Ruskea vuoto

  • Viestiketjun aloittaja .........
  • Ensimmäinen viesti
todella peloissani
Toivottavasti joku näkee tämän ja osaa antaa edes jonkuu laista apua! Eli siis, ongelmana se että menkkojen välissä välillä tulee vuotoa, joskus se on ihan verta, joskus ruskeaa (Ilmenee oikeastaan pienenä tiputteluna, joskus huomaan vain pyyhkiessä) ei tapahdu siis joka kierron välissä, vaan voi olla kuukausiakin välissä kunnes taas ilmenee vuotoa. Nyt kumminkin sattui kummasti kun harrastin seksiä, ja yhtäkkiä kävin vuotamaan verta. Viime kerrasta oli kyllä hetki ja vekotinkin oli hieman suurempaa kokoa, voisiko olla syynä? Tämän jälkeen meni päivä kunnes huomasin että alushousuni ovat ihan tumman ruskean vuodon peitossa... APUA! gynelle onneksi aika ensi viikolla.. Osaako kukaan antaa kumminkin ennen sitä yhtään suuntaa onko tässä nyt oikeasti joku vakava kyseessä vai vaan välivuoto ja liian iso vekotin nyt sekoittanut mun pääni ja pelkään turhaa pahinta.
 
Riksu
Eksyinpä itsekin tälle palstalle, kun etsin tietoa ruskeasta vuodosta kuukautisten välillä. Tai edelliset kuukautiset olivat oikeastaan hyvinkin tyngät ja kaikin tavoin erikoiset. Normaalisti kuukautisvuotoni on runsasta ja kestää noin seitsemän päivää, tammikuun alussa vuotoa kesti kaksi päivää ja se oli hyvin niukkaa. No, kuvittelin että olen raskaana, kun yritämme lasta. Tein testin ja negaa näytti. Nyt eilen alkoi kuitenkin jälleen "kuukautiset", mutta tällä kertaa vuotoa on selkeästi vanhanveristä, eli ruskeaa. Mitään kipuja ei ole ollut missään vaiheessa. Erikoista, ikää on kuitenkin jo 28, eikä mitään vastaavaa ole ollut ennen.
 
Anna.fi-toimitus
Omgnyt
Nyt te 12 vuotiaat tytöt. Jos teillä on valkovuotoa ja näette rusehtavaa vuotoa pikkareissa, niin lukekaa mitä tänne on kirjoiteltu vastaukseksi älkääkä vittu kyselkö ku kaikilla tasan samat oireet ja 80% mahdollisuus että ne on menkat. Ni ettikää tietoa Googlesta, Wikipediasta tai lääkärisivustoista ennen kun kyselette, mutta älkää tänne heti tulko. Nää pennut ei vaan jaksa ettiä, vaan kaikki pitää tuoda nenän eteen.
 
12. W
Elikkäs... Mie oon 12. W, ja valkovuotoja ollut nyt noin, kaksi vuotta. Ja nyt eilen huomasin että alushousuissani, oli ruskeaa mömmöä.... Ja miun vatsa on ollut todella, todella kipeä, ja samoin pahoinvointia. Osaako joku auttaa?
o_O
 
kuumottaaaaa
Siis mä oon ite 14-vuotias tyttö ja mulla on tosi oudosti tullu tota ruskeaa vuotoa. Ekan kerran ku se tuli nii aattelin et se on iha normaalii et menkat on ruskeet alussa ja et varmaa muuttuu enskuussa. No sitte kävi nii et seuraavat kuukautiset tai mitä tuo vuoto nyt onkaan tuli vasta 5kk päästä ja oli edelleen ruskeaa. Tämä sama homma jatkui nyt tähän päivään asti eli taas 5kk päästä ruskeaa vuotoa. Karvoitusta on myös navan alueella asti ja joku sairaus näihin liittyi en nyt muista mika :D En oo tästä kenellekkää puhunu ja alkaa jo pikkuhiljaa ahdistaa että mitä tapahtuu. Ja siis olen neitsyt. Jos kenelläkään on mitään tietoa mistä voisi johtua nii kertokaa toki!!! (jos kukaan nyt näitä keskusteluja enää lukee)
 
