Hae Anna.fi-sivustolta

rusketus

Viestiketju osiossa 'Kaukomatkat' , käynnistäjänä tiia, 03.12.2004.

1. tiia Vierailija

miten saan tasaisen rusketuksen?minulla on ongelmana sellainen että rusketun nopeasti mutta minulle tulee noin viikon päästä sellaisia pieniä vesikelloja..sellaisia ihan pieniä..ja sitten iho alkaa lähtemään ja todella epätasaisesti...mikä avuksi..

2. sama vika Vierailija

Käytä ihmeessä voiteita! Älä aurinkoöljyä!

3. hoitsu Vierailija

Sinullahan taitaa olla aurinkoihottuma. Kortisonivoide hoidoksi.

4. viivi Vierailija

moikka, aiemmin kärsin itsekkin vastaavasta, mutta sitten aloin syödä porkkanakapseleita pari kuukautta ennen matkaa niin vastaavaa ei tapahtunut, ostin ne ihan tavallisesta marketista.

5. tiia Vierailija

miksei saa käyttää öljyjä?mitä eroa on rasvalla ja öljyllä?musta tuntuu että öljyt ruskettavat paremmin..

6. Kosmetologi Vierailija

Öljy kiehuu iholla ja polttaaa sen pintaa samalla ruskettaen, mutta sen takia pinta myös kuivuu ja iho lähtee usein paikoittain hilseilemään. Rasva kosteuttaa ja rusketus pääsee alimpiin pigmenttikerroksiin helpommin joten rusketus on kestävämpi. Öljyt on paksunahkaisten tummien ihmisten aineita, vaikka olisi suojakerroin. Tiedän muutamia niksejä miten rusketusta voi syventää, mutta en voi niitä tässä kertoa, sillä ammattietiikkani ei salli sitä. (ovat poppakonsteja, joskin hyviä)
    Siirry siis voiteisiin. Suojakertoimia n niissäkin 1-50, joten kaikille löytyy omansa. Jos aijot kaukomatkalle, ota aurinkoa hitaasti ja järkevästi, sillä mitä hitaammin hankittu väri, sitä kestävämpi se on. Jokainen palanut ihokerros kuoriutuu pois vieden osittain värin mukana.

7. reissuiita Vierailija

Öljyä peliin vaan, turha se on mitään suojakertoimia laittaa auringonrusketusta estämään. Öljy ruskettaa nopeasti.

Ne pienet ""vesikellot"" on ns. hikinäppylöitä, joita on mukava kynnen kanssa työntää auki, eli ei mitään vaarallista. Nahka tietty lähtee ja rusketuksesta tulee kirjava, mutta lisää aurinkoa, niin kyllä se siitä.

Itse en koskaan ole käyttänyt kuin suojakerrointa 5 ja sitäkin ainoastaan päiväntasaajalla suojaamaan korvalehtiä, nenää ja varpaita.

8. Lilli Vierailija

Näin puhuu fiksu ihminen jolla ei ilmeiseti ole melanooma ongelmana...vielä. edesvastuutonta!! Pakko olla Provo ei voi olla noin tyhmä ihminen.

9. Höh Vierailija

älä unohda jalkapohjia ne on tärkeimmät varpaiden lisäksi...pääsi on varmaan jo palanut....ainakin sisältä.

10. Hoitsu Vierailija

Ne vesikellot on palorakkuloita jos et tiennyt. Hikinäppylät ei ole vesikelloja!! huh huh Kuinka voit antaa tuollaisia neuvoja tuntematta kysyjän ihon vaaleutta.
    Todella idiootti.

11. reissuiita Vierailija

Fiksu tai en, siihen en tässä sen enempää ota kantaa.

Itse olen tumma, enkä koskaan ole palanut auringossa, enkä myöskään turhaa hysteriaa hyväksy. Käytän edelleen öljyä itseni ruskettamiseen ja se on varmasti ja vain minun asiani. Käyttäkää te SK 90:stä minun puolestani ja tulkaa valkoisina valaina takasin lomalta, aivan sama.

Melanomaa en ole koskaan pelännyt, ihoni sietää hyvin aurinkoa. Mutta mistäs sitä koskaan tietää...

12. Ihot.hoitaja Vierailija

Tarinasi on ihann kun potilaalta jolla sairaus on todettu.
    Kuinka monta kertaa olen kuullut nuo sanat : en olisi ikinä usknut...enhän minä pala.....
    Niinpä. Vahinko ei tule kello kaulassa.

13. jenni Vierailija

tietääkö kukaan mitä ne öljyt on joiden pitäis ruskettaa paremmin?

14. kookosöljy Vierailija

Kookosöljy on ainakin sellaista, että ruskettuu äkkiä. Mutta myös palaa. Eli silllä saa pikarusketuksen, öljyä pintaan ja puoleksi tunniksi rannalle. Mutta on oltava tosi tarkkana, sillä palaminen tapahtuu myös hetkessä.

En ole kokeillut, mutta kuullut. Itse en kyllä edes kokeile :)

15. jenni Vierailija

okei, kiitos. pitää kokeilla joku päivä jos tänne pohjoiseenki tulis helteet.

16. valkoinen valas Vierailija

ja turha tulla kertomaan että täällä ei saa mainostaa. Itse palan helposti, jopa syyskuussa aurinkoisena päivänä Suomessa, mutta Riemanin avulla pääsen viettämään päivän Yyterissä heinäkuussa ilman että illalla iho on palanut ja punainen kuin keitetyllä ravulla.
    Aikaisemmassa Riemanissa oli vain uvb-suojakerroin, eli esti palamisen, ei vanhentavien/syöpää aiheuttavien säteiden pääsyä iholle. Sittemmin ainetta on parannettu, nyt siinä on uva ja uvb -suojakertoimet. Riittää että sitä levittää aamulla kunnolla - SIIS TODELLA RUNSAALLA KÄDELLÄ - iholle.
    Tällä hetkellä iltapäivällä voin istua auringossa puoli tuntia, kun nassussa on SK30 ja käsivarsilla SK25, ei Riemania, vaan muita tuotteita, molemmissa on myös fysikaalinen suoja (ne on niitä aineita, joista jää ensiksi vaalea kerros iholle ennen kuin kunnolla imeytyy).

17. Brayam Vierailija

This is such a cute idea. Wish I had seen it a bit earlier. It would of been preefct for my daycare wee ones. Next year, hopefully I can remember.I follow you from before but stopping by from New Friend Friday.Take care and God Bless!!!

18. egfhrlfdmmt Vierailija

SxQHN6 <a href="http://usoqqlxivcww.com/">usoqqlxivcww</a>

19. eycirpsxqqz Vierailija

ORWYNA <a href="http://rxlwdatxdsnu.com/">rxlwdatxdsnu</a>

20. vierailija Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome