Rv 13 ja paino sen kun laskee! :0

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oho

Vieras
Lähtöpaino oli kyllä hurjat 84kg eli ylipainoa on, mutta nyt on pudonnut jo 3kg! Omasta mielestäni on toki hienoa että paino ei nouse, mutta voiko tästä olla vauvalle haittaa??
Neuvolassa sanoivat viimeksi kun oli pari kg pudonnut että ei se haittaa kunhan ei jatkossa tuollai putoa.
Entä jos se paino vieläkin tippuu tai ei ala ollenkaan nousemaan?
(tosin mulla kyllä aina painonnousu on keskittynyt loppupuolelle, edellisissä raskauksissa painoa tullut n. 13kg)
Mutta voiko siis vauvalle olla haittaa jos painonnousu raskausaikana jää vähäiseksi ja tässä vaiheessa vielä putoaa?

Mulla alko paino nousta vasta puolenvälin jälkeen. Kilon tai pari saattoi olla välissä paino vähemmänkin kun alotuspaino. Ei ole ainakaan neuvolassa sanottu, että olisi huono asia, sanoivat vaan että hyvä, ettei alkuvaiheessa paljoa nousekkaan varsinkin jos on alotuspainokin jo "liikaa" (75kg). Eli eikai siitä tuossa vaiheessa ainakaan ole haittaa, kuhan vaan muistat syödä mahd. monipuolisesti.:)

Että ei pitäis olla haittaa "vauva kyllä ottaa omansa". Ja etenkin jos on jo alkupainoa enemmän, niin ei haittaa.

Mulla laski myös ensin 3kg paino. Lähtöpaino alipainon puolella, joten siinä tilanteessa th sanoi että kunhan ei enää laskis, ettei oma olo mene huonoksi/heikoksi.

Mutta vauvalle ei ole haitaksi (jos/kun syö kuitenkin terveellisesti)

Painohan alukuraskaudessa tuppaa nousemana sen pari-kolme kiloa,tai laskemana saman määrän.
Se et sul on ylipainoa antaa siihen viel sellasen plussan,et sillä painbon tippumisella ei todellakaan ole haittaa.
Kuten sanottu,vauva kyllä ottaa omansa.Tähän pätee siis se et sulla on normaalit terveet elämäntavat,jos sei niin vauva vies edelleen tarvistemansa,,itselläs ei tuollon varmaan oo kovin hyvä olla.

Mulla edellisissä raskauksissa tullut 25-30kiloa!Nyt paino tippui 6kiloa,sen jälkeen jämähti lähtöpainoon(86).Rv 31
Hyvä näin.

No, minull laski alkuraskaudesta noin 10 kg paino ja kaikki on mennyt ihan hyvin. Vauva on kasvanut käyrällä ja kaikki muukin näyttää ihan normaalille. Nyt menossa rv 39 ja nyt kun kävin puntarissa niin mulle on tullut lähtöpainoon lisää kokonaiset 400 g koko raskauden aikana :-D
Mä olen voinut pahoin koko raskauden ajan ja varsinkin alku oli yhtä oksentamista, joten siitä johtui minun painon tippuminen.

Painon putoaminen on ihan sallittua raskausaikana varsinkin ylipainoisille, jos äiti kuitenkin syö normaalisti terveellistä ruokavaliota noudattaen. Yleensähän ylipainoiset äidit saavat 'herätyksen' terveellisempiin elämäntapoihin kun jälkikasvu ilmoittaa tulostaan joten on normaalia että paino varsinkin alku/keskiraskaudessa tippuu.

Painon putoaminen on ihan sallittua raskausaikana varsinkin ylipainoisille, jos äiti kuitenkin syö normaalisti terveellistä ruokavaliota noudattaen. Yleensähän ylipainoiset äidit saavat 'herätyksen' terveellisempiin elämäntapoihin kun jälkikasvu ilmoittaa tulostaan joten on normaalia että paino varsinkin alku/keskiraskaudessa tippuu.

Minulla ainakin laskee paino, vaikka alla turvotustakin. Turvotuksen huomaa kun kengät alkoi olla ahtaat ja muutenkin on turvonnut olo. Paino kuitenkin laskenut alkulukemista ja minulla on huomattava ylipaino siis bmi on yli 40:( Nyt menossa rv15 ja odotan kaksosia. Terveellisesti olen yrittänyt syödä ja viimein kilpirauhasen vajaatoimintani ei nosta painoa. En ole vaan varma laskeeko nyt, kun kontrollissa tsh oli laskenut aika lähelle nollaa ja se taas olisi liikatoiminnan puolella. En ole mitään laihduttanut ja jos paino laskee niin etten riskeeraa vauvojani niin senkun omasta puolestani. Suuri ylipainoni on jo suuri riski raskaudelle ja olen tiedostanut sen jo ennen raskautumista, mutta ei voi mitään kun en laihtunut ja ikä käy päälle.

mulle tuli esikoisesta 0kg -> olin raskausajandiabeetikko ja silloin ei toivotakkaan kovaa painon nousua ettei vauva kasva liian suureksi. syntyi terve 3690g painoinen vauva.

kakkosesta tuli 7kg (ei diabetestä) ja paino tuli pääsääntöisesti +25 viikon jälkeen (syntyi 42+1) syntyi terve 4450g vauva.

kolmosesta mulle tuli 3kg, tässä raskaudessa taas ongelmia sokereiden kanssa. syntyi terve ja iso poika (40+2) mitoilla 4780g ja 56 cm.

eli mulla ei o ollut mitenkään liitännäinen vauvan terveyteen..... bmi raskauksien alussa noin 28