Rutinaa hammashoidon laskutuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Lasku kuulemma annetaan asiakkaalle käteen joka käynnin jälkeen.

Paitsi että mulle ei ole annettu.

Yksi käynti oli marraskuussa, siitä tuli kotiin perintäfirman kirje muistutuskuluineen. Sen maksoin mukisematta koska en ollut ihan 100% varma muistanko oikein. Ajattelin kuitenkin, etten ole ensimmäistä laskuakaan koskaan saanut.

Sen jälkeen on ollut kaksi käyntikertaa. Laskua en saanut kummallakaan kerralla, eikä kotiinkaan ole tullut laskua.

Kun aloin selvittelemään asiaa, mulle sanottiin että laskun saa aina käteen. Voin kuulemma käydä pyytämässä sitä hammashoitajaltani - joka on virkavapaalla parin kk:n ajan. Voin myös soittaa laskutukseen - josta ei vastaa kukaan, tai äksy keskusneiti joka toteaa että "Leena Nieminen (nimi muutettu) ei nyt vastaa, kokeile uudelleen", vaikka olen soittanut kymmenisen kertaa enkä edes tiennyt tavoittelevani Niemisen Leenaa. Hammashoidon neuvontanumerosta en laskua saa.

Kun mulle pian taas tulee perintätoimiston lasku, niin en todellakaan aio maksaa mitään viivästys- tai muistutuskuluja. Ei voi olla mun asiani metsästää laskuja pitkin poikin kaupunkia |O

SIis pitäköö se itse käydä lasku pyytämässä tiskiltä kun lähtee?

Jos sulle ei ole kukaan antanut laskua käteen niin eihän se sun kuulu silloin maksaa perintämaksuja.

Mulle tuli keran ultrasta kanssa samalla tavalla, ei ollut tullut laskua kotiin ,onneksi sain kiinni laskutuspuolen ja asia hoitui niin että maksoin vain alkuperäisen laskun.

Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:

Jos sulle ei ole kukaan antanut laskua käteen niin eihän se sun kuulu silloin maksaa perintämaksuja.

Mulle tuli keran ultrasta kanssa samalla tavalla, ei ollut tullut laskua kotiin ,onneksi sain kiinni laskutuspuolen ja asia hoitui niin että maksoin vain alkuperäisen laskun.

Ei oo mitään tiskiä olemassakaan, vaan se, joka hammashoidon suorittaa, tulostaa laskun ja antaa potilaalle.

niin ja oletko soittanut perintätoimistoon? sieltäkin voivat joskus auttaa tuollaisen asian kanssa.

En mä siitä ekasta laskusta soittanut, koska en luottanut muistiini 100% varmasti. Maksoin sen jo tammikuussa.
Seuraavista taatusti soitan :kieh:

Mä ainankin joudun ite hakee laskun tiskiltä. Hammalääkäri/hoitaja toimenpidehuoneessa hoidon jälkeen on kysynyt, että miten maksetaan; käteisellä, kortilla vai laskulla. Sitten itse on pitänyt mennä tiskille se joko maksamaan tai noutamaan lasku.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Ei oo mitään tiskiä olemassakaan, vaan se, joka hammashoidon suorittaa, tulostaa laskun ja antaa potilaalle.

No sittenhän se on hammashoidon ongelma jos eivät ole sinulle laskua antaneet.
Toivottavasti saisit jonkun kiinni jostain

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Mä ainankin joudun ite hakee laskun tiskiltä. Hammalääkäri/hoitaja toimenpidehuoneessa hoidon jälkeen on kysynyt, että miten maksetaan; käteisellä, kortilla vai laskulla. Sitten itse on pitänyt mennä tiskille se joko maksamaan tai noutamaan lasku.

Täällä ei edes ole mitään tiskiä, eikä mahdollisuutta käteis/korttimaksuun. Kaikille lasku, kunnallinen puoli siis kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Aika toimiva käytäntö :o

On se varmaan tosi toimiva silloin kun hammaslääkäri/-hoitaja printtaa sen laskun ja antaa potilaalle. Mutta juuri nyt se ei kovin toimivalta tunnu |O
Minä sain kans kerran postia perintötoimistolta, kun olin käynyt/viety töistä tarkastukseen terveysasemalle oltuani sähköpalotiloissa ja haistellut jotain myrkkyjä. En edes juuri muista koko reissua, olin sen verran sekaisin. Ja parin kuukauden päästä lähestytään viimeisellä varoituksella, vaikken koskaan ollut saanut laskua :o Onneksi se meni sitten kyllä sillä, että toimitin työpaikalle sen laskun toimistolle.

Alkuperäinen kirjoittaja mielikuva:
Eikös kaupungilta tule kuitenkin kaksi huomautuslaskua ennen perintätoimiston laskua?

Ei tule, vaan laskun perintä siirtyy samantien perintätoimistolle kun on terveydenhuollon laskuista kyse. Uusi systeemi kuulemma.

tää toimii niin perkeleen hyvin tää turun hammashuolto ettei tosikaan. mie kävin viime syksynä... eikun hitto vie, se olikin jo vuoden 2008 syksyllä, hammaslääkärissä, en saanu laskua käteen jotenka aattelin että se tulee sitte postissa (kai). no ei tullu ja sitten unohin koko jutun. kuukausi jos toinenki meni eikä tullu ees muistutusta kunnes sitten pläjähti kesällä ulosottofirmalta kirje jossa perittiin sitä hammashuoltolaskua :o mie yritin soittaa hammashuoltoon => ei vastausta (siis sieltä minne sieki åbo soitit), sitten soitin ulosottoon ja kysyin että hetkonen... kun ei ole nyt tullu ees sitä alkuperästä laskua eikä edes muistutustakaan että onko tämä nyt pakko maksaa? ja akka sano että no voinhan minä ootella jos haluan mutta jos en halua että menee eteenpäin tämä asia niin ois parempi maksaa. no miehän maksoin sen.

sitten tulee kahen viikon päästä turun hammashuollolta muistutuslasku siittä laskusta jota en koskaan saanu ja pahoittelut että heillä on ollu ongelmia sen laskutusohjelman kanssa ja asiakkaille ei oo lähteneet muistutukset ajallaan mutta ulosottoon ne laskut on kyllä menneet :o (tästä oli sillon ihan turun paikallislehissä juttuakin) ja laskussa oli vielä tiedoksianto että mikäli olette maksaneet ulosottoon virheellisesti menneen laskun niin ottakaa yhteyttä numeroon: xxxx ja sopikaa kulujen palautuksesta. päivämäärä tuossa laskussa oli joku 13.7. ja samalla siinä luki alhaalla että hammashuolto on lomalla 31.7.2009 saakka :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

ai hitto, minulla on vankka luottamus yleensäkin turun kaupungin terveyshuoltoon, oli kyseessä mikä asia tahansa :D

Tarkista sieltä ajanvarauksesta, että osoitetietosi ovat siellä oikein. Meillä jäi yksi terveydenhoidon jutun peruutus viime tipassa saamatta, kun tytön kohdalla siellä kummitteli yhä vuosikausia sitten lopetettu lankaliittymänumero.

Alkuperäinen kirjoittaja mielikuva:
Eikös kaupungilta tule kuitenkin kaksi huomautuslaskua ennen perintätoimiston laskua?

Ei tule, vaan laskun perintä siirtyy samantien perintätoimistolle kun on terveydenhuollon laskuista kyse. Uusi systeemi kuulemma.

näin on. ovat myyneet laskunsa perintäfirmalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarkista sieltä ajanvarauksesta, että osoitetietosi ovat siellä oikein. Meillä jäi yksi terveydenhoidon jutun peruutus viime tipassa saamatta, kun tytön kohdalla siellä kummitteli yhä vuosikausia sitten lopetettu lankaliittymänumero.

Ovat oikein, ne tiedot on tarkistettu viimeeksi tänään.

No miksi ihmeessä et pyytänyt laskua, jos tiesit, että se kuuluisi antaa sinulle:o

Minun edellisestä käynnistäni kunnallisella (Turun Kirkkotiellä) on jo monta vuotta, mutta muistaakseni silloin laskut tulivat kotiin ihan ajallaan. Myöhästymismaksun sain ainoastaan sellaisesta käynnistä, josta hammaslääkäri lupasi, ettei sitä laskuteta ollenkaan, kun kurkkasi vaan nopeasti suuhun ja sanoi ettei osaa tehdä minun purennalleni mitään. Siitä sitten joku tarkastaja oli ilmeisesti kolmen kuukauden päästä huomannut, että on maksamatta, vaikka en ollut edes laskua saanut. En kuitenkaan jaksanut ruveta pullikoimaan niistä parista eurosta...

Alkuperäinen kirjoittaja turkulainen:
No miksi ihmeessä et pyytänyt laskua, jos tiesit, että se kuuluisi antaa sinulle:o
Olen taitava, mutta ennustaa en osaa...
Kirjoitinhan, että kun aloin selvittelemään asiaa niin mulle sanottiin että laskun saa aina käteen.

Yhteistyössä