Rv 12+2 tuli verinen huladus jonka mukana hyytymiä.. kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suru"

Vieras
Lääkäri ultrasi, totesi vauvan olevan vielä elossa ja kohdun suu oli kiinni.
Sanoi istukan olevan etinen erittäin pahasti ja se vuotaa. Neljä päivää aikaisemmin olin saanut täysin eri diagnoosin paremmilla laitteilla, istukka oli vastakkaisella puolella kohdunsuusta.

Nyt makaan vaan ja toivon, että pieni pysyisi sisällä.. pyyhkiessä tullut välillä ruskeaa. :(

Onko kokemuksia ja onko tässä vielä toivoa?

Minulla oli samanlainen tapaus nuorimman (neljännen) lapsen kohdalla.Viikot oli 12+0 kun vuosi runsaasti vähän aikaa.Olin 2 yötä sairaalassa tarkkailussa, mutta loppuraskaus meni ihan normaalisti ja vauva syntyi aikanaan täysi-aikaisena.
Istukkaa epäilivät minullakin syyksi,se sitten siirtyi toiseen paikkaan eikä enää vuotanut.

Mulla tuli verihulahdus rv 10+ risat, niin paljon että farkutkin kastui. Mukana oli hyytymiä ja samalla alkoi menkkamaiset kivut. Vauva kuitenkin kunnossa.Verinen tuhruvuoto, välillä ruskeaa välillä punaista jatkui rv 16+ asti. Minulla oli suuri hematooma, osaksi istukan alla. Eivät tienneet vuotaako istukasta. Rakenneultrassa ei enää hematoomaa näkynyt, istukka oli osaksi kohdunsuun päällä. Nyt rv 28 istukka noussut takaseinälle. Enää ei ole ollut veristä vuotoakaan.

Toivottavasti sinullakaan ei ole kyse mistään pahemmasta!

[QUOTE="mitoralla";26142164]Minulla oli samanlainen tapaus nuorimman (neljännen) lapsen kohdalla.Viikot oli 12+0 kun vuosi runsaasti vähän aikaa.Olin 2 yötä sairaalassa tarkkailussa, mutta loppuraskaus meni ihan normaalisti ja vauva syntyi aikanaan täysi-aikaisena.
Istukkaa epäilivät minullakin syyksi,se sitten siirtyi toiseen paikkaan eikä enää vuotanut.[/QUOTE]

Tässä on niin hassua, että istukka on ntultrassa katsottu sijaitsevan täysin eri paikassa. Tämä lääkäri totesi äitiyspolin tunaroineen ja määräsi totaali lepoon.
Täytyy toivoa, että tämäkin raskaus kestäisi vuodoista huolimatta kuten sinulla. Olisi kolmas lapsonen.
Tiedän, että km riski on mutta sitä toivoo aina kuitenkin. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Lättähattu;26142187:
Mulla tuli verihulahdus rv 10+ risat, niin paljon että farkutkin kastui. Mukana oli hyytymiä ja samalla alkoi menkkamaiset kivut. Vauva kuitenkin kunnossa.Verinen tuhruvuoto, välillä ruskeaa välillä punaista jatkui rv 16+ asti. Minulla oli suuri hematooma, osaksi istukan alla. Eivät tienneet vuotaako istukasta. Rakenneultrassa ei enää hematoomaa näkynyt, istukka oli osaksi kohdunsuun päällä. Nyt rv 28 istukka noussut takaseinälle. Enää ei ole ollut veristä vuotoakaan.

Toivottavasti sinullakaan ei ole kyse mistään pahemmasta!

Hienoa, että asiat kääntyivät hyvin. Onnea loppu raskauteen!

On vielä toivoa, ja varsinkin jos olet käynyt ultrassa ja siellä kaikki oli hyvin.
Minulla oli noilla samoilla viikoilla muutaman päivän verinen vuoto, oli aivan varma että meni kesken, mutta uä:ssä oli kaikki myös hyvin, ja tässä tämä vauva nyt tuhisee sylissäni :)

Sellaista pientä tihkuvuotoa (rusehtavaa) oli varmaankin raskauden puoliväliin asti. Se oli kyllä stressaavaa ja aina jännitti käydä vessassa...

Ekassa raskaudessani ei ollut vuotoja tippaakaan, mutta tämä toinen olikin hankalampi. Lääkärit eivät ihan varmaksi osanneet sanoa mistä vuoto johtuu, epäiltiin myomaa, etistä istukkaa, herkkiä limakalvoja jne.

Mutta toivotaan että kaikki menee hyvin. Voimia!

[QUOTE="suru";26142172]Kyllä tämä on tiedossa, kiitos vaan.[/QUOTE]

Tiedän että ei ole helppoa ja helppo minun nyt sanoa koeta rauhoittua. Mutta varmasti olet saanut hyvät ohjeet omasta neuvolasta ym.
Valitettavasti nyt ei voida kuin odottaa.
Onko sinulla kaveria joka saa aina sinun ajatukset muualle, nyt sille olisi käyttöä ;) Tai joku ohjelma tai jotain. Nyt olisi paras vaan saada oma stressi laskemaan.

mulla on verta vuotanut todelle reilusti molemmissa raskauksissa about noilla viikoilla- oikein hulahti verta... yksityisellä kävin ultrassa viime raskaudessa ja siellä oli kaikki ok. Mulla syyksi löydettiin, että istukka oli kohdun suun päällä ja aiheutti tuon vuodon... siirtyi kyllä siitä ylemmäs raskauden edetessä & kohdun kasvaessa.

Minulla vuotanut 2/3 raskaudessa. 10 ja 13 vkolla. runsaat hulahdukset molemmissa mutta kivuttomat. kivut ja taukoamaton vuoto mielestäni varmempi keskenmenon merkki.

syyt minulla oli osittain etinen istukka. nousi myöhemmin ja terve vauva syntyi mutta jouduin istukan käsin irroitukseen. toisessa tapauksessa tuli n. 8 cm x 2 cm kokoinen hyytymä. todettiin istukan reunan vuotavan. terve vauva syntyi ajallaan ja kaikki meni hyvin.

toivotaan parasta sinun kohdallesi!

Yhteistyössä