ei hätää
Siis mä oon ite 14-vuotias tyttö ja mulla on tosi oudosti tullu tota ruskeaa vuotoa. Ekan kerran ku se tuli nii aattelin et se on iha normaalii et menkat on ruskeet alussa ja et varmaa muuttuu enskuussa. No sitte kävi nii et seuraavat kuukautiset tai mitä tuo vuoto nyt onkaan tuli vasta 5kk päästä ja oli edelleen ruskeaa. Tämä sama homma jatkui nyt tähän päivään asti eli taas 5kk päästä ruskeaa vuotoa. Karvoitusta on myös navan alueella asti ja joku sairaus näihin liittyi en nyt muista mika :D En oo tästä kenellekkää puhunu ja alkaa jo pikkuhiljaa ahdistaa että mitä tapahtuu. Ja siis olen neitsyt. Jos kenelläkään on mitään tietoa mistä voisi johtua nii kertokaa toki!!! (jos kukaan nyt näitä keskusteluja enää lukee)
Sun menkat ovat hyvin todennäköisesti vaan tosi epäsäännölliset mut jos alkaa epäilyttää nii kysy rohkeesti äidiltä tai koulunterkkarilta tms!
 
Viimeksi muokattu:
tietämätön
noniin nyt kaikki auttaaa!! Oon 12v ja räpläilen alapäätäni useasti käytän joskus pientä dildoa.. :unsure: miulla ei oo alkanu menkat mutta tänään alko tulla runsaasti ruskeaa mönjää.. :alien: taino pikemminkin vuotoa. valkovuotoa ollut runsaasti noin vuosi niin nyt kaikki auttaa..!!
 
Kysymys
Mulla on tullut valkovuotoa, mutta varsinaiset kuukautiset eivät ole alkaneet. Tänään huomasin että minulta tulee ruskeaa vuotoa. Tarkoittaako se, että menkat ovat alkamassa?
 
vierailija
Mäkin päätin nyt puuttuu keskusteluun..(ikävä kyllä en osaa kyllä auttaa koska oon itse ihan yhtä tietämätön) mutta asiaan.. olen siis 12v ja 20.3 täytän 13v tais nelos luokan alkupuolilla mulla alkaa valkovuoto ja sitä on siis ollut tähän päivään asti. Nyt tänään kun kävin vessassa niin huomasin alushousuissani ruskeaa vuotoa. Monella meijän luokalta on alkanu jo menkat ja kysyin yheltä kaverilta et oliks sil sama homma ja se vastas et suunnilleen. Mut sillä alko vuotaa vertaa heti ruskeen jälkeen.. mut mulla ei sitä verta oo tullu. Osaako joku fiksu vähän selventää.. en siis voi kysyy äidiltä ku on kuollu ja äiti puolen kanssa ei olla mitään hirveen läheisiä.. ja sit taas isä ei ymmärrä näistä asiosta.
 
Joku tyttö
Oon 16-vuotias tyttö, neitsyt ja tällee.. menkat pitäis tulla kohtapuoliin ja näin.. räpläsin alapäätäni ja mulla on nyt reilun viikon verran ollut rusehtavaa vuotoa, ei kuitenkaan ainakaan kauheen pahan hajuista..? En uskalla mennä lääkäriin enkä puhua äitini kanssa.. mitä teen? voko se mennä ohi? mitä jos se pahenee ja tekee hirveesti tuhoa jo vaikka viikon päästä?
(Tein samaa) Oon 13 menkat ei oo alkanu viä ja tulee ruskeaa vuotoa ja ihan ministi verta et onks se vaarallist
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Hei oon nyt vähän huolestunut, joten toivon saamani vastauksia. Oon 14v (kohta 15v) tyttö ja mun menkat ei oo viel alkanu. Oon myöskin neitsyt. Mulla on tullu valkovuotoa jo pidemmän aikaa ja se on aina ollut ihan normaalia. Nyt kuitenkin ehkä viikon ajan (en ole aivan varma ajasta) mulla on tullut rusehtavampaa valkovuotoa. Ihan sama määrä ja koostumus, mutta vaan vaaleanruskeaa. Mulla ei oo ollu mitään kipuja tai mitään ja nyt mua pelottaa et mulla on jokin sairaus
 
vierailij
Moi! Oon ite 13 v tyttö ja tänään kun pyyhin alapään niin huomaisin että siinä oli sellainen aika pieni ”klöntti” jotain ruskee mönjää. Valkovuotoa on tullut jo monta vuotta ja itsetyydytellessä oon myös huomannut että on tullut samanlaista limaa, muta vain valkoista kuin tuo ruskea. Menkat ei oo siis viellä alkanu. Seurailen nyt tilannetta tässä pari päivää tai viikon ja kattelen että alkokoiko menkat vai mistä on kyse :))
 
13 v
Moi! Huomasin tänää koulu vessas et mul on tullu ruskeeta vuota pikkareihin ja sit pyyhkiessäki vessapaperiin tuli samaa tavaraa. Mul alko menkat joku 5kk sitten ja ei oo ikinä tullut ruskeeta vaan aina punasta reilusti mut tätä tulee vaan vähän. Mikä syy?
 
Vierailija
olen 14v. en syö pillereitä enkä ole harrastanut seksiä. minulla on nyt ollut 3 viikkoa menkat!!! viimeinen viikko on ollu ruskeaa vuotoa. alkaa jo huolestuttaa mutta en uskalla kertoa äidille ja lääkäriin menokin kammottaa... AUTTAKAA!
Jos sinun kuukautiset ovat vasta alkaneet niin on normaalia että ne on todella epäsäännölliset ja usein ruskea vuoto on merkki joko menkkojen alkamisesta tai loppumisesta:)
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Auttakaa joku! Olen 17vuotias ja olen aloittanut e-pillerit noin 2 viikkoa sitten. Pillereiden alotuksen jälkeen kuukautiseni loppuivat kahdessa päivässä ja pientä ruskeaa kokkareista vuotoa on nyt sen jälkeen jatkunut koko tämän 2 viikon ajan. Mitään ihmeellisiä kipuja tai muuta en ole huomannut. Kahden viikon sisällä olen kyllä harrastanu kaksi kertaa seksiä, jonka jälkeen ruskea vuoto on muuttunut punaisemmaksi.
 
vierailija
Auttakaa mua oon 13 tullu ruskeeta vuotoa jo 3 päivää menkat ei oo alkanu ja joku täällä sano et ruskee vuoto johtuu todella pahasta tulehduksesta mä itken täälä ja pelottaa en oo kertomas äitil en uskalla ja oon nii herkkä mitä tää on auttakaa mua jos on menkat nii hyvä mut kaikki sanoo eriä en haluu lääkäriin ja ehkä oon vainoharhainen mut nii oon kyllä itekki räpläilly jonku verran auttakaa 😭😭
 
vierailija
Auttakaa mua oon 13 tullu ruskeeta vuotoa jo 3 päivää menkat ei oo alkanu ja joku täällä sano et ruskee vuoto johtuu todella pahasta tulehduksesta mä itken täälä ja pelottaa en oo kertomas äitil en uskalla ja oon nii herkkä mitä tää on auttakaa mua jos on menkat nii hyvä mut kaikki sanoo eriä en haluu lääkäriin ja ehkä oon vainoharhainen mut nii oon kyllä itekki räpläilly jonku verran auttakaa
Kuule kyllä ne on niitä alkavia kuukautisia. Nyt sitä ruskeaa vuotoa voi olla muutamia päiviä ja sitten joko loppuu tai muuttuu veriseksi vuodoksi. Seuraavat vuodot kun tulee 26- 28 vrk kuluttua ovat sitten kokonaan ns kuukautisvuotoa. Ei mitään hätää. Onko sinulla pikkuhoususuojia tai siteitä? Asiasta kannattaa jutella äidin kanssa koska hän on ollut joskus samassa tilanteessa kun sinä nyt ja osaa auttaa kysymyksissä. Ja hei on ihan normaalia kehitystä myös tutkia itseään sekä masturboida.
 

Yhteistyössä