jos on kova kuume. Mulla ei koskaan ole kuumetta, mutta influenssat on pariviikkoisia. Asun alueella, missä on paljon koronaa ja olen voinut saada tämän mistä vain, vaikka olin tosi varovainen. Hyvä jos selviän tästä näinkin helpolla, toiset joutuu hengityskoneeseen.

8. vierailija Vierailija

noniin, nyt alkoi ruotsissakin järki juosta. tänään esiteltiinuusia rajoituksia. kaupassa käyntiä rajoitetan, julkisiin kulkuneuvoihin tulee matkustajarajoituksia, ei pidä matkustaa toiselle paikkakunnalle jne.

jäivätkö siis vain katsomaan ensin suomen ja tanskan mallia, että miten heillä menee ja sitten kopioivat)

9. vierailija Vierailija

Kävipä paska tuuri. Haistatko mitään?

10. koronasairas? Vierailija

No enpä lähes mitään, vaikkei nuhaa olekaan.

11. annmatti Jäsen

Saadut tykkäykset:
    3
    Ruotsalaisilla kun menee aikaa kun pitää asiasta diskuteerata tarpeeksi laajalti ja monipuolisesti.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri