Ruskea vuoto

  • Viestiketjun aloittaja .........
  • Ensimmäinen viesti
.........
Mikä voi olla syynä ruskehtavaan vuotoon emättimestä? Ei liity kuukautisiin, vuoto ilmenee niiden välillä. Ennen en ole moista huomannut, valkovuoto on aina ollut valkoista...hmmh.
 
Maria123
Etsiskelin tietoa ruskeasta vuodosta ja löysin tieni tälle palstalle. Aloitin viime keväänä e-pillerit ja lopetin niiden käytön pari kuukautta sitten. Kuukautiset olivat normaalisti, mutta nyt noin viikko niiden loppumisen jälkeen on jo kahtena päivänä tullut limaista, ruskeaa vuotoa. Minulla ei ole koskaan ennen ollut ylimääräistä vuotoa. Onneksi muillakin näyttää olleen samaa, ei varmaan ole mitään "vaarallista".
 
......................................
Kyseessä välivuoto. Voi olla ovulaatiosta, keltarauhasen vajaatoiminnasta, pco:sta, tulehduksesta(epäspesifinen emätintulehdus tai klamydia) tai sitten ei löydy syytä. E-pillereitten käyttäjillä esiintyy useinkin.
 
hellukka
Mulla oli kanssa kierron puolivälissä tuollaista ruskeaa vuotoa päivän verran melkein joka kerta silloin kun söin pillereitä. Loppui heti kun jätin pillerit (siitä on jo 15 vuotta), eikä ole sen jälkeen näkynyt.
 
vakavaa vai b?
oon toisella kuulla syömässä pillereitä ja nyt on parin päivän ajan tullut ruskeaa valkovuotoa. menkkojen pitäisi alkaa parin päivän päästä (eli silloin kun tämän kuun pillerit loppuu). Tässä pari päivää sitten kävi kumma juttu. otan pillerin tavallisesti noin 11 aikaa illalla ja unodin ottaa pillerin. otin sen aamulla n 8 maissa joten 12 tuntia ei ollut ehtinyt vielä kulua. päivällä alkoi kuitenkin tulla verta, ihan kuin kuukautisissa. Varsinkin silloi kun olin yhdynnässä poikaystäväni kanssa, silloin verta tui paljon. mutta sitä tuli vain vajaa päivä, sen jälkeen se loppui. olen 15v ja puoli, pitäisikö mennä lääkäriin? poikaystävälläni oli juuri hiivasieni, jonka hän kuitenkin hoiti kuntoon. minullakin on ollut, mutta siitä on o melkein vuosi aikaa, enkä hoitanut sitä, se vai meni ohi. mutta joka tapauksessa, kummallista, eikö?
 
Pikkuhousunsuoja
Myös minulla on ruskeaa välivuotoa. 5 vuotta minulla on ollut päivälleen, melkein tunnilleen (!) säännölliset kuukautiset (olen 32), mutta nyt yhtäkkiä tällaista! Myös hieman alavatsavihlontaa. Enkä ole 5 vuoteen käyttänyt hormonivalmisteitakaan - avioliitossa ehkäisynä kondomi.
 
sade81
mulla sama ongelma. Olen syönyt pillereitä eikä mitään vuotoja, nyt ollut ilman ehkäisyä 5kk ja tässä kierrossa alkoi vuoto. Tulee lähinnä vaan vessakäyntien yhteydessä pyyhkiessä, harvoin joskus vähän housuihinkin, on siis ruskeaa valkovuotoa. Papassa juuri kävin, kaikki kunnossa. Tuhru kestänyt mulla kohta jo 2vkoa ja odottelen nyt menkkoja alkaviksi. Jos jatkuu vielä ensi kierrossa niin täytyy kysyä lääkäriltä..raskaana tuskin voin olla kun tällaista vuotoa tulee (kovasti vauvaa kyllä haluttaisiin). Lisäksi välillä koskee alavatsaan..
 
sama juttu
ajattelin vielä lisätä itsenikin tähän listalle sillä minulla on täysin samat oireet joita ei ole koskaan ollut aikaisemmin. Ihana lukea että en ole ainoa, sillä olen ollut tässä melko hermona... Jätin pillerit pois kesäkuun lopussa jonka jälkeen muutamat menkat tulivat melko säännöllisesti ilman ongelmia tai välivuotoja. Nyt sitten viime menkkojen loppumisesta kun oli kulunut vajaa viikko, alkoi ruskea vuoto, jota on nyt kestänyt nyt viikon verran. Välillä myös alavatsaan sattuu ja tuntuu muutenkin ihmeelliseltä koko alavatsa. Onko kenelläkään tietoa mitä tämä voisi olla?
 
sade81
Sama juttu; ootko käynyt papassa milloin? tuohan voi viitata johonkin tulehdukseenkin..

kävin tänään lääkärissä ja sanoi että tuskin on mitään vakavaa, että naisen hormonit/kroppa on vaan välillä vähän monimutkainen. jos ei menkat tule ajallaan tai vuoto jatkuu niiden jälkeenkin niin sitten lisätutkitaan.

Eli älä murehdi, tiedän että on ärsyttävää mutta odota menkkoihin asti..
 
xminervax
sama täällä tuon pari päivää kestävän ruskean tuhrun kans. e-pillereitä oon syöny reilut 2 vuotta ja aattelinki nyt jättää ne veke kun tuntuu että syynä tuhruun vois olla limakalvojen kuivuminen.
 
jiodjgijgif
Oon 16-vuotias tyttö, neitsyt ja tällee.. menkat pitäis tulla kohtapuoliin ja näin.. räpläsin alapäätäni ja mulla on nyt reilun viikon verran ollut rusehtavaa vuotoa, ei kuitenkaan ainakaan kauheen pahan hajuista..? En uskalla mennä lääkäriin enkä puhua äitini kanssa.. mitä teen? voko se mennä ohi? mitä jos se pahenee ja tekee hirveesti tuhoa jo vaikka viikon päästä?
 
Jaahas
16-vuotiaalle tiedoksi, että olet vain venyttänyt reippaammin immenkalvoasi tai raapaissut limakalvoa. Ruskeaa vuotoa voi silloin tulla usean päivän ajan. Niin kauan kun vuoto ei haise pahalle tai sinulla ei ole kipuja, voit unohtaa vaivan. Jos vaiva jatkuu pitkää (pari viikkoa), pistäydy lääkärillä. Voit halutessasi valita naislääkärin ja kun ilmoitat hänelle, ettet ole harrastanut seksiä, hän osaa varautua toisenlaiseen tutkimukseen.
 
Justiinsa juu ei
Aina tuota klamydiaa ehdotetaan joka vaivaan. Mulla ilmeni samaa kaikkien pillerimerkkien kanssa ajan mittaan, ja koskaan ei klamydiaa löytynyt. Välivuotoja on nyt ilmennyt ajoittain myös ilman pillereitä ollessa vaikkakin vähemmän, ja lähinnä silloin kun kierto venyy neljää viikkoa pidemmäksi. Ja klamydia on testattu viimeksi kun nykyisen kanssa ruvettiin seurustelemaan, nega silloinkin.
 

Yhteistyössä