Hae Anna.fi-sivustolta

Ruuturouva-second hand

Viestiketju osiossa 'Muotifriikit' , käynnistäjänä dydyy, 02.08.2006.

1. dydyy Vierailija

Kuka vois hieman valaista millaista tavaraa Ruuturouvassa Fredalla on myynnissä?
    Esim. laukut? Mitä merkkejä löytyy vai onko laidasta laitaan ja hinnat suunnilleen?
    Kävin Ruuturouvan vieressä yhdessä pienemmässä second hand liikeessä ja siellä oli myynnissä aito Vuittonin laukku joka oli aivan rikki ja myyjäkin sanoi että suutarin pitäisi se korjata, silti siitä kehdattiin pyytää 350eur. huh.

Entäs Ruuturouvan aukioloajat, netistä en löydä?

2. Tartan Vierailija

Muutaman kerran käynyt ja aina bongaamani laukut ovat olleet feikkejä. Vaatteiden ja asusteiden hankintaa suosittelen mutta laukut ovat järjestään kalliita kopioita (sekä huonokuntoisia).

3. Mena Miss WantToKnowItAll

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen käynyt siellä muutaman kerran, ja kerrankin sinne soitti joku ja kysyi varmasti, että otatteko feikkejä vastaan, niin hyvin tiukasti tämä myyjä siellä sanoi että emme ota, kuin vain aitoja. Että ainakin vilpitön mieli on kyseessä, kun on ottanut kaikki tavarat myyntiin. Ja kyllähän ne muualla maksaakin paljon! Mietit että se laukku saattoi maksaa kaupasta sen tonnin, niin muutama satanen on pilkkahinta - vaikkakin kappale on mennyt jo kyseisenä eränä vanhaksi. Eli ei ole enää esim. tämän kevään uusia malleja.

Laukkut siellä saisivat olla houkuttelevimmin esillä, ja myös vaatteet.. tuli mieleen ihan kirppis, ja sen hajut, kun käveli muutaman askeleen sisällä. Mutta asiantuntemus on hyvää (jos ei ota muutamia feikkejä siellä huomioon). Sain kuulla koko käyttöhistorian mulberryn lompakosta, jota katsoin.
    (ja miksi ette sano siellä, että luulen tämän ja tämän olevan feikki? Vähän yhteistyötä, niin ei tule joillekin huono onni, jos sattuu ostamaan tuotteen aitona. Ja ei väärässä oleminen ole rangaistus!)

4. Tintti82 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Fredan viiskulman päässä on joku pikku putiikki jonka ikkunassa huomasin Vuittonin lompakoita. Ihan ensimmäisenä kävi mielessä että oiskohan nekin kopioita... voipi olla että olen väärässä. Joku varmaan tietää paremmin.

5. Tartan Vierailija

Viimeksi siellä asioidessani kysyin myyjältä ovatko tuo, tuo ja tuo laukku aitoja niin vastasi suoraan etteivät valitettavasti ole. Ja jatkoi että tällä hetkellä vain yksi aito oli myynnissä ja se oli vanha Chanelin vaalean beige tikattu laukku (löytyi hyllyltä hänen selän takaa kassalta). Näin sillä kertaa...

6. mölli Vierailija

Joo kannattaa kysyä myyjältä mitkä on aitoja. Saat kyllä aidon jos se aitona myydään.

7. Sabrina Vierailija

Minulla on aikamoinen läjä merkkikamaa (lähes pelkkiä aitoja luksusmerkkejä) joita en enää siedä silmissäni, exmieheni osti ne minulle lahjaksi kolmen vuoden aikana ulkomailta ja nyt pitäisi päästä eroon ja aloittaa uusi elämä uudella tyylillä koska minulla on uusi työpaikka ja asunto jne, mutten raaskisi heittää niitä kehitysmaalaatikkoon. Joten kannattaako minun viedä ne myyntiin esimerkiksi Ruuturouvaan? Kirpparille menen ensi kuussa jos minulla on aikaa. Löytyy mm. Mulberryä, Chanelia, Calvin Kleiniä, Joopia, Armania, Moschinoa, Burberryä........

