Ruskea vuoto

  • Viestiketjun aloittaja Tomaatti
  • Ensimmäinen viesti
Tomaatti
Hei

Meillä on mieheni kanssa toinen yrityskierto menossa ja reilu viikko sitten minulla alkoi kummallinen niukka ruskea vuoto. Testasin 28728-30 ja testi oli negatiivinen. nyt menkat jo muutaman päivä myöhässä. Osaako joku neuvoa onko tuo ruskea vuoto merkki tulehduksesta vai mistä se voi johtua? Olen aika huolissani asiasta. Kovi kipuja minulla ei ole ollut, pientä vihlontaa vatsassa muutamana pävänä. Muita oireita ei ole. Onko muilla ollut samoja oireita joskus ja jos niin mistä ne ovat johtuneet?
 
Nice79
Itselläni (ja monella muulla) on tuommoista pientä tuhruttelua ennen menkkoja, AINA. Se on todella rasittavaa, mutta ei gyneni mielestä mitenkään estä raskautumista. Sitä voisi koittaa saada kuriin jollakin hormoonilla (en nyt muista millä), mutta en ainakaan vielä viitsinyt aloittaa minkään ylimääräisen syöntiä.
Todennäköisesti ei siis syytä huoleen!
 
Nice79
Niin, piti vielä sanomani, että itselläni tuota tuhrua on noin 3-5 päivänä ennen menkkoja.

Olen täällä lukenut juttuja, joissa mietitään miten tuo vuoto vaikuttaa kohdun limakalvoon. Siis jos vuoto heikentää sitä niin, ettei alkio ehdi kiinnittyä. Mutta kuten sanoin, gyneni ei pitänyt tätä esteenä raskautumiselle. Tiedä sitten...
 
^^^
Minulle gyne sanoi, että tuo tuhruvuoto nimenomaan tarkoittaa sitä, että kohdun limakalvo alkaa rappeutua ennen aikojaan ja vuotaa pois ennen kuin alkio pääsee kiinnittymään. Muistaakseni keltarauhashormonin vajausta. No niin tai näin, on minulla silti -tuhruista huolimatta- kaksi lasta :). Ja tuollaista tuhrua on tullut myös silloin kun menkat eivät sitten alkaneetkaan raskauden takia.
 
epätietoinen
Hei Tomaatti ja Nice79!

Olen samassa tilanteessa kanssanne, eli 3-4 päivän tiputtelu ennen menkkoja on mulle arkipäivää.. Gyneni mukaan mitään "vikaa" mussa ei kuitenkaan pitäisi olla, sanoi että joillakin naisilla vaan tiputtelee ilman että siitä mitään haittaa olisi raskautumiselle. No, tällä kertaa mulla kuitenkin alkoi tiputtelu 6 päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa,eli maanantaina. Joka päivä on tullut hyvin vähän ruskeaa vuotoa, pikkuhousunsuoja on riittänyt oikein hyvin. Tänään menkkojen siis pitäisi alkaa, eikä mitään näy eikä kuulu. Tiputtelukin on lopahtanut. Testin tein aamulla - nega. En ymmärrä missä nyt mennään? :( Tää on ihan uutta itsellenikin, että tiputtelu alkoi niin aikaisin, ja nyt ei niitä oikeita menkkoja edes kuulu..
 
fanny77
hei!Kiinnostuin asiasta,koska...Itselläni tuli ruskeaa limaista vuotoa reiluna parina päivänä oviksen(tikutettu)jälkeen.Menkkoihin on nyt vielä yli viikko aikaa,ja vuoto tälläerää loppu.Mistähän voisi olla kysymys ja vaikuttaakohan se mahdolliseen raskautumiseen?En ole perinteinen"ennen menkkoja"-tiputtelija.
 
papu
Heip!
Mulla on ollut tuollaista rusehtavaa vuotoa kahden raskauden alussa. Pelästyin ihan hirvittävästi ekalla kertaa, mutta ei siinä kummempia, molemmat raskaudet alkoivat ja sujuivat hyvin loppuun asti. Nyt oli taasen sama hommeli ja silti jämään olenko vai enkö....(uutena käyttäjänä täällä muuten olen...)
 
fanny77
Hei papu-oliko vuotosi edellisissä raskauksissa tosiaan jo oviksen jälkeen,ei n.viikon kuluttua siitä(jolloin se kai voisi just olla tuota kiinnittymisvuotoa)?Itselleni kun vuoto sattui n.1.-3.päivälle oviksesta.Nyt siis jo loppu ja jännittää kovin...;-)
 
papu
Heippa taasen.
Molemmat vuodot oli sinä päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Ja tällä kertaa oli hieman aikaisemmin ja testasin nyt clearbluella ja plussa tuli!
Muuten ei ole tullut mitään välitiputteluja.
 
Misse81
Mä kans kiinnostuin tästä aiheesta.
Viikko sitten oli ovis. Tissit todella kipeät, kipeyty lähes oviksen jälkeen. Olin jo aika varma et nyt on tärpännyt. Tänään oli tullut pikkareihin vähän vaaleenrusehtavaa vuotoa. Pelkäsin heti aikaista keskenmenoa koska kuukautisten tulisi alkaa vasta 10 päivän päästä. Mulla oli kesällä tm-raskaus joten keskenmenon pelko on suuri...voi kun tää oliskin ollut kiinnittymisvuotoa!!
 
nala
No siis mulla toi vuoto alkoi juuri viikko oviksesta eli n. kp 21-22 ja kesti n. 5pv. Koko ajan hiipuen. Sitten mitään ei vuotanutkaan juuri menkkojen alkupäivänä ja plussatestin tein siitä parin päivän päästä.
 
Wilma
Rusehtavaa vuotoa on itsellä ollut jo pari vuotta aina ennen menkkoja eli alkoi pillereiden lopettamisen jälkeen. Pisimmillään vuoto kesti jopa viikon ennen menkkoja. Lääkärin mukaan kuitenkaan mitään vikaa ei löytynyt ja kaikki arvot olivat kanssa kohdallaan. Tässä kierrossa ei rusehtavaa tuhrua enää tullut ennen menkkoja ja toivon että se olisi merkki hormonitoiminnan tasoittumisesta.
 
aurinkoinen
Mulla yksi lapsi. Tuhrutteluvuotoa tuli tuolloin ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.... Kaikki meni hyvin kuitenkin ja vaavi syntyi ajallaan. Mulla on ollut myös yksi kohdunulkopuolinen raskaus, jolloin tuhruttelua kesti pari viikkoa normaalien kuukautisien jälkeen, ennen kuin todettiin ulkopuolinen raskaus. Nyt yritämme toista. Oviksesta muutaman päivän päästä on tullut tuhrua ja menkkojen pitäisi alkaa noin viikon päästä...mulla kyllä tuhru koko ajan lisääntyy, eli luulen, että menkat tulevat ajallaan... Voihan olla, että siellä on jotain tapahtunut, mutta kiinnittyminen on esim. epäonnistunut. Tsemppiä kaikille haaveilijoille! Kyllä se sieltä tärppää. Me yritimme ekaa muksua noin pari vuotta ja vihdoin saimme kullannuppumme...
 
Tiituli
Comments?

Mulla ei tällä kierrolla tullut kunnon menkkoja ollenkaan, ruskea "tuhruvuoto" alkoi reilusti ennen menkkoja, oletin tiputteluksi. Kun menkkojen olisi pitänyt alkaa (normaalisti tullut kunnolla punaista vuotoa pari päivää), ei punaista näkynyt vieläkään, ja tulematta se jäikin. Tuhruttelu kesti niin pitkään kuin menkatkin normaalisti olisi kestäneet, yhteensä sitä oli varmaan kymmenisen päivää (normaalimenkat 5pv). Syön e-pillereitä, ja siksi en oikein usko että olisin raskaana, mutta silti mietityttää. En saanut ennen seuraavan pilleriliuskan aloittamista aikaiseksi käydä hankkimassa raskaustestiä, joten aloitin ne silti, koska en siis USKO olevani raskaana. Tilasin nyt kuitenkin netistä testin, ja aion sen tehdä, jos (hirmuiset) mielialanvaihtelut ja kipuilu alaselässä ja -vatsassa jatkuu, jahka se postitse saapuu...

Pelottaa, jos olisinkin raskaana, sillä pikkujouluaikaan on tullut otettua alkoholia, ja tietysti tuo pillereiden syöminenkin... Onko kenelläkään kokemuksia pillereistä huolimatta raskaaksi tulemisesta? Pillereistä huolimatta pitäisin lapsen, jos olisin raskaana.
 
Ms Brown
Alkuperäinen kirjoittaja Tiituli:
Comments?

Mulla ei tällä kierrolla tullut kunnon menkkoja ollenkaan, ruskea "tuhruvuoto" alkoi reilusti ennen menkkoja, oletin tiputteluksi. Kun menkkojen olisi pitänyt alkaa (normaalisti tullut kunnolla punaista vuotoa pari päivää), ei punaista näkynyt vieläkään, ja tulematta se jäikin. Tuhruttelu kesti niin pitkään kuin menkatkin normaalisti olisi kestäneet, yhteensä sitä oli varmaan kymmenisen päivää (normaalimenkat 5pv). Syön e-pillereitä, ja siksi en oikein usko että olisin raskaana, mutta silti mietityttää. En saanut ennen seuraavan pilleriliuskan aloittamista aikaiseksi käydä hankkimassa raskaustestiä, joten aloitin ne silti, koska en siis USKO olevani raskaana. Tilasin nyt kuitenkin netistä testin, ja aion sen tehdä, jos (hirmuiset) mielialanvaihtelut ja kipuilu alaselässä ja -vatsassa jatkuu, jahka se postitse saapuu...

Pelottaa, jos olisinkin raskaana, sillä pikkujouluaikaan on tullut otettua alkoholia, ja tietysti tuo pillereiden syöminenkin... Onko kenelläkään kokemuksia pillereistä huolimatta raskaaksi tulemisesta? Pillereistä huolimatta pitäisin lapsen, jos olisin raskaana.
Tiituli.... Vai kirjoitinkos tämän asiani jo eri nimisenä ?? ;)
Ei vais, mutta kun tää on kuin mun tarina viime viikosta. Syön kans pillereitä, enkä oikein usko että raskaana olisin mutta menkat kuitenkin jäi viimeksi väliin. Paperiin sitä tuhrua sain kahtena päivänä ja ph-suojaan asti tuli kerran vain ruskea ohut viiva. En mäkään testiä sitten tehny, aloitin sunnuntaina uuden liuskan, kun luin ohjeesta että "joskus voi jäädä väliin mutta jos seuraavatkaan ei tule niin tehdä testi...".
Tähän asti mulle ei ikinä näin ole käyny ja yli kymmenen vuotta oon käyttäny pillereitä.
 
Tiituli
Moikkatimoi..

Eipä tullut sitten tällä tytöllä mieleen lukaista sitä pillereiden ohjetta uudemman kerran! Niinhän siellä sanottiin. No, ehdin testatakin anyway, kun kotiin tulin, enkä siis ole raskaana, kuten arvelinkin. Mutta ei mullekaan koskaan ennen näin ole käynyt, ja pillereitä olen syönyt useamman vuoden..

Jos "oireet" (luuloraskauden ensioireet) ei tästä häviä, niin pitänee hakeutua lääkärin pakeille muista syistä kuin raskauden epäilyksestä... :)

Kiitos Ms Brown, kun vastasit :)
 
sinnu
Löysin tämän ketjun kun etsin tietoa ruskeasta vuodosta.
Syön pillereitä, suht säännöllisesti. Viime yhdynnästä on ainakin yli kuukausi.
Menkat tuli kunnolla ja oikeaan aikaan, nyt olen syönyt yli puolet uudesta levystä mutta ruskea, limainen vuoto jatkuu yhä. Se alkoi kun menkat loppui, luulin loppuvaiheen tiputteluksi, joka menee yleensä heti pois kun aloittaa pillerit. Nyt jatkuu edelleen, on aika runsasta ja tuli paniikki että jos olen raskaana. Muita raskausoireita ei tietääkseni ole..
 
_tintti_
Heips!
Onkos kenelläkään tietoa clomeista ja menkkojen alkamisesta? Mulla eka clomikierto takana(ehkä?), tikutin oviksen tasan 2vk sitten, eilen aamulla alkoi pieni ruskea tuhru, joka ei siis ole muuttunut vieläkään runsaammaksi vuodoksi. Tein raskaustestin aamulla, ja oli nega. Eikös 14vrk oviksesta pitäis alkaa kunnon menkat ja mahdollinen raskauskin jo näkyä testissa?
 
miiiina
syön pillereitä, menkat tuli ja oli normaalisti... viikko välissä ja alkoi tuhruvuoto (ruskeaa) se kuitenkin lisääntyi runsaaksi vähän niinkuin "puhtaaksi juoksevaksi vereksi" ja sitä kesti kolme päivää ja nyt oli siteessä sellainen hyytymä... voisiko kyseessä ola keskenmeno.. pillerit oli tarkoitus lopettaa juuri vuoden vaihteeseen aloittaa yrittäminen... koskaan aikaisemmin ei ole ollut tälläisiä tupla-menkkoja ollut... olotila on ollut outo... siis alaselän kipuja, pahoinvointia, päänsärkyä jne....
 
miiiina
syön pillereitä, menkat tuli ja oli normaalisti... viikko välissä ja alkoi tuhruvuoto (ruskeaa) se kuitenkin lisääntyi runsaaksi vähän niinkuin "puhtaaksi juoksevaksi vereksi" ja sitä kesti kolme päivää ja nyt oli siteessä sellainen hyytymä... voisiko kyseessä ola keskenmeno.. pillerit oli tarkoitus lopettaa juuri vuoden vaihteeseen aloittaa yrittäminen... koskaan aikaisemmin ei ole ollut tälläisiä tupla-menkkoja ollut... olotila on ollut outo... siis alaselän kipuja, pahoinvointia, päänsärkyä jne....
 
Ms Brown
Täällä minä taas!

Tiitulille lähinnä:
Tossa ylempänä kirjoiteltiin kun viimeksi jäi menkat väliin... Pilereitä siis syön ja tässä kierrossa sitten puolessa välissä tuli sellasta samanlaista ruskeaa tuhrua paperiin parina päivänä. Eilen piti oikeet menkat alkaa vaan ei näy, eli nyt jäi toisen kerran pois joten nyt on kai haettava ja tehtävä se testi ennenkuin taas seuraavaa liuskaa aloitan (sunnuntaina pitäis).
 

Yhteistyössä