Ruskea vuoto??

  • Viestiketjun aloittaja -ärripurri-
  • Ensimmäinen viesti
-ärripurri-
Hei!

Mulla on tullut ruskeaa vuotoa jo viikon, vuotoa tulee niin kuin kuukautisissa, mutta se on tumman ruskeaa! Olen aloittanut n. 1.5 kk sitten Cerazette-pillerien käytön. Onko nämä nyt kuukautiset vai mitä? Inhottaa kun niin oudon väristä,mitä se on, vanhaa vertako? Minulla on ollut 4 kk sitten kohtutulehdus. Voiko tämä olla merkki tulehduksesta?
 
vuodosta
Itselläni on myös ollut ruskeita vuotoja, joita ei ollut silloin, kun en ollut vielä synnyttänyt.

Ruskea vuoto on hiljalleen tihkuvaa verta (kuukautisvuotoa), joka valuu niin hitaasti, että emättimessä olevat bakteerit, valkovuoto yms. värjäävät veren ruskeaksi.

Omalla kohdallani ruskeaa vuotoa on alkanut tulla enemmän 35-ikävuoden jälkeen. Gyneni sanoi, että vuotohäiriöt ovat yleensä se ihan ensimmäinen alkava merkki vaihdevuosista, vaikkei varsinaiset vaihdevuodet vielä käynnistykään. Viime vuosina niitä ruskeita vuotoja on ollut nimenomaan ennen kuukautisia. Nyt onneksi niitä ei enää juurikaan ole, kun vaihdoin ehkäisyksi hormonikierukan.

Ehkä sinulla pillerit ovat vähentäneet vuotomäärän sen verran pieneksi, että vuoto tulee vain tiputtamalla ja siksi ruskeana. Jos erite ei haise pahalta etkä tunne oloasi kipeäksi, niin epäilen vahvasti, että kyse on vain kuukautisvuodosta. Pidä kuitenkin kirjaa kaikista vuodoista, joten kun käyt gynellä seuraavan kerran, niin voit näyttää faktatietoa siitä, millaisia vuotoja sinulla on.
 
piih ja paah
lääkärille vaan, kyllä ne siellä tietää. minulla meni noista cerazette pillereistä menkat sekaisin ja niitä tuli suunnilleen viikon välein.. käytin niitä kun imetin. siitä nyt on jo 1v2kk.. nyt syön femoden pillereitä, menkat tulee ajallaan ja olen tyytyväinen
 
Jaahas
Mä oon 13 vuotias ja mullanon tullut erittäin tummaa vuotoa nyt päivän. Mulla ei ole vielä alkanut kuukautisen mutta voiko tämä olla merkki alkamisesta? Vuotoa tulee vähän mutta tarpeeksi liikaa. Olen neitsyt ja en käytä mitään pillereitä :/ pelottaa koska en alus kertoa äidille :///
 

Yhteistyössä