ruuanlaitto taiturit!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei raakaa kanaa!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei raakaa kanaa!!!!

Vieras
Huomenta vaan kaikille tasapuolisesti! Nyt kaipaisin hieman neuvoja tän pvän ruokamme suhteen...eli, tarkotus olisi laittaa kanaa uunissa. Mulla on 8 kpl kanan rintafilettä ja 2 kpl rintaleikettä. Olettaisin että nämä voi laittaa samaan aikaan uuniin, mutta mikä on lämpötila ja kauanko pidän? Eikö leike ole kauemmin uunissa kun file? Ja toinen asia, joudun laittaa nämä kahteen vuokaan kun yhteen ei mahdu ja kahdelle tasolle siis, mulla on kiertoilmauuni jota en koskaan ole käyttänyt, käytän vaan normaali ylä-ala lämmitystä. mikä on aste näille kanoille jos laitankin kiertoilman päälle ja kauanko siinä tapauksessa pidän niitä siellä? Kiitokset avusta jo etukäteen.

Jos haluat, että kaikki kypsyy samaan tahtiin, fileroi luut irti niistä kahdesta leikkeestä. Ei ole vaikeaa. Upotatko sen kanan johonkin kermaan vai pistätkö fileet sellaisenaan uuniin? Jos ihan sellaisenaan laitat ja vielä kiertoilmalla, niin joku 180 astetta ja aikaa... No sitä on vaikea arvioida, mutta vahdi jo 20 minuutin päästä, miltä näyttää. Se kanafile vetää aivan ruppanaksi, jos päästää sen kuivaksi. Sitten tuntuu, ettei ole mitään tarjottavaa, kun puolet ruuasta on haihtunut nesteenä taivaan tuuliin. (Unohdin kerran vähän fileet uuniin...) Jos pistät kerman kanssa hautumaan, sitten aikaa saa olla hieman enemmän.

Vuoraa syvä uunipelti paperillaja laita siihen. Mahtunee kaikki kerralla (?) ja kypsyy tasaisesti. Mä laitan 200 asteeseen ja ½ tunnin päästä lienevät kypsiä. Ota 1 ja halkaise paksuimmasta kohdasta. Jos valkoinen liha niin kypsä.

Yhteistyössä