Ruskea vuoto

  • Viestiketjun aloittaja .........
  • Ensimmäinen viesti
asdasdasdasd
Alkuperäinen kirjoittaja ioioioioi:
Jos harrastaa rajua seksiä (tai vaikka dildon kanssa), niin limakalvot voivat vaurioitua, jolloin tulee hieman verta. Sen haavan paraneminen voi myös aiheuttaa pientä tiputtelevaa vuotoa, joka tulee ulos ruskeana vuotona (= hitaasti valuva veri värjäytyy valkovuodon kanssa ruskeaksi).
Okei. TÄstä llöyty mulle syy. Kiitoksia paljon =)

 
nyt jo 26
Alkuperäinen kirjoittaja oikeasti apua kaipaava:
Oon ihan järkyttynyt oon 11v eikä menkat oo alkanu ja mu on just tollast vuotoo!
Mulla ainakin aikoinaan menkat alkoivat juuri noin. Siis ekat menkat olivat niukkaa ruskeaa vuotoa enkä edes tajunnut kuukautisten alkaneen kun ei tuo vereltä näyttänyt, seuraavassa kuussa tulikin sitten ihan oikeat menkat.
 
mini-lepa
itselläni on ensi kuussa 3v täyttävä tytär ja hänen syntymänsä jälkeen minulla on alkanut ruskea vuoto... 2 viikon päästä pitäisi menkat alkaa ja eilen oli taas päivä jolloin tuli ruskeaa vuotoa... joskus se myös haisee pahalle, omaan nenään asti vaikka sohvalla istuisinkin... tänään aamulla vuoto oli vaalean kellertävää, tosin voi johtua siitä että harrastimme poikaystäväni kanssa eilen seksiä ja yritämme lasta, joten seksin päätteeksi kävin vain pikaisesti alapääni huuhtaisemassa.. tulehdusta vai ei? aiemmin en ole huomiota siihen kiinnittänyt että missä vaiheessa kiertoa tulee mutta joka kuussa kuitenkin tulee... mutta pikkuhousunsuojaa on pakko käyttää koko aika koska en halua että alushousuni ovat koko aika märkänä joko reilun valkovuodon tai reilun ruskean vuodon takia... papassa kävin 2,5vuotta sitten ja sukupuolitesteissä vuosi sitten...
 
SoriWaa
Alkuperäinen kirjoittaja nyt jo 26:
Alkuperäinen kirjoittaja oikeasti apua kaipaava:
Oon ihan järkyttynyt oon 11v eikä menkat oo alkanu ja mu on just tollast vuotoo!
Mulla ainakin aikoinaan menkat alkoivat juuri noin. Siis ekat menkat olivat niukkaa ruskeaa vuotoa enkä edes tajunnut kuukautisten alkaneen kun ei tuo vereltä näyttänyt, seuraavassa kuussa tulikin sitten ihan oikeat menkat.
Kiitos olin vaa nii järkyttyny et saatoin kirjottaa vähän itsekkäästi ton tekstin, mut järkytyin vaa nii hirveesti...

 
tytsy vaan
minullakin on nyt ollut tuota ruskeaa vuotoa. mietin että voiko se johtua siitä, että jos on vanhaa kuukautisverta jäänyt tuonne jonnekkin emättimen "kuoppiin"? Kun joskus jos räplää itseään esim. suihkussa, niin sieltä saattaa jokunen verimöykky tulla. (siis jonkun ajan päästä kuukautisten loputtua.) minuakin hieman huolestuttaa että mitähän toi on. olen pillereitä syönyt reilun vuoden ja tämmöstä on alkanut ilmetä vasta vähän aikaa sitten. olen käynyt alle vuosi sitten papassa, eikä minulla ollut klamydiaa.
 
sarisa
Lukaisin osan tämän ketjun viesteistä, ja haluan kertoa oman kokemukseni rusehtavasta välivuotoilusta. Minullakin sitä tuli aina kuukautisten välillä, yleensä noin viikkoa ennen kuin kuukautisten piti alkaa. Kuukautiset siis tuli ihan normaalisti. Kaikki kokeet ja testit otettiin ja papa oli hyvä. Loppujen lopuksi ultrassa paljastui, että minulla on endometrioosi, eli kohdun limakalvon sirottumatauti.

Lisätietoja esim. täältä http://www.poliklinikka.fi/?page=0418422&id=7317476. Sitä ei voi hoitaa, sen kanssa täytyy oppia elämään. Itellä ei onneksi mitään sen suurempia kipuja (vielä) ole, ja vahvempiin e-pillereihin siirtyminen on saanut välivuotoilunkin melkein kokonaan loppumaan. Lapsettomuus hieman pelottaa (olen 26 vee, JO!), mutta näillä mennään.

Kannattaa patistaa lääkärit/gynet tekemään kunnon tutkimukset, niin vuodon aiheuttaja selviää. Tietenkin syitä voi olla monia enkä epäile että endometrioosi on monellakaan diagnoosi, mutta hyvä sekin sulkea pois.
 
hermona
olen 13v ja mullakin on sitä ruskeaa vuotoa- ei ole menkat- en ole harrastanut seksiä- enkä ole ottanut mitään pillereitä
voiko joku auttaa? pelkään että mulla on tulehdus mutta en kehtaa sanoo kennellekkää.
 
tyttö 14 vuotta
Mullakin tätä ruskeaa vuotoa.. Mulla hoidettiin hiiva kolmisen viikkoa sitten, sen jälkeen menkat tuli normaalisti. Nyt kuukautisten loppumisesta on pari viikkoa ja valkovuoto on muuttunut ruskeaksi.
Sukupuolitautitesteissäkin on käyty, kaikki näytti negatiivista.
Seuraavat kuukautiset tulee vasta 2 viikon päästä, säännölliset kun ovat, joten mistä voi olla kyse?
Vuoto on limaista ja erityisesti vessassakäynnin yhteydessä voi putoilla ihan isoina klimppeinäkin.
Ainiin ja lopetin pillerit jo vuosi sitten..
 
merikukkanen
Täällä on monenlaista omaa tarinaa, mutta ei sitten oikeen vastausta jääny mieleen.. Itselläni n. viikon tiputtanu aivan ruskeaa vuotoa,vähän limaisen oloista. aivan kauheen näköstä. Ne alkoivat tulemaan perjantaina,ja nyt ollaan jo keskiviikossa ja aivan kauheet mahakivut. Olen syönyt pillereitä reilu puolivuotta. Syön toista kertaa kaks liuskaa putkeen. Ekan kerran kun söin sillä tavalla,niin ei ollut mitään ongelmia nii päätin sitten uudestaan syödä 6 vko putkee. Kävin papassa pari kk sitte ja tulos oli luokka 2, onko tää vuoto sen kanssa nyt yhteydessä jotenkin?
 
merikukkanen
Alkuperäinen kirjoittaja merikukkanen:
Täällä on monenlaista omaa tarinaa, mutta ei sitten oikeen vastausta jääny mieleen.. Itselläni n. viikon tiputtanu aivan ruskeaa vuotoa,vähän limaisen oloista. aivan kauheen näköstä. Ne alkoivat tulemaan perjantaina,ja nyt ollaan jo keskiviikossa ja aivan kauheet mahakivut. Olen syönyt pillereitä reilu puolivuotta. Syön toista kertaa kaks liuskaa putkeen. Ekan kerran kun söin sillä tavalla,niin ei ollut mitään ongelmia nii päätin sitten uudestaan syödä 6 vko putkee. Kävin papassa pari kk sitte ja tulos oli luokka 2, onko tää vuoto sen kanssa nyt yhteydessä jotenkin?
lisäys: Tämä vuoto tulee siis kesken pillereitten! Ei pitäisi pariin viikkoon vielä alkaa menkat.
 
minimi
Alkuperäinen kirjoittaja merikukkanen:
Alkuperäinen kirjoittaja merikukkanen:
Täällä on monenlaista omaa tarinaa, mutta ei sitten oikeen vastausta jääny mieleen.. Itselläni n. viikon tiputtanu aivan ruskeaa vuotoa,vähän limaisen oloista. aivan kauheen näköstä. Ne alkoivat tulemaan perjantaina,ja nyt ollaan jo keskiviikossa ja aivan kauheet mahakivut. Olen syönyt pillereitä reilu puolivuotta. Syön toista kertaa kaks liuskaa putkeen. Ekan kerran kun söin sillä tavalla,niin ei ollut mitään ongelmia nii päätin sitten uudestaan syödä 6 vko putkee. Kävin papassa pari kk sitte ja tulos oli luokka 2, onko tää vuoto sen kanssa nyt yhteydessä jotenkin?
lisäys: Tämä vuoto tulee siis kesken pillereitten! Ei pitäisi pariin viikkoon vielä alkaa menkat.

Toi "tiputtelu" luultavasti johtuu siitä, kun syöt toista liuskaa putkeen eli viivästytät kuukautisten alkamista. Itsellä ainakin tuli vastaavaa pillereitten aikaan ja kun siirsin joskus "pikkutyttönä" menkkoja keltarauhashormonilla monta viikkoa.
 
Nainen 20v
Minulla ollut myös samanlaista ruskeaa vuotoa. Ensimmäisen kerran huomasin sen joskus viime viikolla töistä lähtiessä, kun vessassa kävin. Yövuoro oli takana ja pillereitä syöty viikon verran (ja otan siis pillerini tasan tarkkaan samaan aikaan joka päivä, koska jälkiehkäisypillereiden jälkeen kuukautiset on sietämättömät). Ajattelin ensin, että johtui varmaan edellisillan seksistä, joka vähän tuntui venyvän. Mutta nyt on jo viikon tullut vessakäynnin yhteydessä ruskeaa vuotoa ja vähän huolestuttaa. Tätä palstaa lukiessani päätin, että ensi viikolla tilaan ajan gynelle, jos ei siihen mennessä ole loppunut. Kuitenkin omalla kohdallani tätä vuotoa ei esiinny joka ikinen päivä ja koko ajan.

Tuli vielä mieleeni se, että toivon todella tämän olevan vain "myöhäistä kuukautisvuotoa", koska edelliset kuukautiseni olivat niukemmat kuin yleensä.
 
pleh<
Mulla, pian 17 v, tässä nyt jo muutaman päivän ilmennyt ruskeaa vuotoa. Välillä ilmenee verenvuotoa ja jotenkin haluaisin tulkita tän menkkoina, mutta aika oudolta tuntuu.. Pari kertaa tullut ihan vertakin. Mulla maailman epäsäännöllisimmät menkat ja oon odotellut kuukautisiani jo taas melkein 2kk jotta saisin pillerit aloittaa, nyt en tiedä uskaltaako vai ei.
 
diibadii
Mulla on ilmennyt sama vaiva tässä viikkoa ennen kun menkkojen pitäs alkaa. Oon syöny e-pillereitä nyt 2 v eikä oo aikasemmin ilmennyt tälllästa. Voiko kyseessä olla oikeasti tulehdus tai klamydia? Mistä se vois johtua? Pelästyttiin poikakaverini kanssa aika pahasti ku jos tää ois joku raskauteen liittyvä juttu, oon nimittäin unohtanu kolmen liuskan putkessa pillerin 2 krt. Ruskeaa vuotoa ollu vasta pari päivää, missä vaiheessa kannattais mennä lääkäriin?
 
Todella peloissaan
Mikä mulla on? oon 12.v ja mulla ei oo alkanu menkat ja mulla on sellaista omituista ruskeaa limaista vuotoa. eilen oli kauheet vatsa kivut ja en tiedä mikä mul on.. apua?
 
Tarkistus.
Eli jos tulee semmosta ruskeeta kamaa, jota löysin pikkareista(p.s 14w olen) niin se tarkottaa vaan et alkaa kuukautiset? Mä luulin aluks et mul on joku tulehdus, niinku toi yks tossa tekstissä(ei tarkotus loukata sanomalla toi yks).
 
Tyttö Nuorukainen
Moi! Mullakin tuli toissapäivästä alkaen ruskeeta vuotoo... Ja murrosikä on alkanu, meskuja oottelen... Mistä tässä voisi olla kyse? Pitääkö mennä lääkärille vai mitä tehä? Onko tää edes normaalia. Kamala stressi... Tuntuu, kun olisin se yks ja ainut jolle tapahtuu kaikki pahat ja nolot asiat.
 
ihan normaalia
^ Niukat kuukautiset tulevat ruskeana tuhruvuotona. Kannattaa merkata vuotopäivät ylös, niin voit jatkossa laskeskella kiertosi pituutta ja ennakoida tulevien kuukautisten alkamiset.
 
heidi
heippa ! mulla alko menkat tossa paripäivää sitten ja oon kolmetoista.
ensin tuli vähän sellasta punaruskeeta,mutta nytte viiminen päivä on tullu sellasta ruskeeta ja limasta.
elikkä eiks ne oookkaa menkat,vaikka kuitenki tuli sellasta punaista jossaivaihees.
mua vähän huolestuttaa,auttakaa=)=)?
 
lalalaa
moikka! mun kuukautiset on alkanu 07 marraskuussa, olen kohta 17v, en ole harrastanut seksiä. välillä tulee ruskeaa vuotoa, sellasta melko tummaa (?). ei haise, häiritsee vain kun sitä tulee niin paljon. ei kipuja. ja syytä en tiedä.... olen nyt lukenut tämän viestiketjun ja siis noh ei ainakaan voi olla sukupuolitauti! voisiko liittyä ovulaatioon, kuuukautiset pitäisi alkaa vasta vähän yli (n.) kahden viikon kuluttua. on tullut montamontamonta kertaa tälleen tätä ruskeeta, ja jatkuu yleensä siihen asti kunnes kuukautiset alkaa. mietin vain kun näin käy siis lähes toistuvasti, ei vain joskus. jos liittyy ovulaatioon, miksi jatkuu siihen asti kunnes kuukautiset alkavat? ja jos liittyy ovulaatioon, mun täytyy varmaan oppia elämään tän kanssa...?!
 

Yhteistyössä