8. Kimora Vierailija

Laukkufriikkinä en luovu yhdestäkään laukusta. Minultakin löytyy exältä saatuja laukkuja mutten funtsi sellaisia kun en muistele miestäkään. Pidän tavaran hyvillä mielin ja vaikka en nyt jotain niistä käytäkään niin ainakin pidän hyvässä tallessa. Mutta ihan kaikkia merkkejä en hamua, listaltasi säilyttäisin Chanelit muut eivät ainakaan minua kiinnosta.

9. Tiina Vierailija

Uskoisin että parhaan hinnan niistä saisit nettimyynnillä, erit. jos sulla on dokumenttia niiden aitoudesta.

10. Jepjep Vierailija

Myy ihmeessä vaikka täällä keskustelussa, täällähän näitä muotifriikkejä riittää! Ota tuotteista digikuvat, lataa ne Photobucketiin ja aloita oma ketju. Laita yhteystiedoksi joku ilmaissähköpostiosoite.

Saattaisin itsekin olla kiinnostunut ostamaan!

Pitäisi saada tänne muotifriikkien oma kirppis...

11. Kirsikka Vierailija

Täällä Sabrina myös kiinnostunut:)) #sormet jo syyhyää# :))

12. annlis Vierailija

Sanokaa, millainen on suunnilleen Ruuturouvan hintataso? Voiko esim. feikkilaukkuja saada halvemmalla kuin aitoja?

13. § Vierailija

Eikö feikkien myyminen ole laitonta, oli ne sitten käytettyjä tai uusia? Ja myyjä tietää, että ovat feikkejä. Eihän piraatti-cd-levyjäkään saa myydä tai laittomasti kopioituja leffoja.

14. Sakot kehiin Vierailija

Feikkejä ei saa lain mukaan myydä ja monessa maassa ostamisesta voidaan myös sakottaa. Tuntuvimmat sakot on Italiassa ja Ranskassa.

15. betra Vierailija

Kysy takaavatko he sen että tuote on aito.
    Takaavatko he sen että kun viet laukun viralliseen ketjuun niin sen kaupan mukaan laukku on aito.

Ja antavatko he sinulle rahat takaisin jos kauppa sanoo että ei ole aito?

16. Piipi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ruuturouvassa myydään kyllä feikkejäkin, mutta ilmoittavat sen ostajalle. Aidot myydään aitoina ja hintakin on sen mukainen. Secondhand kaupoissa harvemmin palauttaminen onnistuu, itse en ole koskaan saanut edes kuittia ostoksistani. Olen ostanut YSL:n kettuturkin, Balmainin ja Hermesin huivit, kengät jne. ja kaikkeen olen ollut erittäin tyytyväinen.

17. Vieras Vierailija

Valikoima näyttää hyvältä, mutta liikkeessä palvellaan vain minkkiturkkinaisia. Näemmä.
    Pahoitin mieleni hyvin töykeästä palvelusta. Olen fiksun ja siistin oloinen nuori potentiaalinen asiakas, mutta ei.... myyjää kiinnosti vain nuolla eiralaisnaisen ahteria.
    Harmi, odotin vierailulta paljon.
    En mene toiste.

18. ND30 Vierailija

Itse olen saanut Ruuturouvassa hyvää palvelua, vaikka aika kaukana eiralaisrouvasta olenkin. Valikoima on hyvä, hintataso sen mukainen. Mikään kirpputorihan Ruuturouva ei ole.

19. Aiheen vierestä Vierailija

ohjelmaa televistiosta tai netin kautta?

Siinä on kaiketi kyse jostain New Yorkin "Ruuturouva-second hand -liikkeen" tyyppisestä liikkeestä, joka myy high fashionia.

20. vierailijaLaura V. Vierailija

Ruuturouva on mielestäni Helsingin parhaita vintage-liikkeitä. Hintahaitari on laaja, kympilläkin voi saada nätin vanhan korun, sitten on myös esim. kalliita Hermes-huiveja. Omistaja on huippu, palvelu ystävällistä, saa katsella rauhassa, omistaja tuntee tuotteensa ja osaa kertoa niistä, kun kysyy. Toinen loistava paikka on myös Fredalla, Frankly My Dear. Superystävällinen, helposti lähestyttävä omistaja. Myös siellä laaja hintahaitari. Ja todellista luksustakin löytyy. Mielestäni kaksi Helsingin parasta vintageliikettä: Ruuturouva ja Frankly My Dear. Laittakaahan vinkkejä muistakin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri